LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kinzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2018 16:43

Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door Kinzy »

Hallo. Ik ben een van de vele waarvan de warmtewisselaar bij de Nefit ketel is vervangen. De kosten waren toen der tijd 199 euro. Volgens de media zouden we die terug krijgen. Daar nog altijd wachtende op..... maar nu had ik pas een lekkage aan de ketel en heb mijn installateur gebeld. Nu blijkt dat door het niet goed repareren van de warmtewisselaar het hydroblok kapot is gegaan. Mijn monteur heeft naar Nefit gebeld en deze zijn dit kosteloos komen repareren maar krijg wel een factuur van 50 euro van mijn installateur omdat hij is moeten komen en dat geconstateerd heeft. Nu wilt Nefit die kosten niet op zich nemen. Kan dat? Als zij hun werk goed gedaan hadden, had ik toch mijn installateur niet hoeven bellen! Ik hoor graag een reactie van U. Alvast bedankt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u Nefit niet gebeld heeft in eerste aanzet en zelf opdracht gegeven heeft aan "uw eigen monteur" lijkt het mij logisch dat u die opdracht gegeven heeft en dus zal moeten betalen, Nefit heeft die opdracht niet gegeven en niet de kans gekregen.

stofzuigertje

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf bellen is betalen

Als Nefit deze monteur stuurde is het gratis, dat zijn de voorwaarden voor gratis herstel!

Kinzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2018 16:43

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door Kinzy »

Ik kan toch niet weten dat de oorzaak is gekomen doordat Nefit het onderdeel niet goed geplaatst heeft, dan had ik gelijk Nefit gebeld.

stofzuigertje

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een storing vlak na een vervangen onderdeel altijd eerst even bellen of het door hun gekomen kan zijn....
Wie werkt maakt wel eens fouten en zomaar iemand bellen is dan niet slim.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is de ketel u helemaal in orde? Kunt u die 50 euro min of meer gemakkelijk missen? Dan zou ik het er verder bij laten.

Heeft u de energie om mogelijk maandenlang te bakkeleien met Nefit? Dan kunt u dat doen natuurlijk, maar waarschijnlijk kunt u uw tijd op een veel plezieriger manier besteden.

reactie Nefit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2015 14:32

Re: Nefit wil factuur verwarmingsmonteur niet betalen

Ongelezen bericht door reactie Nefit »

Beste Kinzy,
Vervelend dat er problemen zijn geweest met uw cv-ketel. We hebben echter te weinig info om hierop inhoudelijk te kunnen reageren. Wij adviseren u een e-mailbericht te sturen naar [email protected] met uw naam en adresgegevens. We kunnen dan uitzoeken wat er fout is gegaan en u daar persoonlijk over informeren.
In afwachting van uw nadere berichten en met vriendelijke groet,

Consumentenservice Nefit

Gesloten