LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkende Senseo Crema

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
a. van rossem - propitius

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door a. van rossem - propitius »

Wat ben ik blij te horen dat het niet aan mij ligt dat de Senseo van D.E. steeds lekt. Ook ik heb toen dit apparaat op de markt kwam deze gekocht voor een lekker bakje koffie overdag te kunnen drinken. Maar mijn apparaat lekt van af het begin. Ik zelf heb een handicap en kreeg steeds te horen dat het aan mij lag. Al diverse keren heb ik mijn hand verbrand aan het hete water wat er soms uit spuit terwijl hij goed dicht zit. Het is dat de koffie zo lekker is en dat ik geen geld kan missen voor een nieuw koffieapparaat anders ging hij meteen de deur uit. Het apparaat was niet goedkoop en ik heb maanden soms geen koffie kunnen drinken omdat er geen koffiepets te koop zijn. Gebruik nu uit veiligheid een ovenwant als ik de koffie in de beker laat lopen.

Michella

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Michella »

ook wij hebben een senseo crema. Alleen lekt mijn apparaat aan de onderkant. Altijd zit er zo'n bruine vlek van koffie. Bij de andere reacties heb ik dit niet kunnen ontdekken. Aan de deksel lekt mijn apparaat niet. Met de kerst is mijn apparaat een jaar oud, dus gezien de reacties ga ik toch ook maar een klacht indienen, ik dacht namelijk dat dit normaal was (door het doorpersen van het water). Ook is de ene keer het kopje voller dan de andere keer en bij twee kopjes de hoeveelheid verschillend.

Esther

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Esther »

Gelukkig niet alleen de mijne lekt! Onze Senseo is nog geen twee weken oud en er ligt gewoon iedere keer een plas water onder het apparaat. Heb hem vandaag terug gebracht naar de leverancier (ik hoop dat hij het niet te druk heeft)
Maar dit lijkt een ander probleem dan de problemen die ik hier gelezen heb. In afwachting van de reparatie, even geen lekker kopje koffie!

A.M Vos

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door A.M Vos »

19.11.2002
Nieuwe keuken, nieuwe koffiezetapparaat!
Na ongeveer 1 maand begon deze zowel van doven als van onderen te lekken. In overleg met verkoopadres ontving ik een nieuwe.Maand later weer het zelfde probleem.
Inmiddels 3 apparaten verder weer hetzelfde probleem!
Nu 4 maanden later is mijn oude sensio crema onderweg naar de fabriek en heb ik een bruikleen apparaat van de winkel.
Hoe nu verder?

Esther

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Esther »

Ik heb begin oktober 2002 een senseo apparaat gekocht bij radio Modern. Heeft het helaas maar 1 dag goed gedaan nu lekt het regelmatig. Ben zo dom geweest de doos en de bon per ongelijk weg te gooien. De koffie is lekker. Weten jullie misschien een oplossing?

Marco

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Marco »

Heerlijke koffie, maar zo lek als wat. De oplossing voor mij is om met heel mijn gewicht op het deksel te gaan hangen en dan stopt het lekken. Extra feature dus: flinke dorstopwekkende inspanning en vervolgens heerlijk genieten van de koffie. Ik heb ook meerder malen gebeld met het gratis 0800 - 7367 367 nummer. De aanbeveling die je krijgt te horen is het apparaat naar philips opsturen of wachten tot je iemand aan de lijn krijgt. Dat laatste duurt alleen wel erg lang... ik heb twee keer meer dan een uur gehangen en vervolgens maar opgehangen...

mevr van mechelen

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door mevr van mechelen »

Ook ik heb een senseo nu bijna al een jaar en ben met deze klacht al een keer of 3 naar de zaak geweest waar ik hem heb gekocht, maar de heren daar wisten mijn te vertellen dat dit niet in de garantie regeling viel en dat er dus helaas niets aan te doen is.
Nu schetst mijn verbazing dat het nu ook in jullie programma aan de orde komt en dat het officieel wel in de garantie hoort te vallen wat nu want mijn garantie is bijna voorbij.

carla

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door carla »

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een senseo apparaat. Heerlijke koffie, alleen wordt de koffie steeds slapper door het lekken van mijn senseo.
Ik ben per ongeluk de aankoopbon kwijtgeraakt en kan zodoende niet naar de winkel.
En zo te horen heeft het ook geen nut om een nieuwe te kopen. Het wordt tijd dat Philips hier wat aan gaat doen.

Peet

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Peet »

Mijn senseo lekte al vanaf het begin, de kopjes lopen gewoon over. nu kan ik het apparaat opsturen maar wie draait er voor de verzendkosten op? en gaat de garantie opnieuw in na de reparatie? is er iemand die hier de oplossing voor weet om zelf maar te gaan repareren.

vince

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door vince »

Is er überhaupt al een reactie geweest van Douwe Egberts?

sjimmie

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door sjimmie »

wij hebben ook een senseo gekocht.echt lekkere koffie.
maar binnen een maand lekken!!!!
wij konden het apparaat retour sturen aan WEHKAMP en kregen zonder gezeur een nieuw apparaat toegestuurd. SERVICE!!!!

