MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door riddert »

Hij doet het nog wel...

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet bij de MediaMarkt zijn. Je hebt bij de wasmachine gekocht en zij zouden zorg dragen voor de installatie. Het valt tegen dat ze hier hun verantwoordelijk niet nemen. Als je er wat aan wilt doen dan kun je naar de rechter gaan.

riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door riddert »

Jumper_ schreef:
15 nov 2021 12:48
Ja betaal jij rechtzaak kosten? Dit zeg je alsof het niets is. En al word je in gelijk gesteld, je krijgt nooit de 100% gemaakte rechtzaak kosten terug. Ik weiger om ook nog maar 1 cent kwijt te raken aan ze. Ik gooi ze gewoon negatief in de media. Ze klagen me maar aan. Dan onderhandelen we op het bureau wel😂de pleurus moet eerst altijd uitbreken voor dat er iets gedaan word. Werk ik graag aan mee
Deze houding van u zal de zaak zeker geen goed doen.
Indien u in dergelijke bewoordingen met de winkelier communiceert zult u geen oplossing aangeboden krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jumper_ schreef:
15 nov 2021 12:48
Ik gooi ze gewoon negatief in de media.
Tja, hebben al zo veel mensen gedaan. En wat heeft u gedaan met alle negatieve reviews? MediaMarkt is leuk zo lang iets goed is. De aftersales is al jaren een probleem. Negativiteit rondstrooien heeft maar weinig nut, ze juridisch aanpakken wel. En ja, de kosten die u hiervoor maakt kunt u gewoon opvoeren in de zaak. Het kost u tijd en u zal geld moeten voorschieten, maar dat geld komt weer terug.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je mag vanuit gaan dat de wasmachine aangesloten wordt en daarbij hoort ook het transport beugels eruit halen, aangezien je het pakket gekocht hebt. Ook dient de wasmachine zodanig neergezet te worden dat je wasmachine op het zelfde plek blijft staan.

Jij hebt een overeenkomst gekocht bij MediaMarkt. Hun zijn verantwoordelijk voor het hele aankoop. Dat hun een gedeelte uitbesteden en het derder bedrijf schade toe dient mag MediaMarkt met die bedrijf uitzoeken.

Indien MediaMarkt niet wil oplossen, kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Voor advies kan je terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Als laatste redmiddel kan je voor een bindend uitspraak terecht bij www.degeschillencommissie.nl. Goedkoop (of geld terug als jij gelijk krijgt), inclusief indien nodig een deskundige. Omdat het een bindend uitspraak is is mijn advies om dit alleen als laatste redmiddel te gebruiken.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jumper_ schreef:
15 nov 2021 13:11
Maar in NL is het zo bepaalt dat je nooit 100% van de gemaakte rechtzaak kosten terug krijgt..dus stel ik gooi 8000 om mediamarkt voor de rechter te slepen, en ik krijg gelijk, dan alsnog krijg ik die 8000 niet in ze geheel terug als de rechter mij in het gelijk stelt. Dus daar schiet je alsnog niet veel mee op.
Dat soort bedragen zijn bij lang na niet aan de orde. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, is dit simpelweg je enige optie, aangezien MM blijkbaar niet vanzelf wil bewegen. Als je het niet kunt betalen, kan je even kijken of kostenloze rechtsbijstand een optie voor je is.

Persoonlijk denk ik dat, als je een dagvaarding (à 125 euro) uit laat brengen, ze alsnog over de brug komen.

Maar maak een keuze: doe wat je moet doen, of accepteer dat het is zoals het is. Met alleen maar hard roepen en een lastercampagne kom je nergens.

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In dat geval de daad bij uw woord voegen. Dat kan op https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl, daar waren 4.587 mensen u al voor met een slechte recensie. Of op https://www.ervaringen.nl/mediamarkt.nl, daar waren 523 mensen u al voor. En die dikke 5.000 slechte ervaringen hebben u er niet van weerhouden. Dus of de 5.111ste slechte review iets gaat uitmaken betwijfel ik.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jumper_ schreef:
15 nov 2021 13:11
Maar in NL is het zo bepaalt dat je nooit 100% van de gemaakte rechtzaak kosten terug krijgt..dus stel ik gooi 8000 om mediamarkt voor de rechter te slepen, en ik krijg gelijk, dan alsnog krijg ik die 8000 niet in ze geheel terug als de rechter mij in het gelijk stelt. Dus daar schiet je alsnog niet veel mee op.
Als je kiest voor vertegenwoordiging dan geldt daarvoor het geliquideerd tarief kanton. Je hoeft alleen niet een jurist in te huren en daar 8000 euro uit te geven. Zonder vertegenwoordiging betaal je alleen het griffierecht, kosten van dagvaarding, kosten van betekening, kosten om vrij te nemen en reiskosten. Die kosten krijg je allemaal terug als je wint en je deze gevorderd hebt.

https://www.rechtspraak.nl/Voor-advocat ... anton.aspx

tarantulatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 10:06

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door tarantulatje »

Beste jumper.

Ik kan je frustratie begrijpen, maar om zo te reageren daar schiet niemand wat mee op.

