LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door michieldejong »

renewouters schreef:Tientallen jaren consumentenprogramma's op TV hebben dus werkelijk geen enkel effect gehad. Mensen doen nog steeds dezelfde domme dingen als 40 jaar geleden. Of kunnen we concluderen dat mensen dom worden als ze oud worden (ik denk het niet, ik vermoed dat de ouders van TS 40 jaar geleden hetzelfde hadden gedaan).
Het is een misvatting om te denken dat omdat er nog steeds mensen intrappen waarschuwingen geen enkel effect hebben. Het blijft natuurlijk lastig om te zeggen hoeveel effect de waarschuwingen hebben en het moge duidelijk zijn dat de waarschuwingen het niet volkomen voorkomen maar ik denk dat waarschuwingen een behoorlijk effect hebben.

Als je nu googled op "Swiss Healthy Cooking" komt deze thread trouwens als eerste boven.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

michieldejong schreef:Als je nu googled op "Swiss Healthy Cooking" komt deze thread trouwens als eerste boven.
Alleen jammer dat mensen altijd achteraf gaan googelen.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door michieldejong »

Het is weer zo definitief ("altijd"). De mensen die niet googleden en zich opgelicht voelen zijn gefrustreerd en zullen geneigd zijn dit overal te melden. De mensen die wel googleden en toch maar voor een andere pannenset gingen zullen dat feit niet snel op dit forum melden.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Speedy123 schreef: Dan zal er eerst aangetoond moeten worden dat deze pannen niet voldoen aan de kwaliteit die ervan verwacht mag worden.
Moneyman schreef: Gezien het bekende verkooppraatje en de genoemde prijs van 2500 euro is de te verwachten kwaliteit altijd hoger dan de pannen zullen waarmaken.
Dat weet je niet. Zo kost een enkele Mauviel M 250C² braadpan met deksel ø 28 cm koper met zwart stalen greep maar liefst 689 euro. Dus ook andere merken kunnen heel erg duur zijn. Maar Mauviel is toch echt een gerenomeerd merk dat al sinds 1830 bestaat.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Brahms »

Zo kost een enkele Mauviel M 250C² braadpan met deksel ø 28 cm koper met zwart stalen greep maar liefst 689 euro.
Aanmaak, vervoer- en verkoopkosten nog geen 75 euro.
Tis maar net wat de gek er voor over heeft......

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Speedy123 schreef: Dan zal er eerst aangetoond moeten worden dat deze pannen niet voldoen aan de kwaliteit die ervan verwacht mag worden.
Moneyman schreef: Gezien het bekende verkooppraatje en de genoemde prijs van 2500 euro is de te verwachten kwaliteit altijd hoger dan de pannen zullen waarmaken.
Dat weet je niet. Zo kost een enkele Mauviel M 250C² braadpan met deksel ø 28 cm koper met zwart stalen greep maar liefst 689 euro. Dus ook andere merken kunnen heel erg duur zijn. Maar Mauviel is toch echt een gerenomeerd merk dat al sinds 1830 bestaat.
En hoe groot acht je de kans dat het in dit topic om dergelijke pannen gaat? :roll:

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik zou het niet weten, ik ken de pannenset niet dus kan ik geen oordeel geven over de kwaliteit van de pannenset. Ik geef alleen maar aan dat er hele dure pannen bestaan van geronomeerde merken bestaan, nog duurder dan de pannen in de topic. Op basis van de prijs zou ik niet zomaar willen concluderen dat het oplichting betreft. De kopers waren toch ook op de hoogte van de prijs voordat ze over gingen tot koop?

Ook lees ik nergens dat de pannen van slechte kwaliteit zijn of dat er problemen mee zijn, dus waarom TS dan spreekt over:
Uiteraard hebben wij geprobeerd om dit bedrijf te achterhalen, en te onderzoeken of dit een oplichting is geweest of dat het inderdaad een goed bedrijf is.
Het loggo van de pannen lijkt op sollingen pannen, maar dat is het net niet.
Zijn er meerdere mensen die te maken gehad hebben met deze vorm van oplichting?
Dat is mij een raadsel. Het gaat er toch alleen maar om of de pannen van voldoende kwaliteit zijn om de aankoop prijs te rechtvaardigen? Als de ouders van TS zelf besluiten dat de pannen er zo goed uit zien en ze aanschaffen vaan de opgegeven prijs, waarom zou dat dan oplichting zijn?

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Weet je überhaupt wel over welke pannenverkopers dit gaat? lees anders dit jarenlange ellendetopic eens door...

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:Weet je überhaupt wel over welke pannenverkopers dit gaat? lees anders dit jarenlange ellendetopic eens door...
Dat gaat over Berghaus pannen. Hier gaat het over Swiss health pannen. Maar al zou de fabrikant dezelfde zijn, waarom zou de kwaliteit dan perse slecht moeten zijn?

