LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijk product en winkel houdt me aan het lijntje

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Anna8
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2012 18:40

Ondeugdelijk product en winkel houdt me aan het lijntje

Ongelezen bericht door Anna8 »

Op 23 Augustus kocht ik online een Whirlpool wasmachine bij Mediamarkt. 19 september ging hij kapot, water spoot uit de deur, er kwam veel hete stoom via het zeepbakje naar buiten, de machine was erg heet aan de buitenkant, display was drijfnat en op de rand van de deur stond zoveel condens dat er een plas water op de vloer lag. Mediamarkt gebeld en zij adviseerden mij om zelf direct met Whirlpool te bellen omdat het dan sneller zou gaan. Dus heb ik Whirlpool gebeld en op 23-09 kwam er een monteur. Deze stelde vast dat de deur los in het scharnier hing. Dit heeft hij herstelt maar kon verder niets vinden. Een week hierna kwam er weer hete stoom uit de machine, display weer drijf nat en een plas water op de vloer. Whirlpool weer gebeld en 07-10 kwam de monteur weer. Hij heeft toen de computer in de machine vervangen en zei dat als het nu niet goed was hij niets meer kon doen en de machine terug moest. Van deze tweede reparatie heb ik geen bon ontvangen. Na een week op 14-10 ging de machine weer kapot, weer de stoom en alles maar nu ook een foutcode : F07 bel service'. Ik heb nog geprobeerd de machine te resetten maar dit hielp niet, er verscheen toen foutcode F06. Op 15-10 Whirlpool gebeld en daar werd mij verteld dat er een monteur moest komen om officieel vast te stellen dat de wasmachine niet meer gerepareerd kon worden en dat op 28-10 een monteur zou komen. Ik ging hier niet mee akkoord, 14 dagen zonder wasmachine is niet te doen maar de man bleef volhouden dat het niet anders kon. Op 17-10 heb ik Mediamarkt gebeld in de hoop dat zij het proces zouden kunnen bespoedigen. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, heb alle gegevens gemaild en binnen 48 uur zou er een monteur komen. Na 2 dagen kreeg ik een email van Mediamarkt met daarin de vraag naar het bestelnummer. Boos heb ik terug gemaild dat alle gegevens bij hen bekend waren en ik al een monteur verwacht had.Hierna ontstond een mailwisseling waaruit bleek dat er nog helemaal geen monteur besteld was. Dus heb ik Mediamarkt weer gebeld. De laatstgenoemde mailwisseling bleek een vergissing te zijn, de monteur was wel besteld op 17-10 alleen was de 48 uur ook een vergissing volgens de medewerkster van de klantenservice want dit moest 5 werkdagen zijn. Nu zijn ook de 5 werkdagen voorbij en nog steeds heb ik geen monteur gezien. Ik heb het ook op hun Facebook pagina aangekaart maar ook daar wordt niet meer gereageerd. Ik denk dat ik nu het recht heb om de koop te ontbinden en mijn geld terug te vragen maar hoe pak ik dit aan bij een online winkel? Of moet ik toch nog eerst andere stappen ondernemen?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ondeugdelijk product en winkel houdt me aan het lijntje

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Anna8, wat een beroerde gang van zaken. Slechte service. Kijk hier https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten eens wat uw rechten zijn en hoe u dit verder aan kunt pakken.
Succes

Gesloten