Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Diana15
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2023 09:03

Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Diana15 »

Beste mensen ,
Ik heb sinds 20 februari mijn kapotte koelkast aangemeld omdat deze nog steeds onder de garantie valt, en ik heb tot nu toe gewacht en niets van Samsung gehoord, en elke keer dat ik belde, spraken de medewerks daar op de slechtste manier met me en soms zelfs opgehangen op mij. ik kocht de koelkast bij Cool Blue, maar de garantie is bij Samsung, ik heb veel geprobeerd om het op te lossen via Cool Blue, en het kon ze helemaal niets schelen, en ze zeiden dat we je zullen bellen .Ik heb een kind van ongeveer drie en een half jaar oud. En ik heb sinds 20 februari geen koelkast meer, en ik belde Samsung en Cool Blue elke dag en elke dag hoor ik dat we jou bellen, en ik belde Samsung zojuist, maar zoals altijd hoorde ik dat ik je zal bellen, ondanks dat het kind elke dag om melk , ijs en groenten vraagt en op dat moment kan ik niks voor haar doen , ik voel me machteloos op dat moment dat Ik heb al die tijd gewacht en het kan niemand iets schelen en ik heb zelfs een e-mail gestuurd naar de manager van Cool Blue en hij vertelt me ​​vol ongeloof dat je nu je spullen een paar dagen in de koelkast van de buren kunt laten staan. Hoewel ik elke dag belde, en ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Beste Diana, in principe heb je niets met Samsung te maken. het kan best zo zijn dat coolblue de service heeft uitbesteed aan samsung, maar jij hebt alleen maar een overeenkomst met coolblue. Aangezien je nu al 3 weken wacht op antwoord denk ik dat je nu een ingebrekestelling moet sturen, waarin je ze een redelijke termijn geeft om het op te lossen, doen ze dat niet of niet naar behoren dan kan je de koelkast bij een ander laten repareren en die kosten verhalen op coolblue.
@seinhuis kom er maar in.

rwolters
Berichten: 1535
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door rwolters »

Klinkt helaas als het zoveelste probleem dat veroorzaakt wordt door het chronische personeelstekort in vrijwel alle sectoren. En ik vrees dat dat alleen maar erger wordt als we geen drastische maatregelen gaan nemen.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kokka1 schreef:
13 mar 2023 09:33
Beste Diana, in principe heb je niets met Samsung te maken. het kan best zo zijn dat coolblue de service heeft uitbesteed aan samsung, maar jij hebt alleen maar een overeenkomst met coolblue. Aangezien je nu al 3 weken wacht op antwoord denk ik dat je nu een ingebrekestelling moet sturen, waarin je ze een redelijke termijn geeft om het op te lossen, doen ze dat niet of niet naar behoren dan kan je de koelkast bij een ander laten repareren en die kosten verhalen op coolblue.
@seinhuis kom er maar in.
Ik heet geen Seinhuis, maar desondanks: je hebt hier al het beste advies gegeven. Negeer Samsung, stel CoolBLue in gebreke.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De garantie heeft u altijd bij de winkel waar u gekocht hebt.

Op www.coolblue.nl/klantenservice/contact- ... -aanmelden kunt u uw kapotte product aanmelden.

Op www.coolblue.nl/klantenservice/klachten staat hoe u met klantenservice in contact komt en hoe u een officiële klacht kunt indienen.

Na het indienen van een officiële klacht kunt u contact opnemen met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of uw rechtsbijstandverzekering voor hulp.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Methusalah »

Afgezien van het advies dat al gegeven is, het is momenteel koud genoeg om sommige dingen gewoon buiten te bewaren. Eeuwen lang hebben we zonder koelkasten gedaan. Als je het ook maar een beetje slim aanpakt zijn er genoeg methodes om dingen voor een tijdje koel te houden.

Daarnaast is iets als ijs nou niet echt iets wat een kind elke dag nodig heeft. Groenten kan je voor een tijdje ook in blik halen. Er is niets onoverkomelijk aan deze situatie.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Koud genoeg? Hier is het nu 17 graden (en ja, dat is gewoon in Nederland). Ik weet niet waar TS woont, maar ik zou mijn spullen die gekoeld moeten zijn nu niet buiten bewaren.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Methusalah »

Techneut71 schreef:
13 mar 2023 15:14
Koud genoeg? Hier is het nu 17 graden (en ja, dat is gewoon in Nederland). Ik weet niet waar TS woont, maar ik zou mijn spullen die gekoeld moeten zijn nu niet buiten bewaren.

Toegegeven, het was gisteren nog wat kouder maar het is nu 12 graden hier in NH. Maar dat gecombineerd met een simpele koeltas houd echt wel de meeste spullen goed voor twee a drie dagen en tegen die tijd ga ik er vanuit dat het consumeert hebt. Je kan ook gewoon kleinere containers kopen. Melk kan je ook kopen in portie pakjes.

Mijn punt is dat het 'probleem' gigantisch wordt overdreven. Dit is niet het einde van de wereld.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet het einde van de wereld maar het kastje muur van vooral Cool Blue lijkt nergens op zeker ook omdat ze heel goed weten dat zij de garantie moeten verlenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door crazyme »

Coolblue is verantwoordelijk voor de oplossing, maar is afhankelijk van samsung.

