LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
resp001166517

Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door resp001166517 »

Eind december kocht ik bij de Handyman in Tilburg een batterij ten behoeve van mijn huistelefoon. Omdat niet zeker was of het om het juiste type batterij ging, heb ik samen met de Handyman aan de hand van de gebruikershandleiding gekeken of het de goede batterij was. Na de kennelijk juiste batterij te hebben gevonden, ging ik tot aankoop a €12,95 over, onder de geruststellende woorden van de Handyman dat ik met het bonnetje altijd zou kunnen ruilen.

Thuisgekomen bleek de batterij ongeschikt voor mijn toestel. Na verloop van tijd kwam ik langs de Handyman in Den Bosch die de batterij niet terug wilde nemen en zei dat ik maar naar Tilburg moest gaan. Toen ik later in Tilburg kwam, werd door de Handyman gewezen op de voorwaarde dat batterijen niet kunnen worden geretourneerd. Verwijzing naar de eerdere toezegging van de handige verkoopman dat ik altijd zou kunnen ruilen, werd teniet gedaan met de opmerking dat nou eenmaal niet kon worden vastgesteld wat ik thuis met de batterij had gedaan.

Ik voel mij als consument dan ook bedonderd door de Handyman en ben van oordeel dat hij duidelijk had moeten zijn over de onherroepelijke gevolgen van mijn aankoop. Immers, zonder de gedane toezegging dat ik zou kunnen ruilen, had ik de batterij nooit op goed geluk meegenomen.

Ik ben benieuwd of ik hier verder nog iets mee kan doen.

mede-consument

Re: Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door mede-consument »

Kijk eens op www.staiksterk.nl Misschien vind je daar iets bruikbaars. Succes ermee!

Gast

Re: Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door Gast »

Stop die batterij maar in je lokomotiefje heb je er nog wat aan.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door miraltje »

ik vind dat handyman correct heeft gehandeld ondanks dat ik niet zo gecharmeerd ben van de handyman winkels.
u koopt eind december een accu voor u telefoon en brengt hem 22 januari terug dat zijn 22 dagen :!:
als hij niet paste had u hem direct terug moeten brengen dan had dit wellicht nog gekunt.
mischien heeft u hem wel gebruikt? wie zal het zeggen.
u kunt de volgende keer beter de telefoon meenemen dan weet je zeker of het past.
over het algemeen worden op accu's geen of beperkte garantie gegeven omdat de levensduur van een accu van heel veel factoren afhangt zoals ;word hij elke keer opgeladen terwijl, dit nog niet hoeft,te ver ontladen wat slecht voor de accu is, en nog een aantal van dat soort dingen.

resp001166517

Re: Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door resp001166517 »

Beste Miraltje,

Waarop baseer je die 22 dagen? Weet jij veel in welke tijdspanne dit speelde. Het gaat om het principe: zeggen dat je altijd terug kunt brengen en dan vervolgens zeggen: nee, nee, batterijen worden niet teruggenomen.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Ondanks toezegging ruilt Handyman niet!

Ongelezen bericht door miraltje »

mijn 22 dagen baseer ik eind december gekocht, 22 januari doe je je beklag op het forum.
ik ga er dan vanuit dat je hem rond 22 januari heb terug gebracht.
wanneer in jouw ogen onrecht aangedaan is ga je dit niet 3 week oppotten en dan nog even je gal spuwen op het forum.
(dit is niet sarcastisch bedoeld).
wanneer ik ergens niet mee eens of akkoord ben ga ik gelijk de confrontatie aan en spreek of in dit geval schrijf ik mijn ongenoegen er over uit

Gesloten