LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
orka
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2006 09:51

Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door orka »

Als je een Nespresso koffieapparaat koopt, ik heb de Krups XN 2005,dan zit je in een soort val. Er is nl. maar een koffie leverancier, de Nesspresso koffieclub. De koffie zit in een dicht gesmolten bakje goed voor een kopje.
Deze koffie moet je dan online bestellen bij deze club. Achteraf is deze koffie veel te duur.
Als je voor de eerste maal koffie bestelt dan wordt er een Ebbenhouten koffiekist beloofd. Bij mij was dat in de eerste week van Januarie. Als je belt dan wordt er steevast gezegt dat ze op zijn.
Verder geven ze geen enkel commentaar. Overstappen op een andere leverancier is (volgens mij) niet mogelijk. Ik zit gewoon aan een leverancier vast die zijn woord niet houd.
De koffie smaakt dan een stuk minder!

Wil

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door ilseb »

Beste wil,

Je hebt waarschijnlijk de koffiemachine gekocht omdat deze aantrekkelijk was geprijsd. Dat klopt omdat je je scheel betaald aan de koffie, dus de machiene wordt uiteindelijk toch duur betaald. Je moet lid worden van de nespressoclub en als de club bepaalt dat de koffie met 50 cent per kop omhoog gaat moet je als klant dat slikken! ( of je machine van drie hoog donderen :twisted: )

Geen enkele andere koffieproducent maakt nespressocups. Teneerste omdat het simpelweg niet mag van nespresso, maar ook omdat de markt er te klein voor is. Een producent moet zeker 1 miljoen cups laten maken, stel dat drie prducenten dat doen, drie miljoen cups voor maar 300.000 gebruikers...Dat wordt koffie slurpen.

Daarbij komt nog het nadeel dat de koffie niet echt vers is, je niet even naar de winkel kan om je voorraad aan te vullen en dat je maar 1 kop per cup kan zetten, heb je een huis vol visite vraag ze dan om een bijdrage in de koffiekosten en vraag ze 1 voor 1 te komen.

Kortom, verpast je machine, en koop een echte koffie machine, misschien iets duurder, maar je kan eindeloos varieren, je kan het overal kopen, voor elke prijs in elke smaak in elke hoeveelheid.

Succes

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Ulbe »

De Nespressomachine is inderdaad een duur apparaat, evenals de capsule's waar het koffieconcentraat in zit,

De koffie zelf is echter van een prima kwaliteit, en de smaak is stukken beter dan de Senseo Crema!,

De Nespresso koffie kan zich meten met een Expresso machine van goede kwaliteit!, en daar kan de Senseo echt niet aan tornen!,

Het zetsysteem van de Nespresso is simpelweg beter, en werkt met een hogere zetdruk!, hetgeen de smaak ten goede komt!,

Lekker van de Nespresso koffie genieten!, en wie weet!, komen er straks wel meer koffie merken met Nespresso koffie!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Staat toch duidelijk een logo van Nespresso op! Heeft de verkoper dit niet vertelt? Nespresso is perfect, beter dan alle Senseo's bij elkaar. Oke de koffie is duurder maar smaakt dan ook als de koffie bij een goede Italiaan. Smaken verschillen. wij gebruiken de Magimix M200 al 3 jaar naar volle tevredenheid.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is maar net wat je voor een kop koffie over hebt, die je thuis zet. Ik vind de Senseo prima te drinken, maar ook aan de prijzige kant.

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen thuis een horeca-koffiezetter nodig hebben.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door fuiduif »

De consument wordt steeds dommer en ziet voor het gemak maar even over het hoofd dat je zelf ook een informatieplicht hebt. Het systeem dat je hebt gekocht is ontworpen voor de Nespressocups, dit staat op de doos aangegeven. Dat jij niets vraagt of onderzoekt is je eigen schuld.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door odo »

Het Nespresso systeem is een met patenten beschermd espressosysteem dat werkt met per portie gesealde koffie. Het is het duurste "pad" systeem op de markt, en na Senseo ook het meest wijdverbreide. Het bestaand al sind begin jaren 90 in NL.

Het geeft naar huidige maatstaven een redelijke espresso. Begin jaren negentig waren er nog niet zoveel goede alternatieven, toen was het voor de gemiddelde consument echt top. De marketing erom heen was en is enorm. Tevens betaal je per kopje je relatief goedkoop gekochte espressomachine terug.

Nog ouder (maar onbekender) zijn de Illy-pads (sachets). Dit is iets goedkoper. Goede espressomachines kunnen met gemalen koffie werken, maar ook met deze "Illy"-pads. Dit werkt in de praktijk veel makkelijker dan losse koffie. Illy pads (ook verkrijgbaar van merken als Izzo, Ionia, LuCaffe) vinden hun weg wel in die Horeca gelegenheden waar een constante goede kwaliteit gewenst is.

Nespresso is een waardevol systeem voor mensen die willen genieten van 1 lekker kopje espresso per dag. Dus naast je gewone koffiezetmachine. Zet je 2 kopjes per dag per gezin dan betaal je €220,- per jaar aan koffie, en dat is gewoon veel geld voor weinig koffie. Dan valt het voordeel van een "goedkope" machine snel weg.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door ehltech »

wat kosten dan die nespresso cups dan eigelijk ? ik vind nergens prijzen van de vullingen

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door VanTels »

Deze cups kosten tussen de 0,29 en 0,32 per stuk

koffie.suiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:25

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door koffie.suiker »

Beste koffielega's,

Het is erg vervelend als je een technisch probleem met je koffiemachine hebt, dit heb ik in de afgelopen vier jaar gelukkig nog niet ervaren.

