LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt levert wasmachine niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
EdwardPloeger
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:55

MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door EdwardPloeger »

Zondagavond wasmachine besteld. Om 07:00 uur ‘sochtends een mail dat de bezorger tussen 7:45 - 12:45 langskwam. ik was al op mijn werk. Bezorger niet te bereiken. Klantenservice kan geen bezorgafspraak maken. Wasmachine met schade door bezorger woensdag in magazijn ontvangen. Bestelling spoorloos. Retouropdracht via klantenservice niet bij transporteur binnen gekomen. Na een week heen en weer gebeld vrijdags bestelling geannuleerd. Zaterdag een mail dat de wasmachine op zondag geleverd zou worden. O nee, toch zondag een mail dat de bestelling toch niet geleverd kan worden. Wacht nu nog op mijn geld. Slechtste klantenservice ooit meegemaakt bij een bedrijf. Tips voor klantenservice: Lever de bestelling. Lever de bestelling ook op verzoek van klant op werkdagen na 13:00 uur. Betaal het geld terug. Zorg dat de transporteur bereikbaar is zonder dat je hiervoor € 0,45 PER MINUUT moet betalen. Of beter nog: regel het bezorgen zelf of neem de communicatie uit handen. Je bestelt bij mediamarkt, niet bij hun transporteur. Kom je afspraak en om voor vrijdag te leveren als klantenservice na. ([Tekst verwijderd]), hang geen verhaaltjes op ([Tekst verwijderd]), los zaken op en verwijs niet naar een transporteur als je zelf nog geen retourorder in het systeem hebt gezet ([Tekst verwijderd]) en het ergste is de laatste medewerkster van de klantenservice die al lachend de annulering aannam, maar niet per mail bevestigd. Terwijl. ik eerder goede ervaringen had, kan je ontgoocheling bij een bedrijf niet groter zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 feb 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, titel aangepast

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een wasmachine bestelde en niet thuis bent?

Maar transport schade en woensdag?
Ik weet dat de bezorger er op rekende dat hij kon afleveren en niet retour hoefde en 2e keer bezorgen.

Gewoon volgende keer normale kleine winkel en vraag naar bezorg datum en tijd vooraf.
Je kiest dan er een die wel tijd heeft als je thuis bent.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vooral dan nooit meer bij een grote landelijke keten bestellen. Die hebben geen voorraad, putten uit de voorraad van diverse leveranciers en laten het rechtstreeks bij u leveren. Met dergelijke bedrijven is het lastig afspraken maken aangezien u een van de vele bent. Een plaatselijk witgoedverkoper heeft een eigen busje staan, laat de wasmachine eerst bij hem binnen komen en komt persoonlijk bij u thuis op het moment dat het u beide schikt.

Stukje verwachting bijstelling.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door berndv »

EdwardPloeger schreef:
27 jan 2020 20:00
Terwijl. ik eerder goede ervaringen had, kan je ontgoocheling bij een bedrijf niet groter zijn.
Zo lang het pad juist bewandeld wordt, is er bij de meeste bedrijven ook weinig aan de hand. Maar als er ergens in het traject een kink in de kabel komt, dan komt u vaak in een neerwaartse spiraal. Door bij de eerste bezorgpoging niet thuis te zijn is het mis gegaan. Vervolgens kwam de wasmachine met schade door de bezorger in het magazijn. Vervolgens 2 dagen later de bestelling annuleren werkt de order dan nog verder verkeerd door de systemen heen en ontstaat er een heel lastig verhaal in de systemen. Enerzijds staat er een open order, anderzijds kan de geplande wasmachine door schade niet bezorgd worden, dus die moet terug, er moet een nieuwe gepickt worden en terwijl dit proces loopt, wordt de order door de klant geannuleerd.

Ik lees overigens nergens dat je een tijdvak voor de bezorging kunt kiezen. Geen idee of dat zo is, maar als dat wel zo is, dan is het misschien ook niet zo handig om een wasmachine op zondagavond te bestellen als je op maandag op je werk bent.
EdwardPloeger schreef:
27 jan 2020 20:00
Bezorger niet te bereiken. Klantenservice kan geen bezorgafspraak maken.
Volgens hun site kan je, als je bericht hebt ontvangen voor de bezorging een andere dag kiezen:
Heb je een groot product besteld, zoals een televisie of een wasmachine, dan ontvang je op de dag van levering voor 8:00 uur een e-mail van de vervoerder. In deze e-mail wordt een tijdsindicatie gegeven en vind je een agenda-tool waarmee je een nieuwe dag voor levering kan kiezen.
ik lees nergens dat je die afspraak kunt wijzigen via de klantenservice of dat je de chauffeur kunt bellen.

Maar goed, bestelling is geannuleerd. Als de genoemde vrijdag, afgelopen vrijdag is, dan hebben ze 2 weken om uw geld terug te betalen. Die periode is nog lang niet verstreken.

EdwardPloeger
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:55

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door EdwardPloeger »

Ter aanvulling; Je kan tijdens de bestelling geentijdvak of datum kiezen. Normaliter is er altijd iemand thuis vanaf 13:00 uur op werkdagen. De mail voor bezorging komt om 07:02 uur. Dan ben ik al aan het werk. Je neemt geen vrij als je nog niet weet wanneer er geleverd gaat worden. Mediamarkt is onbereikbaar en reageert niet op mail. Ook is transporteur Dynalogic niet bereid tussen 13:00 - 22:00 uur te bezorgen. Vind ik zelf een ruim tijdvak.