Zo lees ik in jouw link:
Ik heb al 2 jaar pannen van berghaus/berghoff en deze zijn nog steeds prima, niks laat los in de vaatwasser!
De pannen lijken van goede kwaliteit te zijn en voldoen prima. Hetzelfde geldt voor de messen.
Ik heb een pannenset zonder de thermische knoppen, gewoon metaal dus. Ik verwacht daar dus geen problemen mee.
Ook ik ben aangesproken door een verkoper van Berghaus
ik heb ze gekocht voor 500 euro met bestek ik heb ze al een tijd alleen de deksels zijn kapot gegaan maar ik heb contact op genomen met Berghaus en ik kreeg nieuwe deksels netjes bij de deur afgeleverd dus zo verkeerd zijn ze niet en ik heb nog contact met die man dus voor wel lief hebberss,............ en als ze weer komen bij de deur koop ik ze wel weer want zulke pannen krijg je niet gauw weer voor dat geldd
Als je over oplichting praat zou de pannenset duurder moeten zijn dan de verkoopwaarde. Of als de prijs ruim beneden de prijs zit moet de kwaliteit vele male minder zijn. Als het om kwaliteit gaat zou je zeggen de handgreep gaat iedere keer eraf/gaat kapot. Maar ik kan zeggen dat ze dat niet doen want onder de levenslange garantie sturen zij de nieuwe doppen (al dan niet met weergave temperatuur) weer op. Dus ..... je kunt het niet aantonen dat ze slecht zijn. Want dan hadden ze deze service niet verleend. Sterker nog bij mij is al een keer een glazen deksel gesneuveld. En ik moest de ring (waar het glas inzit) van die deksel opsturen en enkele dagen later ontving ik weer een nieuwe.
Best wel positief te noemen. Alleen vallen vele over de colportage en de variabele prijs die gevraagd wordt. Maar als koper bepaal je toch zelf wat je betaald, anders koop je toch geen pannenset? Als het zelf eens bent met de prijs, dan wordt je toch niet opgelicht?
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 05 dec 2017 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

:mrgreen: Ik gebruik wel mijn iets minder dure IKEA pannenset om deze heren de hersens in te slaan als ze bij mijn aanbellen....

Deze ver onder de €100,- kostende inclusief de snelkookpan is al jaren oud en nog steeds goed genoeg.
Als je dit langs de deur wilt verkopen, daar zijn bepaalde straten voor waar ik niet eens wil parkeren, ja het kan maar minder dan 5% zou dit soort merken overwegen.

Wel moet je mijn IKEA set wel vlak na opening snel ophalen en niet verder kijken wegens de file's bij de kassa! :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:Weet je überhaupt wel over welke pannenverkopers dit gaat? lees anders dit jarenlange ellendetopic eens door...
Dat gaat over Berghaus pannen. Hier gaat het over Swiss health pannen.
De overeenkomst ontgaat je niet, hoop ik?
DanielaBolks schreef:Het gaat om het bedrijf Bergaus BV aan Amersfoortsestraat 68C, 3769 AL Soesterberg, voorheen V&V Inox.
Uiteraard zul je ook tevreden gebruikers tegenkomen. Er zijn zelfs mensen die zich er speciaal voor aanmelden... Alleen al het feit dat het goedkope imitaties zijn van Berghoff zou je -samen met alle negatieve reacties- iets kunnen zeggen.

Ik heb overigens niet het idee dat deze discussie ergens toe leidt, dus ik laat het hierbij. Als jij je graag anders dat het overgrote deel van de kopers niet opgelicht wilt voelen als je je een dergelijke pannenset aan laat smeren, be my guest.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef: Als jij je graag anders dat het overgrote deel van de kopers niet opgelicht wilt voelen als je je een dergelijke pannenset aan laat smeren, be my guest.
Ik koop nooit aan de deur en als ik uberhaupt iets koop, dan kijk ik eerst op vergelijkingssite naar de prijzen. Dan weet ik dus wat gangbare prijzen zijn. De kans dat ik meer dan duizend euro uitgeef aan een pannenset, die is vrij klein. Mijn 4 delige Blokker BK setje voldoet prima en was maar iets boven de 250 euro. Maar ja, een ander iemand hier op het draadje is zeer tevreden met zijn Ikea setje van minder dan 100 euro. Moet ik Blokker nu oplichters noemen omdat ze meer dan twee keer zo duur waren? Ik heb toch zelf voor BK gekozen, ondanks dat ze veel duurder zijn dan de Ikea.

stofzuigertje

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor echte BK, prima pannen mag je sinds de fusie je nu Delfts Blauw betalen!

