LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Coolblue moet er voor zorgen dat dit ding alsnog wordt opgehaald.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat gaat ook zeker gebeuren. Want ze doen echt álles voor een glimlach:

https://www.coolblue.nl/alles-voor-een-glimlach

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 nov 2019 12:17
Coolblue moet er voor zorgen dat dit ding alsnog wordt opgehaald.
Coolblue hoeft niets te doen, de klant moet gewoon de juiste stappen volgen: https://www.coolblue.nl/klantenservice/ ... haalopties
Heb je een nieuw apparaat bij ons besteld?
Dan kun je je oude apparaat bij bezorging vaak direct meegeven om het milieuvriendelijk te laten verwerken. Belangrijk is dat je oude apparaat niet groter is dan je nieuwe apparaat. Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Coolblue moet het apparaat ophalen omdat dit vooraf besproken is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

En als ze dat gewoon stomweg niét doen , dan maar de oplossing van Neo gebruiken.
Linksom of rechtsom , dat ding moet gewoon wég.
Daar kun je eindeloos weer over gaan redetwisten, 10 pagina.s lang misschien weer , maar dat schiet óók niet op natuurlijk.
Dan breng het maar naar een repair café . Klaar...

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Leuk, een repaircafé zit waarschijnlijk nog verder weg dan een Postnl punt. Ik dacht dat je bij een repaircafé alleen apparaten kon laten repareren? Kom er nooit. dus kan er naast zitten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja misschien wel, maar ze kunnen er vast wel íets mee , denk ik.
Of zet dat ding op de stoep met een briefje : gratis meenemen , voor de liefhebber.
Of misschien wil een aardige buur het wel voor je meenemen?
Maar ja waarom zou je iets makkelijk oplossen als het ook moeilijk kan 8) .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
17 nov 2019 11:28
TS hoeft er niet vanuit te gaan dat coolblue zich niet aan de wettelijke regels houdt, en heeft bovendien expliciet in de overeenkomst benoemd dat het ding mee moest.

Om nu te zeggen dat het dus aan TS ligt of zijn probleem is, vind ik te makkelijk.
Coolblue houdt zich toch gewoon aan de onderstaande regel:
De online-verkoper levert een verpakking zodat u het apparaat kosteloos kan verzenden naar het meegegeven adres.
Je kunt de printer kosteloos verzenden naar Coolblue, je moet hem wel zelf naar het verzendpunt brengen.

Zover ik weet kun je met Coolblue geen op maat gemaakte overeenkomsten sluiten, deze zijn gewoon altijd conform hun voorwaarden waarmee je bij het bestellen akkoord gaat.

Al met al een beetje non-issue, want TS rijdt wel naar de Coolblue winkel maar naar een Post verzendpunt gaan is wel een probleem?

Lowieze
Berichten: 6533
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
17 nov 2019 13:41
Ja misschien wel, maar ze kunnen er vast wel íets mee , denk ik.
Of zet dat ding op de stoep met een briefje : gratis meenemen , voor de liefhebber.
Of misschien wil een aardige buur het wel voor je meenemen?
Maar ja waarom zou je iets makkelijk oplossen als het ook moeilijk kan 8) .
Zoals ik al eerder zei: u kunt altijd nog de printer inleveren bij een gemeentelijke verzamelplaats of u kunt een afspraak maken met de gemeentelijke ophaaldienst (voor grofvuil)

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 nov 2019 12:58
Coolblue moet het apparaat ophalen omdat dit vooraf besproken is.
TS stond in de winkel. Waarom dan niet meteen in de winkel afgeleverd? TS kan wel naar een fysieke winkel toe, maar kan niet terug of naar een PostNL punt.
Maar goed, het is een aankoop in de winkel, waarom dan de service willen hebben van de online aankoop?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
17 nov 2019 13:56
Zoals ik al eerder zei: u kunt altijd nog de printer inleveren bij een gemeentelijke verzamelplaats of u kunt een afspraak maken met de gemeentelijke ophaaldienst (voor grofvuil)
Maar misschien zijn ze er bij zo.n repaircafé juist wel hartstikke blij mee omdat ze onderdelen kunnen gebruiken?
Ik ben niet zo van het maar weggooien ...er wordt al heel vaak te gemakkelijk en teveel weggegooid :( .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

ruudvdlinden schreef: In de winkel geef ik aan dat de oude printer mee terug moet.
U heeft het wel aangegeven , maar dat staat niet expliciet in hun voorwaarden bij verzending door POST.NL en deze bezorger weigert het oude apparaat dus mee terug te nemen.