EdwardPloeger
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2020 19:55

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door EdwardPloeger »

En de agenda tool werd niet als optie gegeven. Was dit wel het geval geweest had ik er zeker gebruik van gemaakt. welk gezin kiest er bewust zonder wasmachine te zitten ? Juist de noodzaak om zo snel mogelijk een nieuwe te krijgen is de reden om op zondag te bestellen. Het is tenslotte geen keuze wannee een wasmachine stukgaat. De klantenservice (h)erkent dit echter niet. Ook de aansturing van dynalogic is losgelaten.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EdwardPloeger schreef:
01 feb 2020 23:06
Ook is transporteur Dynalogic niet bereid tussen 13:00 - 22:00 uur te bezorgen. Vind ik zelf een ruim tijdvak.
U besteld bij een grote landelijk keten die goedkoop wil leveren. Die kijken naar de meest optimale route. Omrijden kost namelijk geld en daar wordt niet voor betaald. U hebt dus niets te willen wanneer er bezorgd wordt. U kunt dan beter zelf een busje of aanhanger regelen en de bestelling ophalen. Niet bij elke webwinkel kan de verkoper aan de wensen van de koper voldoen. Als u dus weet dat u niet altijd thuis bent koop dan niet online of doe dat bij een winkelier waarmee u wel een tijdsafspraak kan maken. U legt nu uw probleem bij een ander neer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door grun »

Witgoed en Mediamarkt gaan niet goed samen, is mijn ervaring. Mijn koelkast komt daar vandaan maar dat was eens en nooit meer. Online besteld en betaald, dat ging heel vlot maar daarna begon de ellende. Ik kreeg een mailtje van het transportbedrijf: dan en dan komen we. Ik vraag nog, jullie komen toch wel met z'n tweeen want ik woon tweehoog en er is geen lift. Ja, ze zouden met z'n tweeen komen. Die tweede blijkt het 14-jarige buurjongetje van de chauffeur te zijn, die in de vakantie eens een dagje mee wil rijden. Hij belt aan en zegt: uw koelkast staat beneden op de stoep hoor! Hier even tekenen graag. Ja doei, hij moet in de keuken, dat was de afspraak. Na wat telefoontjes en een tientje fooi hebben ze hem met veel zweet, zuchten en puffen omhoog weten te krijgen. Uiteindelijk stond er een pallet met een koelkast in een kartonnen doos achter de voordeur.

Voor alle volgende witgoed aankopen heb ik gebruik gemaakt van de Bobshop uit Harderwijk, onderdeel van Scheer en Foppen. Wat een verademing, dat waren pas professionals. Sterke jongens uit de sportschool die moeiteloos een zware wasmachine naar de badkamer tilden en tot in de puntjes afleverden. Jammer dat ze niet meer bestaan.
Tegenwoordig koop ik alles bij Coolblue. Niet de goedkoopste maar wel een prima service.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
02 feb 2020 10:07
Jaja, laagste prijs via MM en de bezorger avonddienst laten rijden. Hij moet ook nog naar huis.
Wat een onzinnig “argument”... die bezorger is misschien wel héél blij met z’n avonddienst.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
02 feb 2020 12:25
Morganlefay schreef:
02 feb 2020 10:07
Jaja, laagste prijs via MM en de bezorger avonddienst laten rijden. Hij moet ook nog naar huis.
Wat een onzinnig “argument”... die bezorger is misschien wel héél blij met z’n avonddienst.
Ik denk dattie met een omweg probeert te zeggen dat TS rustig mag inbinden en wat realistischer in verwachting mag zijn. En dat ook de mensen die zijn bestelling leveren, een privéleven hebben.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door tttlocke »

En ik denk dat Moneyman probeert te zeggen dat die avonddienst misschien wel heel welkom is bij die bezorger, al dan niet vanwege zijn privéleven. 'Avonddienst hebben' is niet zonder meer en altijd een nadeel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Zeker niet altijd een nadeel : je wordt ook nog eens extra betaald , dus misschien kiest zo.n bezorger daar wel juist voor .

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Los daarvan: als B2C een aanbod gedaan wordt, staat het een ieder vrij dat zonder schuldgevoel te accepteren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
02 feb 2020 19:33
Precies. Los daarvan: als B2C een aanbod gedaan wordt, staat het een ieder vrij dat zonder schuldgevoel te accepteren.
Precies. En omdat TS de enige klant van MediaMarkt èn ook de spil van het universum is, kan die wasmachine gewoon op tijd geleverd worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sterk argument, Revoked, echt ijzersterk :roll:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
01 feb 2020 23:19
Als u dus weet dat u niet altijd thuis bent koop dan niet online of doe dat bij een winkelier waarmee u wel een tijdsafspraak kan maken.
Het is onredelijk om te eisen dat mensen altijd thuis zijn. Daar is namelijk voor nodig dat ze geen werk hebben, geen boodschappen hebben, nooit uitgaan, ect.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je iets besteld en weet dus dat er iets bezorgd wordt kan je kiezen voor een afhaaladres in een winkel, maar een wasmachine zou toch wel beter direct thuis gebracht kunnen worden. En dat bezorgen zal dan het beste in een bepaald tijdslot kunnen. Moet je wel zorgen dat je ook thuis bent.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als zo’n webshop geen bepaald tijdslot kan aanbieden voor de bezorging, waardoor je de hele dag thuis moet zijn, dan maar een andere webshop kiezen als dat een probleem is?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
02 feb 2020 23:48
En dat bezorgen zal dan het beste in een bepaald tijdslot kunnen. Moet je wel zorgen dat je ook thuis bent.
Dat is iets anders dan de eis dat je altijd thuis moet zijn.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: MediaMarkt levert wasmachine niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
02 feb 2020 21:19
Sterk argument, Revoked, echt ijzersterk :roll:
Had ik dan toch moeten eindigen met <sarcasm/off> ? :wink:

Gesloten