LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele cat&dog stofzuiger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gerald

Miele cat&dog stofzuiger

Ongelezen bericht door Gerald »

Sinds augustus 1999 hebben we een Miele stozuiger type cat&dog. Enkele dagen geleden hield deze er opeens mee op. Waarschijnlijk een defect aan de motor. Helaas is de garantietermijn op de motor slechts 3 jaar. Miele er is geen betere? De meeste kennissen en familieleden doen tientallen jaren met een en dezelfde stofzuiger, veelal niet van Miele. Je verwacht wat beters en dat hebben we Miele ook laten weten, maar nog geen reactie ontvangen.
Heeft u ook problemen/ervaringen met Miele?

inxsnl

Re: Miele cat&dog stofzuiger

Ongelezen bericht door inxsnl »

wie heeft de stofzuiger nagekeken . ik zit al jaren in het vak en kom bijna nooit kapotte motoren van miele stofzuigers tegen van die leeftijd.vaak is de gebruiker de schuldige door het niet tijdig vervangen van de filters en door het zuigen van bouwstof . en last but not least vacuum zuigen laat altijd lucht toe middels het schuifje op de pistoolgreep hierdoor krijgt de motor altijd voldoende koeling.vrgr Tim

ps bij 9 van de 10 stofzuigers is er een snoerbreuk aaanwezig aanhet begin van het oprolmechanisme

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Miele cat&dog stofzuiger

Ongelezen bericht door miraltje »

vergeet ook niet dat je de originele stofzakken gebruikt 9 van de 10 imitatie zakken scheuren spontaan kapot.
waardoor je alle fijne stofdeeltje door de motor krijgt.
verder sluit ik mij geheel aan met het boven genoemde

Gast

Re: Miele cat&dog stofzuiger

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet er ook geen water mee opzuigen. Bijvoorbeeld een paar drup water die bij de drinkbak ligt van uw huisdier is al genoeg voor een defect. Stofzuigers gaan in het algemeen langer mee dan de maak van de stofzakken.
(zelf net en stofzuiger gekocht, omdat er geen zakken meer voor zijn, maar hij doet het nog wel)

Kijk anders ook 's op http://www.kieskeurig.nl

Gerald

Re: Miele cat&dog stofzuiger

Ongelezen bericht door Gerald »

Uit nader onderzoek (bij een andere firma) blijkt het inderdaad om een snoerbreuk te gaan bij het oprolmechanisme. Volgens de reparateur komt dit vaak voor bij (Miele) stofzuigers. Gelukkig was ik maar € 15 kwijt voor de reparatie, maar Miele had me hier wel op mogen attenderen toen ik contact met hen opnam.

Gesloten