LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Radar »

Na vier maanden nog altijd geen koffiezetapparaat van 1300 euro. De leverancier is niet aan de telefoon te krijgen. De reviews online liegen er ook niet om: er loopt iets grondig verkeerd bij Inbouwvoordeel.nl onder moederbedrijf Vodelca. Wat kun je als klant doen?

Fons gaat de confrontatie aan, vanavond om 20.30 uur op NP01.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -geleverd/

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Helaas, het is geen winnaar... Maar met 84% negatief nu toch een goede tweede?

https://nl.trustpilot.com/review/vodelca.nl

Oeps... Misschien toch... 100%, hoe krijg je het voor elkaar.

https://nl.trustpilot.com/review/inbouwvoordeel.nl

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Eres »

Is de oorzaak niet heel simpel.
Veel fabrikanten halen hun onderdelen of gehele product uit het buitenland en dan hoofdzakelijk uit China.
Sinds het Covid 19 gebeuren is de toelevering hiervan een probleem geworden.
Men heeft nog een tijdje kunnen inspelen op voorraden, maar die zijn nu uitgeput.
Online bestellen is mogelijk, met meestal vooraf betalen.
Er wordt niet verteld, dat er levering problemen kunnen zijn, is toch slechts een probleem voor de consument.
Met smoesjes en andere verhalen de consument aan het lijntje houden of helemaal niets laten horen is de houding.
Sommige websites hebben inmiddels staan “ niet op voorraad”, let goed op wanneer je online of in een winkel wilt bestellen en betalen.
Hoe lang het gaat duren, zeg het maar.

Leopold88
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 13:10

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Leopold88 »

Heel blij met de media aandacht echter heeft Vodelca veel meer slachtoffers die hun geld terug willen. Hieronder mijn ervaring tot op heden geen oplossing of reactie meer sinds ruim een maand en het gaat toch om een serieus bedrag, 560€ zomaar weg niets voor gekregen alleen maar een hoop irritatie

Het bedrijf Vodelca blijft onbereikbaar en is niet in staat te reageren op meerdere mails en verzoeken om geannuleerde order terug te betalen. Maar kan wel binnen een halfuur bezwaar maken tegen negatieve beoordeling op Trustpliot. Vodelca belooft binnen 10 werkdagen bedrag terug te storten, dat was 4 juli 2020. Vanaf dat moment geen enkele actie vanuit hun om te informeren waarom het eventueel langer zou duren. Elke actie zelf ondernomen maar ze doen enkel loze beloftes tot op heden niets terug gezien op de rekening telefoon nemen ze niet op chat wordt niet op gereageerd..... lijkt mij geen enkele ster waard en al helemaal geen vertrouwen.
Dinsdag 22/9- Aanvulling op bovenstaand ik heb een mail mogen ontvangen. Ze zijn alle winkelvoorraden aan het verkopen en de annuleringen worden terugbetaald. Nu is c.a. 25% van de geannuleerde orders terugbetaald. Het heeft geen zin te claimen, of te dreigen dit leidt enkel maar af van de route die Vodelca is ingeslagen om ons te kunnen vergoeden? Vergoeden het is mijn geld wat achtergehouden wordt!?! Ze bieden excuses aan en vragen om geduld. Geen termijn waarbinnen terugbetaald wordt.
Dinsdag 29/9- Na mail geen enkele berichtgeving meer. Hoe lang zullen ze nu radiostilte houden...
Dinsdag 6/10- We zijn 14 dagen verder geen enkel bericht, de chat, telefoon zijn offline en op de diverse mails van afgelopen 2 weken wordt niet meer gereageerd.
Dinsdag 13/10- 21 dagen na laatste bericht van Vodelca op de chat, telefoon en mail wordt niet op gereageerd ze zijn uit de lucht, offline zijn ze allerminst je kunt nog gewoon bestellen. Maar reageren naar mensen die terugbetaald moeten worden zit er niet bij.
Dinsdag 20/10- we zijn een maand verder en geen enkele reactie of betaling van Inbouwvoordeel.nl of Vodelca. Gisteren definitieve aangifte bevestigd is PL2600 voor internet oplichting. jammer dat het zo moet.
Dinsdag 27/10 - Weer een week verder en geen enkele reactie. Wat resterende vragen beantwoord voor de aangifte. Maar dit is werkelijk ongelofelijk. Zo jammer....

