Hello Ik zoek hulp/advies met samsung.
Ik heb 2,2 jaar geleden inductieplaat van samsung gekocht. Na 1 jaar het ging kapot en hoofdzekering van 1 fase ging ook kapot. Samsung heeft reparatie uitgevoerd maar kosten van hoofdzekering reparatie niet vergoed (rond 60E).
Nu ben ik jaartje later net na garantie periode. Inductieplaat ging weer kapot, denk ik zelfde situatie. Gelukkig hoofdzekeringen zijn OK.
Samsung gebeld ja garantie over wij kunnen niets doen. Als ik wil moet ik zelf 140 E voor reparatie betalen.
Er waren allen maar 3 manden garantie voor vervangen stukje elektronica.
Ik vind het belachelijk dat zo'n bedrijf als samsung niets wil doen. Product van 600E na 2 jaar moet vervangen worden met 0 hulp van samsung.
Is daar iets ik kan doen ?
Als ik zou het melden bij juridische hulp heeft dat zin?
Heb ik recht om kosten van 60 E (hoofdzekering)terug te vragen?
Alvast bedankt voor alle hulp/advies
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2016 11:30
Re: Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B ... AB00374E15
Hoofdzekering is gevolgschade.
Hoofdzekering is gevolgschade.
Re: Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
wat zei de verkoper? Tenzij u het apparaat rechtstreeks bij samsung heeft gekocht heeft u met de verkoper een overeenkomst gesloten voor een conform product, ook na 2 jaar kunt u nog een beroep doen op conformiteit, maar dat dient u wel te doen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.BartoszGronowski schreef:Hello Ik zoek hulp/advies met samsung.
Ik heb 2,2 jaar geleden inductieplaat van samsung gekocht. Na 1 jaar het ging kapot en hoofdzekering van 1 fase ging ook kapot. Samsung heeft reparatie uitgevoerd maar kosten van hoofdzekering reparatie niet vergoed (rond 60E).
Nu ben ik jaartje later net na garantie periode. Inductieplaat ging weer kapot, denk ik zelfde situatie. Gelukkig hoofdzekeringen zijn OK.
Samsung gebeld ja garantie over wij kunnen niets doen. Als ik wil moet ik zelf 140 E voor reparatie betalen.
Er waren allen maar 3 manden garantie voor vervangen stukje elektronica.
Ik vind het belachelijk dat zo'n bedrijf als samsung niets wil doen. Product van 600E na 2 jaar moet vervangen worden met 0 hulp van samsung.
Is daar iets ik kan doen ?
Als ik zou het melden bij juridische hulp heeft dat zin?
Heb ik recht om kosten van 60 E (hoofdzekering)terug te vragen?
Alvast bedankt voor alle hulp/advies
Re: Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
Als je per E mail naar Samsung een vraag voor coulance vraag en gelijk een link naar dit onderwerp erbij doet zodat zij hun kant van het verhaal erbij kunnen zetten?
Ik weet hoeveel lezers hier zijn en als ze niet redelijk coulance voorstel doen + reactie geven kan de verkoop wel eens in voordeel van de andere leveranciers uitvallen.
Vooral nu eerst Amsterdam en later geheel Nederland wel eens gasvrij kan worden dus we moeten massaal over!
Succes en vergeet de link niet voor hun reactie.
Ik weet hoeveel lezers hier zijn en als ze niet redelijk coulance voorstel doen + reactie geven kan de verkoop wel eens in voordeel van de andere leveranciers uitvallen.
Vooral nu eerst Amsterdam en later geheel Nederland wel eens gasvrij kan worden dus we moeten massaal over!
Succes en vergeet de link niet voor hun reactie.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2016 11:30
Re: Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
Bedankt voor alle tips allemaal.
Ik heb inductieplaat niet direct van Samsung gekocht, het web-winkel waar is Belgisch bevestigt.
Gisteren nog met Samsung service uiteindelijk reparatie voor 136€ all inclusief geregeld. Niet helemaal super maar beter dan nieuwe kopen.
Op mijn verzoek om 60€ terug te betalen antwoord was "helaas kunnen wij niets aan doen".
Hoe moet ik het zegen/schrijven met betrekking naar wetboek dat ze gaan luisteren/betalen? Ik heb geen juridische skills.
Stofzuigertje kan je precies uitleggen wat jij met links bedoelt? Ik heb alles telefonisch geregeld.
Nog mals bedankt allemaal
Ik heb inductieplaat niet direct van Samsung gekocht, het web-winkel waar is Belgisch bevestigt.
Gisteren nog met Samsung service uiteindelijk reparatie voor 136€ all inclusief geregeld. Niet helemaal super maar beter dan nieuwe kopen.
Op mijn verzoek om 60€ terug te betalen antwoord was "helaas kunnen wij niets aan doen".
Hoe moet ik het zegen/schrijven met betrekking naar wetboek dat ze gaan luisteren/betalen? Ik heb geen juridische skills.
Stofzuigertje kan je precies uitleggen wat jij met links bedoelt? Ik heb alles telefonisch geregeld.
Nog mals bedankt allemaal
Re: Kapotte inductieplaat, geen hulp (meer) van Samsung
juridisch moet je zijn bij de webwinkel waar je het gekocht hebt. Daar heb je een overeenkomst voor een conform product mee gesloten.BartoszGronowski schreef: Hoe moet ik het zegen/schrijven met betrekking naar wetboek dat ze gaan luisteren/betalen? Ik heb geen juridische skills.
Kijk anders eens op consuwijzer, daar staan verschillende voorbeeldbrieven op die gebruikt kunnen worden om de verkoper te houden aan zijn plichten om een conform product te leveren.