Eigenlijk zou iedereen moeten weten dat in nieuwe wasmachines bouten in zitten voor de transport en deze altijd verwijderd dienen te worden. Wasmachines bestaan al jaren.

Los hiervan heb je betaalt voor aansluiting ga ik vanuit en dan zou sowieso zou de plaatser dit zeker horen te weten en een test ronde te laten draaien. Dat is dan merkwaardig.
Er is hier nu iets mis gegaan. Hoe vervelend dat ook is, mensen kunnen fouten maken

Zoals hier al werd gezegd dient de verkoper, in dit geval de mediamarkt, dit met je op te lossen. Ook al is de plaatser fout geweest.

Ik lees ook alleen het verhaal van 1 kant.
Ik lees nergens de reactie van de mediamarkt
Wat is de reden dat de mediamarkt je niet wil helpen?

Ik lees hier over dagvaarding ect. Dat is allemaal heel leuk, maar de wet geeft ook aan dat je men een kans moet geven om het op te lossen. Het zal wat zijn zeg als iedereen elkaar maar gelijk kon dagvaarden omdat iemand boos is of iets niet werkt. Het is gelukkig geen amerika hier. Daarnaast zijn er gevallen in Nederland waarbij mensen maanden lang wachten met een conflict lopen. Dat je dan uiteindelijk overgaat op dagvaarding valt te begrijpen, maar dit is met alle respect nog te vers.

Ik zou wel beginnen om je toon te verminderen. en altijd vriendelijk te blijven. Dan krijg je serieuze antwoorden. Wij kunnen je adviseren maar het niet oplossen.

Probeer de stappen die al voorgesteld zijn of anders loop een mediamarkt binnen en leg rustig het verhaal uit aan een medewerker van de servicebalie daar en zeg dat je niet verder komt, misschien dat hij of zij iets voor je kan betekenen of dingen in werking kan zetten.

Succes!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

heb je er al aan gedacht dat als je naar de gemeente gaat je een toevoeging kunt krijgen voor een advocaat?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tsbijstand

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

We zijn veel ter goede trouw als het geleverd wordt. We veronderstellen dat alles goed is. Normaal zouden we hun dit eerst in werking zien vragen en dan nog.
Wachten op 95° heeft geen verkoper tijd, jammer. NORMAAL had je deze leverancier (brenger) het eerst moeten laten testen en de fout misschien ontdekken.
Zoja kon je hem verplichten om dit NIET te aanvaarden en terug te nemen.
Hier reist het andere probleem: een nieuw krijgen, wachten, voorschot.

We zijn als doorsnee persoon ter goede trouw.
Wordt dit deze smile van :roll: :?: :o

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jumper_ schreef:
20 nov 2021 13:11
Merkwaardig dat er hier mensen zijn die het nog opnemen voor mediamarkt,aangezien in de vorige uitzending van Radar, mediamarkt precies voor hetzelfde probleem aangepakt was.
Ik vind het dan weer merkwaardig dat ik hier geen mensen zie die het opnemen voor Media Markt. Sterker, de strekking is bij zo'n beetje iedereen hetzelfde, slechte reclame werkt niet, start een procedure. Maar dat is iets dat u niet wilt.

NeoDutchio
Berichten: 12305
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jumper_ schreef:
20 nov 2021 14:09
Ze zeggen dat ik het moet doen met dat zij geen andere oplossing kunnen bieden, en anders maar naar de klachten comissie van ze moet gaan.maar ik heb helemaal geen zin in dat en om verplicht te zijn mijn gegevens met een bedrijf te delen waar ik nog nooit eerdee iets mee heb gedeeld qua gegevens
Ach, Media Markt had dus een oplossing. Jammergenoeg zegt u niet wat deze oplossing was en waarom u dit niet wilde. Net zo goed dat u schijnbaar niets wilt doen om het probleem op te lossen. Vreemd, als een bedrijf bij mij schade zou toebrengen of iets zou leveren dat kapot of verkeerd is, dan zou ik er wel alles aan doen om het opgelost te krijgen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: MediaMarkt/FirstLogistics weigeren te compenseren na vernieling van mijn wasmachine

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Seinhuis schreef:
15 nov 2021 13:15
.

Indien MediaMarkt niet wil oplossen, kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Voor advies kan je terecht bij www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Als laatste redmiddel kan je voor een bindend uitspraak terecht bij www.degeschillencommissie.nl. Goedkoop (of geld terug als jij gelijk krijgt), inclusief indien nodig een deskundige. Omdat het een bindend uitspraak is is mijn advies om dit alleen als laatste redmiddel te gebruiken.
Met het posten van een gedeelte van de communicatie kan ik helemaal niks mee.

Al contact gehad met juridisch loket of Consumentenbond? Hun kunnen je vertellen wat je rechten zijn, hun kunnen je helpen met het probleem oplossen. Hun kunnen je adviseren.

Mijn advies is om maandag 1 van die 2 te bellen en grote kans dat de oplossing een stukje dichterbij komt. Laat je ons weten hoe het af loopt?

Gesloten