Voordat ik gebruik maakte van Nespresso, dus mijn koffie uit de supermarkt haalde, moest ik door regelmatige out of stock in de schappen afwijken van mijn vertrouwde keuze. deze zorg wordt mij nu weg genomen door Nesprosso club.

Mijn koffie moment betekend onbezorgd, puur en consequent genieten met een kwaliteit koffie, hier kan ik echt door ontspannen.
Negen van de tien kopjes koffie die ik elders geserveerd krijg, is bocht.

Ik ben zeer tevreden met Nespresso en de value for money!

k.s

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kweenie »

?? Dus je vindt het wel erg dat je in de supermarkt niet à la minute jou merk koffie vindt, maar je vindt het niet erg dat je na bestellen je nespressocups niet à la minute hebt? Dan zou het makkelijker en goedkoper zijn om wat eerder, als je nog een voorraadje hebt, je favoriete gewone koffie in de supermarkt te halen. Of deze online te bestellen...

Overigens is de nespresso koffie inderdaad een stuk beter dan gewone koffie of dat senseo-bocht. Maar ik vind gewone echte espresso uit een volautomaat toch lekkerder, goedkoper (ondanks de dure eerste aanschaf) en je hebt meer keuze.

Bob de Bouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2007 15:11

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Bob de Bouwer »

Voor wie de Nespresso-cups te duur vind: snij met een scherp mes de afsluitende folie van gebruikte cup weg, leeg de cup in de prullenbak en hervul met goede maar goedkopere espresso (uit een pak of zelf gemalen). Je moet de koffie met de bolle kant van een theelepel aandrukken. Even mee oefenen voor het beste resultaat. Het espresso-apparaat kan er tegen, ik doe dit al jaren. De cupjes gebruik je zo minimaal 10 keer. Succes!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

He Bob, hoe blijft de koffie dan zitten want de onderkant is open toch? :?:

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Voor diegene die beeld materiaal willen:

http://youtube.com/watch?v=84uwCVYWaF8

Eerlijk gezegd vind ik een Nespresso een veredelde Senseo waar je veel voor de naam betaald ipv de kwaliteit. Net zo bij Illy.

Nespresso is duur als je het goed gaat bekijken. Een pistonmachine is voor velen te veel werk. Het is maar net wat je eisen en wensen zijn mbt je koffie/espresso.

Wat betreft de horeca. Het is om te huilen zo slecht is het gesteld met de koffie in de horeca.

bagongkleur
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2008 12:25

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door bagongkleur »

Bericht voor Bob de Bouwer n.a.v. zijn tip op 19 december 2007 om 15.24:
Ik vind dit een fantastisch idee. Alleen, hoe doe je het in de machine, en krijg je geen troep in de machine? Want de cup is natuurlijk niet dicht gesealed?
Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord.
Dank u wel.

biggel
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2007 01:23

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door biggel »

Wij zijn al zeker 9 jaar trotse eigenaar van een nespresso machine en dik tevreden, bestel de cups vandaag morgen heb je ze binnen.
Bij een verjaardag zet ik gewoon een pot koffie maar dat vind ik 's ochtends te veel werk voor 1 bakje koffie.

ik vind de cups ook vrij duur maar tja hij is lekker dus ... senseo vind ik te koud en een duurdere machine daar drinken we te weinig koffie voor.

Bob, heb je ook gemerkt dat de koffie wel erg langzaam uit het apparaat komt op je youtube filmpje.... zit denk een beetje verstopt door koffie prut? Tja een lekker bakkie kost gewoon wat geld of moeite ben ik bang.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door odo »

Het beste is er nu wel af voor Nespresso, meer en meer goede alternatieven dienen zich aan. Bijvoorbeeld betere/betaalbare pistonmachines en automaten. Het kan zijn dat trendy merken als Illy en Lucaffe wat ´over-rated´ zijn, maar Illy noem ik nog steeds wel een kwaliteitskoffie. Maar wel kritisch; is de druk of temperatuur niet goed dan neigt Illy snel naar een ´bakkie gif´. Andere koffiemelanges bevatten daarom 10% of meer robusta of arabica´s die sneller crema vormen en minder kritisch zijn. Juist dat eigen karakter van Illy mag ik wel, die smaak gevormd door compromisloze arabica´s.

Het Illy logo geeft mij (nog wel, maar steeds minder) de aanleiding om juist dat restaurant of cafe te kiezen.

malmol
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2008 18:03

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door malmol »

en wat dachten jullie dat George Clooney kost?

mdo51
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:07

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door mdo51 »

Een vraagje aan odo, volgens mij dè koffiekenner op dit forum: odo, wat is volgens jou de beste koffiezetter voor iemand die er 6 kopjes per dag mee zet, 2 cappuccino en 2 espresso, en die graag zelf koffie wil kiezen en zoveel mogelijk onderhoud zelf wil doen (lees: zo min mogelijk wil betalen aan onderhoud)?
Zie evt. mijn post op andere Krups (Orchestro) forum.

Alvast bedankt!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

@mdo51

Ik zou zeggen denk eens aan Jura, wij hebben zo'n apparaat in gebruik en werkt perfect.
En dan de koffie van Hesselink erbij, dan heb je een heerlijke kop koffie.
En ik garandeer je dat deze combi beter en lekkerder is dan dat Nespresso gedoe.

www.nl.jura.com/

www.hesselinkkoffie.nl/

Gesloten