En nu?
Is er nu nergens een mogelijkheid om dat ding daar af te leveren ? Dan ben je er van af en is het klaar, toch?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
17 nov 2019 12:58
Coolblue moet het apparaat ophalen omdat dit vooraf besproken is.
En hoe ga je bewijzen dat dit is toegezegd? Immers zegt de Coolblue website iets anders en dus ook de voorwaarden die onderdeel maken van de verkoop.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 nov 2019 13:59
alfatrion schreef:
17 nov 2019 12:58
Coolblue moet het apparaat ophalen omdat dit vooraf besproken is.
TS stond in de winkel. Waarom dan niet meteen in de winkel afgeleverd? TS kan wel naar een fysieke winkel toe, maar kan niet terug of naar een PostNL punt.
Maar goed, het is een aankoop in de winkel, waarom dan de service willen hebben van de online aankoop?
Ooit wel eens bedacht dat lang niet iedereen in staat is een grote, zware doos te sjouwen? Blijkbaar heeft TS in de winkel een nieuwe besteld, die thuisbezorgd zou worden. Pas op dat moment wil je de oude kwijt natuurlijk. Die had gewoon meegegeven of opgehaald moeten worden. Zéker nu dat expliciet is afgesproken.

Meer dan dit is het niet... het blijft wel opmerkelijk hoeveel mensen puur willekeurig vinden dat gemaakte afspraken wel of juist niet niet nagekomen hoeven te worden. Totdat het henzelf betreft...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

schreef:Heb je een nieuw apparaat bij ons besteld?
Dan kun je je oude apparaat bij bezorging vaak direct meegeven om het milieuvriendelijk te laten verwerken. Belangrijk is dat je oude apparaat niet groter is dan je nieuwe apparaat. Wordt je apparaat niet door ons, maar door PostNL bezorgd? Maak een verzendlabel aan, print ‘m uit en plak ‘m op de verpakking.
Dit is wél wat er in hun voorwaarden staat , in tegenstelling tot wat er mogelijk en mondeling is afgesproken.
Dat krijg je m.i. nooit meer bewezen.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Juist omdat het standaard bij Coolblue anders gaat, is het logish dat TS er expliciete afspraken over heeft gemaakt. Maar tenzij het op de bon staat oid is het inderdaad niet bewijsbaar.

Maar goed, het zou Coolblue sieren het alsnog op te lossen. Nu kost het ze een klant en levert het hun negatieve publiciteit op. Overigens staat hun werkwijze op gespannen voet met de informatie van de Rijksoverheid.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zou CB inderdaad sieren maar hoe moeten ze dat oplossen dan?
POST.NL rijdt daar niet voor dus CB moet dan een eigen wagen sturen of zo?
Ze hébben een oplossing en dat is zo.n verzendlabel printen en daarmee kun je het gratis terugsturen.
Dat betekent idd sjouwen met zo.n ding naar een ophaalpunt en dat is waarschijnlijk een probleem voor de TS .
( dat zou het óók voor mij zijn , want ik heb ook geen auto [ meer ] ). :wink:
Dus zou ik het vragen aan een buur om het naar bv een repaircafé of naar CB te brengen of ik zou het op de stoep zetten , voor de liefhebber...
Ik ben niet zo van het volharden in principes want in gedoe heb ik al helemaal geen zin meer dus zal ik zelf de kortste klap maken en iets anders regelen , dan ben ik er ook van af...
Maar ja we benne nu eenmaal niet hetzelfde. :D

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou het ook praktisch oplossen, das veel efficiënter :wink:

Maar goed, TS komt hier niet voor een oplossing, maar om zijn beklag te doen. En dat is volkomen terecht.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En klagen en huilen is zo veel makkelijker dan zelf iets verzinnen......

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arizonakid schreef:
17 nov 2019 17:45
En klagen en huilen is zo veel makkelijker dan zelf iets verzinnen......
Ja, het is natuurlijk altijd leuk om er een “of of”-situatie van te maken. TS heeft het mogelijk al lang opgelost of gaat dat nog doen. Maar dat ontneemt hem natuurlijk niet het recht om zijn beklag te doen (wat een vervelende weergave is dat “klagen en huilen”...) over een niet-nagekomen afspraak.

Gesloten