LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Margot S.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:04

Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door Margot S. »

Sinds ongeveer 3 jaar hebben wij een Sharp R933 combimagnetron. Na zo'n 2 jaar begon het display het te begeven, er vielen als het ware gaten in.
Bovendien klopt de aangegeven temperatuur van de oven niet. Wanneer op een verpakking staat dat het product 20 minuten op 180 moet bakken, moet ik de oven instellen op 230 graden en dan ook nog eens 30 minuten!
Een zoektocht op het internet leverde meer van deze klachten op. Steeds komt er vanuit sharp hetzelfde antwoord; het display is te vervangen bij Handyman. Over de kosten wordt echter gezwegen door Sharp. Logisch, want deze bedragen maarliefst 125 euro!!!!!
Een boze mail van mij naar Sharp leverde dezelfde standaard brief op en over de temperatuur wordt verder met geen woord gerept.
Ik wil me, net als vele anderen, niet zo laten afschepen en ben van plan hiermee verder te gaan (bijvoorbeeld door radar in te schakelen).
Hebben meer mensen deze klachten die ik hierboven beschrijf? Laat het weten!!!!

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste Margot,

De temperatuurregelaar van jouw magnetron is defect. Deze mag een afwijking van 10% hebben. Dus bijvoorbeeld 100 graden ingesteld. Moet de temperatuur minimaal 90 graden worden. Er wordt ook maar 2 jaar garantie gegeven op alle apparatuur. Dit is wettelijk vastgesteld. Maar dat de kosten € 125 bedragen valt als je het gaat vergelijken met echte gerenomeerde merken, nog erg mee! Het reparatiebedrag is altijd goedkoper dan een nieuw apparaat. Daarbij krijg je altijd 1 jaar garantie op vervangen onderdelen.

Groeten

Margot S.
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:04

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door Margot S. »

Beste,

125 euro is inderdaad nog altijd goedkoper dan een nieuw apparaat, maar ik vind het typisch dat meer mensen deze klacht hebben.......
Misschien zou Sharp iets aan zijn productie moeten doen???
Bovendien heeft de temperatuurafwijking zich al vanaf het begin voorgedaan. Het is dus een fout van Sharp en ik laat me dan ook niet afschepen met een standaard brief met het bericht dat ik bij de Handyman het betreffende onderdeel kan laten vervangen. Zo maken ze zich er wel erg makkelijk vanaf.

Ik blijf dus nog steeds op zoek naar mensen met dezelfde klacht. Samen bereik je immers meer dan in je eentje!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit komt bij alle merken magnetrons voor .
Voor 99 euro heeft u al een prima combimagnetron.

allesalgehad
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2005 21:28

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door allesalgehad »

Hallo.
Ook wij hebben dezelfde klacht maar dit met eenoven van 4 maanden oud. Dit is onze tweede want na veel stamppij hebben wij onze eerste kunnen inruilen voor hetzelfde model en type. Display is niet kapot maar verwarmen via de oven is een hel. Instellen op 250 graden na 10 minuten bakken op 200 graden kun je via de voeler inzien welke temp er in de oven heerst, en deze is dan gezakt tot 150 graden.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door Thijs193 »

De problemen die worden beschreven zijn waar, Sharp heeft een hele serie magnetrons verkocht met een fout in de thermostaat, ook geven opvallend veel displays van deze magnetrons de geest. Uw prijsopgave van 125 euro valt nog mee, een tweetal 933 apparaten die ik had aangeboden bij E-care in duiven kregen een PO van 179,-.

De thermostaat mag u kosteloos laten vervangen bij E-care gezien dit een bekend probleem is, niet dat het daarna verholpen is want ik moet bij mijn eigen magnetron (R967) na vervanging van de thermostaat nog steeds de temperatuur opschroeven en de baktijd verdubbelen.

Mijn vertrouwen door de lakonieke houding van Sharp is behoorlijk gedaald en vind dit zeer betreurenswaardig gezien Sharp ooit een merk van formaat was met uitstekende producten.

thei.douven
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 20:22

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door thei.douven »

Je kunt de magnetron aanbieden bij de winkel waar je hem hebt gekocht en het display wordt geheel gratis vervange door een service centrum van Sharp bv Kebe in eindhoven. Hij wordt daarna weer rechtstreeks thuis afgeleverd zonder verzend kosten. Je moet wel de aankoopfactuur bezitten en hij mag niet ouder zijn als 4 jaar,
Ik spreek uit eigen ervaring en heb mijn R 933 vorige maand laten herstellen. Succes Th Douven [email protected]

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door skippy »

er zit inderdaad 4 jaar garantie op het display,ook e-care repareerd dit onder garantie

doit
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:11

Re: Klachten display en temperatuur Sharp R933 combimagnetron

Ongelezen bericht door doit »

Als er van meerdere mensen een klacht is is dit natuurlijk logisch als je de grootste leverancier van magnetrons ter wereld bent.

Ik heb al jaren magnetrons van Sharp en ze bevallen mij uitstekend, ook de service is prima.

Gesloten