LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
annetmars
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 21:05

Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door annetmars »

Vorige week is bij ons de vaatwasser gemaakt. wij hebben een vaatwasser van whirlpool en hebben netjes whirlpool gebeld en de volgende dag stond er iemand bij ons voor de deur waar we heel blij mee waren en die heeft hem gemaakt. wij moesten via whirlpool 120 euro voorrijkosten exc onderdelen betalen en kregen van de desbetreffende monteur te horen dat wij de volgende keer beter meteen het bedrijf op locatie kunnen bellen (die whirlpool ook belt achteraf) aangezien wij dan 32.50 euro voorrijkosten exc onderdelen betalen. dit scheelt aanzienlijk en heb contact opgenomen met whirlpool via de mail en telefoon maar geven hier geen gehoor aan. heb ook een klacht ingediend bij klacht.nl maar daar geeft whirlpool ook geen gehoor aan. kan ik verder nog iets doen want vind het schadalig dat ik zoveel moet betalen voor een callcenter van whirlpool terwijl ik net zo goed meteen het bedrijf kan bellen die langs komt, dit had whirlpool toch ook aan kunnen geven ipv ons onnodig op kosten te jagen!
dus kunnen we er nog iets tegen doen of is het gewoon pech hebben?
mvg,
a.smit

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door berndv »

zijn u de voorrijkosten vooraf kenbaar gemaakt? Ik denk dat de monteur nu ook wel aardig op zijn kl*ten krijgt van zijn baas, want ik vermoed niet dat Whirlpool er heel erg blij van wordt als onderaannemers zelf reclame gaan maken voor hun eigen bedrijf. Ik zou er bij het bedrijf waar ik werk in ieder geval niet heel erg blij van worden als onze onderaannemers zonder overleg proberen klanten binnen te halen, dan zijn ze niet heel erg lang onderaannemer meer bij ons.

Maar goed. Als u vooraf wist van die voorrijkosten en u bent daar akkoord mee gegaan, wat wilt u nu dan doen? Het verschil terugvragen? De boer krijgt per liter melk ook veel minder betaald dan wat ik er voor neertel in de winkel, moet ik nu het verschil maar terug gaan vragen omdat ik het ook rechtstreeks bij de boer kan kopen? Zo werkt het natuurlijk niet, als vooraf een prijs is overeengekomen, dan kunt u achteraf niet gaan terugvorderen omdat u weet waarvoor de waren ingekocht worden. Dan had u direct naar dat bedrijf moeten stappen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een landelijke firma maakte meer KM per klant.
De plaatselijke doet het met regio tarief, hoe verder, hoe duurder en gewoon service dat hij zijn echte adres gaf.

Whirlpool heeft eigen en ingehuurde monteurs en die laatste doen ook alle andere merken!
Dus deze vakman goed bewaren voor elke klus na de garantie tijd.

witteflits
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2017 14:55

Re: Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door witteflits »

Het lijkt er op dat Whirlpool een regionaal reparatiebedrijf in huurt en de hoofdprijs rekent terwijl het regionale bedrijf minder krijgt uitbetaald van Whirlpool dan hij normaal zelf tekent!
Als hij meer krijgt van WP zou hij zn mond wel houden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een plaatselijke monteur is vaak binnen 10 minuten bij volgende klant.
Als je echter half uur moet rijden en parkeermeter vullen, eigen stad is meestal vergunning... dan betaal je ook daarvoor.
Dan mag je meer rekenen en Whirlpool moet geheel Nederland doen.
Meer Km en geen vergunning maar per keer meters vullen en vooral zoeken, omdat je niet bekend bent.

Dan is voorrijkosten gewoon hoger!
Ik koop op marktplaats zelden iets in Centrum Amsterdam, naast de Km ook €7,- per uur en zoeken naar plek!
Als ik dat als particulier doe, mag een firma dit zelfde berekenen en de tarieven veilig aan hoge kant zetten.

Wel is garantie gratis en na die periode kreeg je die hoge kosten!

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Onnodig voorrijkosten door Whirlpool

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Waarom Whirlpool bellen en niet de winkel waar je het apparaat gekocht hebt. EP heeft monteurs in dienst.
De service is goed. Mijn wasdroger van Whirlpool was een bak ellende....tot het moment dat EP besloot ons een nieuwe te geven, maar dan een Siemens.

Gesloten