Anja Cevering

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Anja Cevering »

Ook ik heb een lekkende senseo.Deze is nu ongeveer 4 maanden oud en hij lekt meestal bij het zetten van twee kopjes tegelijk. De koffiepads er op de juiste wijze ingedaan, maar toch ieder keer weer problemen.
Het gekke is dat hij de ene keer wel lekt en dan weer niet.
Bij het zetten van 1 kopje heb ik bijna nooit dit probleem. Ik vind het wel jammer dit probleem met de senseo,want de koffie is heerlijk.

Rhett Tol

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Rhett Tol »

3x lekkende Senseo.
Mijn Dochter, mijn Ouders en wijzelf hebben allemaal een lekkende Senseo (2 maanden oud). Ons apparaat teruggebracht naar Blokker. Na 5 weken ontvingen wij een apparaat terug dat niet de onze was. (vlgs repnota was dit apparaat bijna een jaar oud) Weer terug naar Blokker.
Hebben geweigerd weer een aantal weken te wachten. Blokker heeft na overleg met service Philips een nieuw apparaat geleverd.
Tip!!!!! Het helpt (soms) om met een speld het gaatje in de padhouder door te prikken. Probeer het eens.
Dat advies zou Philips toch ook kunnen geven !!!!!!!!!!!!

Arda

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Arda »

Ook wij hebben een lekkende senseo. Het was ons huwelijkscadeau en we waren er erg blij mee tot dat hij begon te lekken. dit doet hij alleen bij twee bakjes. Het apparaat is al een keer terug geweest en toen moest het opgelost zijn maar nee hoor hij lekt weer als een gek. Hadden Philips en DE elkaar maar nooit ontmoet.

H. van den Berg

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door H. van den Berg »

Wij hebben dit apparaat al 1,5 jaar ook die van ons lekte naar 1 jaar, gebeld met de fabrikant en die stuurde gratis een nieuwe rubber ring op met een duidelijke beschrijving hoe het ding te plaatsen, we zijn zeer tevreden en de koffie is heerlijk, we kunnen niet zonder

wilma

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door wilma »

Bij ons Senseo Crema apparaat brak binnen het jaar het lipje af dat met een popnageltje vast zat (was totaal doorgeroest). Mijn man heeft het toen zelf gerepareerd. Deed het daarna voortreffelijk tot vorige week. Het apparaat begon te lekken en niet zo'n beetje ook. Het is nu zelf zo erg dat als je het apparaat gebruikt de druk zo hoog wordt dat de deksel ervan af springt.

johan

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door johan »

Bij mij zat het apparaat ook een keer vast. Ik heb gebeld naar Philips en wat bleek, ik moest alleen de padhouder schoon maken en het gaatje war de koffie doorheen gaat zuiver maken. Probleem daarna opgelost.

Joke van den Wildenberg

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Joke van den Wildenberg »

Hallo lotgenoten ook mijn Senseo apparaat is na drie maanden gaan lekken maar ik kreeg geen nieuwe nu is inmiddels twee maanden mijn garantie verlopen maar ik vindt het schandalig van Philips dat deze de apparaten niet terug haalt om te repareren of de mensen tenminste op de hoogte te brengen dat dit kan gebeuren want dit is geen goede reclame het water spuit er aan alle kanten uit maar vergoeden helaas daar ga je dan als cunsument je wordt op zo'n manier goed belazerd.Bedankt Philips.
J van den Wildenberg

Gea Alting

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Gea Alting »

Eind september kocht ook ik een Senseo-apparaat. Op 5 oktober waren de lekkageproblemen zo groot, dat we met het apparaat teruggingen. Onze leverancier, de Firma Kats in Assen, was heel soepel. We kregen direct een nieuw apparaat mee. Na circa twee weken begon echter ook dit apparaat te lekken. Opnieuw terug naar Kats. Het apparaat werd toen opgestuurd naar Philips. Na drie weken hadden we nog niets gehoord. Terug naar Kats dus. Ook zij hadden nog niets gehoord, maar omdat ze ons niet langer zonder apparaat wilden laten zitten, kregen we opnieuw een nieuw apparaat mee (prima service van Kats!!). Deze doet het nu (één week later) nog steeds goed.
De koffie die uit het apparaat komt is heerlijk, maar heeft zo langzamerhand wel een bijsmaakje: hoelang blijft het apparaat heel??

Annemarie

Re: Lekkende Senseo Crema

Ongelezen bericht door Annemarie »

Ook wij hebben een senseo gekocht en die ging ook vrij snel lekken. We wisten al dat dit kon gebeuren en hebben gelijk het nummer van de klantenservice, zie een paar berichten terug, gebeld. De mevrouw zei dat dat kwam doordat de ringen te smal is en die zou ons een bredere ring opsturen. We hoefden geen bon of wat dan ook te laten zien/opsturen, geen gedoe met terug gaan naar de winkel of het gehele apparaat opsturen, nee hoor, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe ring in huis, die met een hele normale schroevendraaier er in gezet kan worden!! Wel goed de beschrijving lezen! We zijn dus absoluut tevreden. Het nummer staat ook in het bijgeleverde boekje van de Senseo.

Kortom: Niets laten opsturen ofzo, gewoon even bellen en binnen een week heb je weer heerlijke koffie en lekt er niets meer!

Gesloten