LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gijsgijzen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2018 17:41

Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door gijsgijzen »

een Wirlpool wasmachine gekocht. Na anderhalf jaar de lagers kapot. Een monteur van wirlpool laten komen, welke er een gehele nieuwe trommel er in heeft gezet. Na anderhalf jaar hetzelfde probleem, weer de service gebeld, maar nu moest ik een monteur betalen of een verzekering a 275 euro per jaar betalen. Vervolgens ik gevraagd dat er een wettelijke regeling is mbt de reparatie. Helaas 0 op het rekest gekregen. De wirlpool was maar 450 euro, dus als ik akkoord zou gaan met de verzekering zou ik het dubbele betaald hebben voor de wasmachine. Toch maar weer een Bosch gekocht. Wirlpool blijf er van af het is troep. Garantiebepalingen deugen niet. Het zijn oplichters. Procedure loopt nog, via rechtsbijstandverzekering.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft de wasmachine ook bij Wirlpool gekocht? U moet zich namelijk melden bij de verkoper. Daar kunt u garantie claimen.
Echter zegt anderhalf jaar niets. Als u elke dag 2 wasjes draait zal een lager sneller slijten dan als je 1 keer per week 2 wasjes draait.

Niet slim om te praten over oplichters als u nog met de zaak bezig bent. Een veroordeling voor laster en smaad kunnen een tikkeltje hoger uitvallen dan een nieuwe wasmachine.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door huzky »

Ik denk dat je ook geluk moet hebben, met welk apparaat dan ook. Maar vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop.
Als deze Whirlpool dus drie jaar is meegegaan en de aanschafprijs was 450 euro, heeft hij op zich (zonder wasmiddel, elektriciteitsverbruik, waterverbruik e.d.) per jaar 150 euro gekost. Ik ken een merk ("er is geen betere") met een bepaald model dat je voor ca. 770 euro kunt kopen. Die gaat in principe bij normaal gebruik en een beetje geluk toch wel 10 jaar mee... Kom je dus zo'n beetje op de helft van de jaarlijkse kosten van de Indesit uit.
Alleen op het moment van aanschaf moet je dus al een keuze maken: geef je op dat moment meer geld uit en heb je geluk dat je daar ook ruim eens zo lang mee doet? Maar ook heb ik zelf wel eens een duur apparaat aangeschaft dat een miskoop bleek te zijn (ook geen garantie meer en daar werd ook niets mee gedaan uit coulance of zo), en heel toevallig een keer een ander merk (vergelijkbaar met Whirlpool, ook heel goedkoop) aangeschaft met de bedoeling die tijdelijk te gebruiken en na 2 of 3 jaar een andere te kopen; die heeft het iets van 7 of 8 jaar volgehouden, dus in verhouding toen weer veel geluk gehad...

Mijn ervaring is dat veel bedrijven onder de garantiebepalingen proberen uit te komen. Ik ben benieuwd of de rechtsbijstandsverzekering nog iets kan doen in dit geval. Veel succes met uw Bosch, hopelijk gaat die lang mee en ontstaat het garantieprobleem hierbij dus niet.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door Franskia »

In de tabel Richtlijnen afschrijvingsmethoden van Uneto-VNI wordt een gebruiksduurverwachting vermeld. In uw geval van 5 jaar. U had dus bij uw leverancier kunnen klagen en een gedeelte van de reparatiekosten vergoed kunnen krijgen. Dit heeft vaak wel de nodige voeten in de aarde en men schermt met de garantietermijn, 2 jaar. Als ik het goed lees was de machine 3 jaar oud en had dus nog (volgens de lijst) minstens 2 jaar mee moeten gaan. Het probleem bij gebreken met dit soort apparaten is ook dat je niet zonder kunt en snel geholpen wil worden. De leverancier weet dit ook en probeert onder zijn "wettelijke garantie" garantie uit te komen door je aan het lijntje te houden. Daarnaast is een defect lager vaak door een handig iemand gemakkelijk te vervangen. Succes met uw zaak en een lange levensduur van uw Bosch. Ik zelf had ook een Whirlpool die na 6,5 jaar defect raakte. Het onderdeel kostte ca. € 150,00, zodat ik toch maar een nieuwe heb gekocht. De vakhandel gaat uit van ca. € 100,00 per jaar voor een wasmachine, zodat reparatie (met alle bijkomende kosten) bijna € 150,00 onder de aanschafprijs was.

Gravin4
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2011 12:56

Re: Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door Gravin4 »

Ook al is het jaren geleden, mijn Whirlpool wasmachine was ook binnen de kortste keren onbruikbaar door kapotte lagers. Uiteindelijk is zelfs de trommel afgebroken, nadat meerdere monteurs "zgn. niets" gevonden hadden maar ik wel hoge rekeningen moest betalen, zelfs binnen de garantietermijn. Ook voor mij nooit meer Whirlpool!!

stofzuigertje

Re: Lagers Whirlpool wasmachine na anderhalf jaar kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele jaren terug waren er enkele webshops die om dit soort klachten besloten bepaalde merken niet meer te verkopen!

En google eens voor aankoop en dan voelen dit soort merken de omzet dalen en dan is het snel over en zullen andere juist beter hun best gaan doen om niet hetzelfde te krijgen.
Meld dat als ze niet uit coulance een echt goed bod doen dat zij ook hier mogen schrijven wat hun kant van het verhaal is.
De meeste grote merken zijn niet blij met dit soort forums en dan is vaak plotseling de service plotseling aangepast!

Gesloten