De Ikea, soms twijfelachtig maar de iets duurdere pannensets en de hoge druk pan.... ja perfect.

Deze boedelde ik dus niet hoewel niets mis mee, prima voor studenten die Inductie plaatje hebben van €39,95 en wel eens vergeten....
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... +set+van+3
Ja, voor €9,99 en dan mis je de aanbieding van 15% korting afgelopen periode... die zijn zelfs voor Inductie geschikt en niets mis mee!

In de bepaald niet criminele kleinste STEEL pan kun je zelfs 7 eieren koken!
Maar niet te hard slaan want ik zag hoe licht de puntlassen voor de handgreep was!

De 365 sets zijn stukken betere en die komen wel in de buurt van BK maar dan betaal je ook maar liefst tot 6x meer.....
De 4x duurder zijn niet voor Inductie... dus sla ik maar even over.
BK, naast Autogas ook oude pannen waar de handgrepen die verbrand zijn voor veel geld vervangen kunnen worden....
De andere 2 sets zijn met stalen stelen en nee, ik twijfelde ook maar ze worden niet echt heet!
Staal op staal maar het is te doen.

:shock: PS als ik kook is dan niet van woede.... :evil:

johan plas
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2019 09:56

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door johan plas »

Een nederlandse vertegenwoordiger heeft eergisteren 22 augustus 2019 mijn licht gehandicapte vriend op straat aangeklampt en hem twee messensets aangesmeerd die hij niet nodig heeft. Hij heeft enkel een visite kaartje achtergelaten met telefoonnummers in duitsland en zwitserland zonder email.adres. Ook op de site van het bedrijf Thermo Inox is geen emailadres te vinden.

Het heeft er alles van weg dat deze firma het de klant in het buitenland zo moeilijk mogelijk wil maken om contact op te nemen en eventuele klachten te behandelen

de nederlandse vertegenwoordiger is deinst er zelfs niet voor om gehandicapte mensen op te lichten.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja die bedrijven bestaan waarschijnlijk niet dus hebben ze ook geen mail. Waarschijnlojk komt deze zooi gewoon uit China. U kunt zelf bepalen welk logo of merk u op het produkt wilt

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2 sets?

Bij pannen kan ik het nog begrijpen maar messen, ik werk al jarenlang met 1 Ikea set en de latere gekregen weer netjes ingepakt en weg gegeven.
Maar ik vermoed dat dit een onbekend Action setje is voor iets hogere prijzen.
Koop nooit op straat en visite kaartje, die printen ze zelf.. dus is ook niets waard.

Ik zie dit soort verkopers steeds minder en dus blijkbaar hebben vele het geleerd, nooit iets op straat kopen, want je weet niet of je werkelijk met deze firma te maken hebt.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

johan plas schreef:
24 aug 2019 10:05
de nederlandse vertegenwoordiger is deinst er zelfs niet voor om gehandicapte mensen op te lichten.
Vanwaar die toevoeging? Het is overigens geen oplichting in mijn ogen. Er wordt iets aangeboden en het is de andere partij die daarmee akkoord gaat of niet. De kracht van een behoefte creëren heeft niets met oplichting te maken.
In een heel ver verleden, toen ik nog een scholier van 16 was werd mijn op straat al zaken ongevraagd aangeboden vanuit busjes. Zo lang mensen kopen van ongevraagde verkopers blijft deze handel bestaan.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zolang uw licht gehandicapte vriend alleen op straat mag rondlopen en blijkbaar ook nog een bankpasje bij zich heeft, of veel contant geld, kan dat gebeuren.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 aug 2019 22:58
Het is overigens geen oplichting in mijn ogen. Er wordt iets aangeboden en het is de andere partij die daarmee akkoord gaat of niet. De kracht van een behoefte creëren heeft niets met oplichting te maken.
Onjuist. Het is maar net hoe het "aanbod" gedaan wordt. Gezien de bekende manier van aanprijzen van dit soort "verkopers" is er op z'n minst sprake van misleiding, en ook oplichting is vrij makkelijk waar te maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Oplichting Pannenset door Swiss healthy cooking?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oplichting, in theorie wel maar hoe bewijs je een mondeling gesprek op straat zonder getuigen?

Net als de stroom verkoper namens de netbeheerder en ik zie een totaal ander logo die hier niets mee te maken heeft?
Straat verkopers kunnen later alles verdraaien als je alleen was, en geen enkele getuige hebt....
En hun adres kaartje, ja dat is vaak van een bedrijf wat van niets weet en hier niets mee te maken heeft.
Ze laten gewoon kaartjes van bekende bedrijven drukken en misbruiken dat dan.

Zowel de pannensets, messenverkopers of luidsprekers, ze beloven alles en leveren huisvuil.

Gesloten