LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
muskee

ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door muskee »

Geachte heer, mevrouw,

In aanvulling op mijn eerste berichtje wil ik nog melden dat ik inmiddels akkoord ben gegaan met het na laten kijken van de tv door de monteur van IT'S. Ze vertelden mij in de winkel dat ik pas een nieuwe tv zou krijgen als de monteur de eerste nieuwe tv zou afkeuren.

Stomgenoeg ben ik hiermee akkoord gegaan, omdat ik dacht dat ik ze de gelegenheid moest geven om het toestel te repareren. Heb ik het nu voor mezelf verknald??? Als blijkt dat ze hem kunnen repareren, moet ik hier nu dan genoegen mee nemen? Ik ben bang dat ik snel weer klachten zal krijgen aan het toestel.

Ik hoop op (nog) een goede tip.

met vriendelijke groet,

Dhr. H. Muskee

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Weer zo'n geval waar ik toch wel een vraagteken bij wil zetten. In de winter en in het najaar ontstaat er condens in een apparaat door temperatuur verschillen. Dikwijls houdt de klant zich niet aan de instructie's. Altijd hebben wij toestellen afgeleverd in de ochtend en vroeg in de middag welke compleet geprogrammeerd en ingesteld waren met de mededeling dat deze minstens 4 uur na afleveren niet gebruikt moesten worden. Vaak ging na 1 uur de telefoon dat het toestel niet werkte. Altijd was er iets met het toestel en nooit lag dit aan de klant. Gevolg extra kosten welke men niet wilde vergoeden. Op de beeldbuis staan spanningen tussen de 25000 en 30000 volt. Treed één keer een overslag op dan geeft dat schade aan de micro electronica en met name chips voor het geheugen kunnen daar slecht tegen. Nogmaals ik kan vanaf hier natuurlijk niet beoordelen wat er is gebeurd maar aan de omschrijving van de fout heb ik zo wel mijn eigen ideën.

Vr Gr. Hans.

paco

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door paco »

Heer muskee ,kijkt u even bij uw eerste ingezonden bericht.

Mike

resp00112666

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door resp00112666 »

Zoooo resp00112469, aan uw reactie te zien kan ik het oordeel vormen dat u een echte supermonteur bent zoals er nog maar weinig zijn!

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Super zou ik nu niet direct willen beweren. Zelfs ik met 42 jaar praktijkervaring kan nog wel iets leren.(Dit rijmt!). Mijn doelstelling is 100% vakwerk want daar ben ik destijds voor opgeleid, al wordt dit door de consument niet altijd begrepen omdat de techniek van de moderne electronica volledig wordt onderschat.

Vr.Gr. Hans.

muskee

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door muskee »

reageer op 0011269 televisie was niet ingesteld was in de winkel gezegd t v om 2uur bezorgd om ongeveer 700 uur aangezet i.v.m.vochtig uitslaan na 3 zenders geprogameerd te hebben keek ik of het goed was gegaan toen al gekleurde kringen in het beeld.

Ook een monteur

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door Ook een monteur »

Voor 98% absoluut te wijten aan vocht (en dat ontstaat ook in het magazijn in de winkel en in de vrachtwagen).

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door 16again »

Door de in de verpakking waarschijnlijk aanwezige silica-gel kan opslag/vervoer in een ruimte met redelijk hoge luchtvochtigheid normaalgesproken geen kwaad.

De kleurringen zijn volgens mij veroorzaakt door een slecht vastzittend juk achterop de beeldbuis. Oorzaak slechte lijm gebruikt en trillingen tijdens transport.

Gast

Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

Vragen
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze afdeling Intermediair Service via telefoonnummer:
020 – 509 12 10. De afdeling Intermediair Service is bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Gesloten