Samsung is gewoon niet het witgoed merk wat fatsoenlijk service verleent.

Had je bij een lokale ondernemer gekocht, dan had je al een leenkoelkast gehad.

Dat is iets wat coolbue nu eigenlijk ook hoort te doen. Je laat een klant niet zonder kou zitten.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Methusalah »

juliomariner schreef:
13 mar 2023 19:18
Niet het einde van de wereld maar het kastje muur van vooral Cool Blue lijkt nergens op zeker ook omdat ze heel goed weten dat zij de garantie moeten verlenen.

Daar ben ik het mee eens maar ik denk dat het relaas hier wordt overdreven. Ik ga er niet vanuit dat iemand letterlijk heeft gezegd dat het ze niets kan schelen. Er zal vermoedelijk ook gewoon text en uitleg gegeven worden waarom het lang duurt. Maar in het algemeen hebben mensen 0 begrip voor omstandigheden en moet het 'recht' altijd behaald worden.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk zal het wat overdreven zijn. Maar ik dacht dat Coolblue om zijn gode service bekend wilde staan. Dan moet je niet naar de fabrikant verwijzen maar de klacht zelf oppakken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke garantie moet Coolblue oppakken, maar voor de handelsgarantie mag Coolblue doorverwijzen naar de garantieaanbieder. Gedurende der eerste zes/twaalf maanden (afhankelijk van wanneer het product is gekocht) geldt een omgekeerde bewijslast, en daarna kan het aantrekkelijk zijn om een beroep te doen op de handelsgarantie.

Diana15
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2023 09:03

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Diana15 »

Heel erg bedankt voor al het advies, maar ik ben bang voor bijvoorbeeld om de melk buiten te laten omdat de temperatuur altijd verandert en ik veel problemen heb met vlees en vis, en ik kan niet elke dag naar de supermarkt te gaan Om vlees te kopen, en het is erg vervelend voor mij dat ik elk uur de balkondeur moet openen en iets moet meenemen, en als het voor een week was, ja, maar niet voor ongeveer een maand, Ik belde Coolblue elke dag, en ze beloofden me altijd dat we het zullen opvolgen en je laten weten, en daarna heb ik niets meer gehoord. Ik gebruik nooit ingeblikte groenten omdat ik denk dat ze niet gezond zijn en niet geschikt zijn voor mijn dochter.

Nijogeth
Berichten: 9962
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ooit gehoord van houdbare melk? Kun je buiten de koelkast bewaren en is verkrijgbaar in kleine pakjes.

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal niets mis met blikgroente en bloemkool, broccoli, wortelen en ga maar door blijven prima een paar dagen buiten een koelkast.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door BreejKC »

Bellen, bellen, bellen. Tot u een ons weegt. Zodra de verbinding verbroken wordt bent u vergeten omdat het volgende gesprek alweer binnenkomt.

Ik val in herhaling: waarom geen schriftelijke poging na twee vergeefse belpogingen? Daarom onderschrijf ik het allerbeste hier gegeven advies: stel ze schriftelijk in gebreke en geef ze een redelijke termijn om het probleem bij u op te lossen.

Veel firma's realiseren zich echt wel als zo'n schriftelijke ingebrekestelling binnenkomt dat het de schrijver ernst is. Daarnaast heeft u met een schriftelijke reactie een keihard bewijs in handen dat u in redelijkheid om een oplossing heeft verzocht en de andere partij daar niet serieus mee is omgegaan.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
13 mar 2023 20:55
Helemaal niets mis met blikgroente en bloemkool, broccoli, wortelen en ga maar door blijven prima een paar dagen buiten een koelkast.
En daarom is het prima dat Cool Blue en Samsung zo laks zijn?
Ik koop dus een koelkast om hen niet te gebruiken omdat het op een andere manier ook kan?
Eigenlijk zegt u dus dat TS niet zo moet zeuren want die bedrijven hebben het druk en doen ook maar hun best?

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
15 mar 2023 11:17
Lady1234 schreef:
13 mar 2023 20:55
Helemaal niets mis met blikgroente en bloemkool, broccoli, wortelen en ga maar door blijven prima een paar dagen buiten een koelkast.
En daarom is het prima dat Cool Blue en Samsung zo laks zijn?
Ik koop dus een koelkast om hen niet te gebruiken omdat het op een andere manier ook kan?
Eigenlijk zegt u dus dat TS niet zo moet zeuren want die bedrijven hebben het druk en doen ook maar hun best?

Wat een onzin reactie. Ik reageer op deze zin van de Ts.

. Ik gebruik nooit ingeblikte groenten omdat ik denk dat ze niet gezond zijn en niet geschikt zijn voor mijn dochter

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn koelkast is defect en ik bijna een maand wacht op Samsung te repareren maar tot nu niks gebeurt

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan is het toch gewoon offtopic. TS wil weten welke rechten ze heeft voor de reparatie van de koelkast, niet welke alternatievfen er allemaal zijn.

Plaats reactie