MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Mvh75
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2021 21:39

MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Mvh75 »

Wat een flop. Leuke actie wasmachine. Was echt goedkoper. Maar door storing op de site is de korting niet goed verrekend .

Medewerkers aan de telefoon beloven dat het goed komt en geld retour komt. Echter krijgen we alleen een voucher.

Het gaat om ruim100 euro.

Maar volgens mij heb ik toch recht op geld terug?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Kan je iets meer uit leggen over wat er gebeurt is?
een wasmachine 500 kost 400 in de aanbieding en je betaald alsnog 500? en je hebt dit ook afgerekent? deed je dit voor of nadat je iemand gesproken hebt zei dat je het geld terug kreeg?

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Doelt u op de BTW vrije dagen van Media Markt? Wat kostte de wasmachine en wat hebt u betaald? Waarom hebt u überhaupt betaald als u al weet dat het bedrag niet klopt?
Er is 1 ander persoon geweest die geklaagd heeft over de actie, maar daar kwam geen duidelijk over of de aankoop al in het winkelwagentje zat toen de actie begon. Mocht er echt een technische storing geweest zijn, dan hadden er veel meer klachten geweest moeten zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt de stappen bij punt 10 volgen om uw geld alsnog te krijgen. Ga niet akkoord met een voucher.

https://www.thuiswinkel.org/leden/media ... rtificaat/

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het hangt af van de situatie.

Heb je meer betaald dan de fractuur? Of meer dan wat op de website stond en heb je bewijs van? Dan heb je recht op het te veel betaalde geld terug. Kom je er niet uit, ga dan naar https://www.degeschillencommissie.nl/

Ben je achteraf niet eens met de prijs? Dan heb je nergens recht op. Dan kan je misschien het beste de aanbod van MediaMarkt accepteren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als Mediamarkt een voucher aanbiedt dan ga ik ervan uit dat Mediamarkt weet dat ze een fout hebben gemaakt. In dat geval hebt u gewoon recht op geld terug.

Mvh75
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2021 21:39

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door Mvh75 »

Idd media markt erkende dat er een storing was. En heeft ons een voucher gemaild. Terwijl ik aan de telefoon melde dit niet wilde.en dat begrepen ze en ik zou mijn geld terug gestort krijgen 2 medewerkers hebben dit gezegd.

Ik ga thuiswinkel maar inschakelen! Bedankt

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt en btw terug actie, recht op geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mvh75 schreef:
15 jul 2021 21:45
Maar volgens mij heb ik toch recht op geld terug?
Ja, daar heb je recht op. Het betreft een onverschuldigde betaling. MM had de korting moeten toepassen, omdat dat afgesproken is. Er is geen rechtvaardiging voor gedwongen winkelnering.

Gesloten