FritsG80
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2020 14:55

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door FritsG80 »

Vodelca, inbouwvoordeel

Ook ik had een koelkast besteld die dus niet geleverd werd, door schuld van de groothandel zei men. Dezelfde koelkast ergens anders besteld en in 2 dagen in huis. Uiteindelijk de aankoop bij Vodelca geannuleerd, die werd door Vodelca bevstigd met de melding dat ik binnen 5 á 10 werkdagen mijn geld terug gestort zou krijgen,.......niet dus!
Hierop ben ik gaan reclameren op diverse klachtensites en Vodelca ettelijke mails gestuurd, hierop kwam steeds een excuus mail met sorry en veel bla, bla, maar geen geld terug. Toen heb ik ze nog een week gegeven om te betalen en anders ging ik aangifte doen van diefstal c.q. oplichting. Tot die aangifte is het ook gekomen, maar tot mijn stomme verbazing werd daarop binnen 2 dagen mijn geld gestort en een verzoek of ik de aangifte zou willen intrekken. Mijn advies is dan ook, doe zo snel mogelijk aangifte, is wel even werk maar kennelijk is dat de manier waarop dit soort bedrijven nog reageren.

HB68
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2020 08:53

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door HB68 »

Heel herkenbaar!!

Een kookplaat van bijna 600 euro. Ook in juni gekocht en nog altijd niet geleverd!
Voor de aankoop gekeken of het bedrijf een echt fysiek bedrijf is en ook bij KvK ingeschreven staat dat wasallemaal goed.
Ook hun voor de koop nog aan de telefoon gehad en pas na dat telefoontje tot aankoop over gegaan.

Inmiddels dus maanden verder vele pogingen om ze te bellen etc.
1 maal aan de chat contact gehad. Waarbij de chat wel een half uur duurde (na eerst eindeloos in de wacht)
Toen kwamen ze er niet uit waqrdoor er nog niet geleverd was en zou ik de dga erna erover terug gebeld worden. Nou ja raad het al... Never nooit gebeld.
Ook op email reageren ze niet. Ze zijn compleet inbereikbaar.
Bandje op de telefoon is wel al een aantal keer veranderd maar onbereikbaar blijven ze!
Ik heb wel melding gedaan en advies gekregen mail te sturen om contract te ontbinden maar ja als ze daar ook niet op reageren....
Kook inmiddels al maanden op een kookplaat waarvan een deel het niet meer doet super onhandig dus en geld om gewoon elders nu een andere te kopen is er niet zolang hun niet het geld terug storten.
Vreselijk hoe ze op dit moment met mensne omgaan.
Lees hun verklaring op hun site (bij leverings vertraging door corona) dat ze zwart gemaakt worden en daardoor nog meer problemen hebben en er alles aan doen etc.
Maar zorg dan op zijn minst dat je mensen op de hoogte houdt en ter woord staat zodat er begrip en mogelijk coulance intstaat ipv nog meer negatieve berichten.
Ik hoop dat er nog een oolossing gata komen nu het bij Radar bekend is maar ik vrees met grote vreze 😟😟

Consument#20
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020 17:00

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Consument#20 »

Ik had een wasmachine besteld op 30 juni via wasmachinevoordeel.nl, wat nu vodelca.nl is geworden (ordernummer #200009355). Er was na de bestelling geen informatie beschikbaar over de bezorging en contact mogelijkheden met Vodelca waren heel slecht. Na bijna 4 weken wachten en de wasmachine nog steeds niet ontvangen te hebben, hebben we de bestelling geannuleerd op 30-7. Sindsdien zijn ze telefonisch onbereikbaar geweest en hebben ze ook niet op onze email gereageerd. Toen Vodelca op 26-10-2020 in de uitzending van RADAR aangaven eind november nog dit jaar alle geld terug te betalen of de bestellingen te leveren aan de klanten hadden we weer hoop. Helaas, ons geld hebben we nog steeds niet terug. Ik ga ook aangifte doen, dit heeft te lang geduurd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consument#20 schreef:
08 dec 2020 19:03
Ik ga ook aangifte doen, dit heeft te lang geduurd.
Aangifte waarvan? Er is strafrechtelijk nog niets aan de hand, je hebt gewoon een civielrechtelijk issue (lees: wanprestatie). Meer is het niet.

mvv837bpr
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2021 13:17

Re: Maandenlang wachten op bestelling, 'klantendienst is offline'. Wat nu?

Ongelezen bericht door mvv837bpr »

Leverancier maakt belofte via Radar aan klanten niet waar!

In mei heb ik voor € 509,99 een combi magnetron besteld en betaald. Na vele malen contact te hebben gezocht (vaak niet gekregen) en na de uitzending van Radar heb ik op 15-12 besloten om de opdracht te annuleren en geld binnen 14 dgn terug te ontvangen. De belofte om in december alles voor alle klanten met problemen, opgelost te hebben is niet waargemaakt. Het geld is er nog steeds niet (14-1) en telefonisch nu weer eens wel contact maar geen oplossing of toezegging voor de terugbetaling. Hopeloos en naar het geld kunnen we waarschijnlijk fluiten.

Hoe kan het dat deze site van Vodelca (inbouwvoordeel.nl) nog steeds online is? Misschien goed voor Radar om er nog eens aan de bel te trekken....... Ben wel bang dat deze 'tent' failliet zal gaan.
Laatst gewijzigd door mvv837bpr op 14 jan 2021 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten