LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jjmm123
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2015 11:44

miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door jjmm123 »

Hier weer een wasmachine van Miele waar door gaatjes ontstaan.
Als gezin met drie opgroeiende jongens waar al jaren gewassen wordt dachten we te kiezen voor een degelijke machine die de komende jaren probleemloos te kunnen draaien.
Helaas ruim 1000 euro betaald en bij Miele zeggen ze dat het niet aan de machine kan liggen.
We hebben de nylon test gedaan en geen beschadigen aangetroffen.
Inmiddels hebben we de machine vervangen voor een AEG en wie schets onze verbazing geen gaatjes meer in de kleding. En we wassen niet anders dan vorig jaar of de jaren voor de Miele.
Ik ben nu toch benieuwd of er nog meer gedupeerden zijn.
Laatst gewijzigd door jjmm123 op 17 feb 2015 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een kledingstuk met open rits?

Ja, voel maar eens mijn Jeans... die maken ook gaatjes tenzij je de rits en knoop voor het wassen dicht doet!

Verder adviseerde een bekend Koreaans merk, nu Made in Polen een waszakje voor kleine baby sokjes en kwetsbare lingerie..
Een panty in waszak kan dus wel naast open jeans met rits!

Miele Softcare of Samsung nepper?
Maakt niets uit, niet de trommel die vrijwel altijd glad is.... even voelen na aankoop voor gebruik!
En waarom geen zakje, geen gezoek sokken en verdwaalde dingen....

Amerika
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:20

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Amerika »

Ik dacht dat het aan 'goedkope' kleding lag, maar ik merk nu ook dat duurdere kleding ( denk aan Ralpf Lauren) gaatjes vertonen na het wassen in een miele wasmachine.
ik dacht: ik koop een duurdere en goede wasmachine die jaren lang mee gaat maar dit had ik van miele wasmachines absuluut niet verwacht. :? :evil:

Anegrietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:20

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Anegrietje »

Ik gebruik ook een Miele wasmachine en heb nog nooit gaatjes in mijn kleding gehad.

Wel doe ik altijd de rits en knoop van broeken dicht en draai ze binnenstebuiten.
Ook doe ik B-H's altijd in een zakje omdat de haakjes ook gaatjes kunnen maken in de kleding.

Vooractie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:27

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Vooractie »

Miele is gewoon de beste wasmachine en zeker als je veel zwaar werkgoed moet wassen. Maar inderdaad overal zitten gaatjes in en ik maar denken dat dit door het werk kwam. Vandaag een witte was gedraaid en in alle werkdoekjes dus weer gaatjes en nu denk ik er wel anders over dan dit door het poetsen of werk komt. Dus toch maar eens horen bij Miele Serves dienst.
Laatst gewijzigd door Vooractie op 17 feb 2015 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

xanbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:41

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door xanbo »

komen die gaatjes echt door de wasmachine?!
Heb zelf last van gaatjes in shirts en deze kunnen onmogelijk door de wasmachine komen want ze zitten allen op de zelfde plaats, voor op navelhoogte. Wellicht bij u ook?!

truusike
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:40

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door truusike »

Ik gebruik al 42 jaar de wasmachine en droger van Miele. Heb nu mijn derde wasmachine en derde droger. Nooit geen problemen mee gehad , ook geen gaatjes in de kleding. Veel gebruikt met 6 kinderen.

Speelsekater
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2013 16:42

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Speelsekater »

Voel eens met jouw hand in de trommel of er braampjes aan de geponste gaatjes zitten. Dit probleem heb ik bij onderzoeken wel eens waargenomen.
Ton Voorn

truusike
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2015 15:40

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door truusike »

In 1973 kocht ik mijn eerste Miele wasmachine en droger. Nu 42 jaar later en 6 kinderen , heb ik mijn derde wasmachine en derde droger. Nooit geen problemen mee gehad , ook geen gaatjes in de kleding.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door F.van Holten »

In mijn familie meegemaakt, zaten er bramen in de trommel, machine is vernieuwd, was ook een Miele.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door majakabin »

ik was een tijd geleden ook op zoek naar een antwoord op de gaatjes omdat het ook niet met regelmaat voorkwam. Kwam dit artikel tegen.

http://www.flairathome.nl/huishouden/kl ... in-tshirt/

jjmm123
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2015 11:44

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door jjmm123 »

we wassen de spijkerbroeken niet samen met de T shirts waar vooral de gaatjes in komen.
het is vooral de fijne stoffen ,de nylontest hebben we ook al gedaan en het zijn geen motten.

peteres
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2015 10:21

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door peteres »

gaatjes in t shirts rond de navel:
mogelijk veroorzaakt door de rand van de wasmand die bij het tillen tegen het shirt schuurt.

stofzuigertje

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor een garantie claim;

1 Heeft U na aankoop de trommel + deur rubber gecontroleerd op scherpe randjes?

2 Gebruikt U voor kwetsbare kleding was zakje?

3 Ritsen, klittenband of knopen hebben soms scherpe harde randen.......
ook mijn blouse, merkje in kraag zat niet lekker en die harde plek weg geknipt....
Dit harde Polyester merkje op zachte katoen.... ja ik vind dit niet leuk en de rest kleding ook niet.

Dus is er kleding tussen dat schade kan veroorzaken.
Ik vergeet nog open drukkers want ook die zijn soms voldoende bij kwetsbare kleding....

Na controle trommel + deur, en altijd ritsen, klittenband, drukkers dicht en kwetsbare in waszak maak je pas kans op schade vergoeding....
Dit is naast Miele vrijwel bij elk merk hetzelfde...

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Even met een panty door een lege trommel gaan, je voelt direct als er iets niet goed zit of er een braam aanwezig is.

Geelbuikje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2015 22:46

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Geelbuikje »

Mijn schoonzoon had ook regelmatig gaatjes in T-shirts (voorkant rond navel) kwam door gesp van riem.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Al 20 jaar met Miele wasmachines gewassen, nooit gaatjes (behalve in sokken maar dat had een andere oorzaak). De meest recente wasmachine is zo'n 4 jaar oud nu.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat @majakabin als link doorgeeft: dat denk ik ook. Heb er zelf ook nooit problemen mee gehad. Kan ook nog eens komen als men b.v. met buik tegen aanrecht o.i.d. staat was niet meer 100% glad is, maar ga zelf ook voor het "anders weven" van bepaalde artikelen. Het komt zelden voor dat er een braam in de trommel zit; als dit al zo is kan men dat natuurlijk zelf onmiddellijk voelen. Maar dan is het aan de winkelier en de garantie (als die er nog op zit).

Jocapi
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 16:42

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door Jocapi »

Wij hebben ook een Miele (er is geen betere...) wasmachine en ook wij hebben last van gaatjes in kleding op de meest vreemde plekken (dus niet vanwege een riem!) m.n. In t-shirts van duurdere merken en gemaakt van fijne stoffen.

anneliesmail
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 23:05

Re: miele wasmachine maakt gaatjes in wasgoed

Ongelezen bericht door anneliesmail »

Ik heb een Siemens wasmachine die ook gaatjes veroorzaakt in lakens en een tafelkleed

Gesloten