LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelletkachel springt constant in afkoelmodus

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
RogerKarels
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2017 13:00

Pelletkachel springt constant in afkoelmodus

Ongelezen bericht door RogerKarels »

Ik heb op 2 December 2016 een inbouw pelletkachel gekocht, type Comfort P70 H49. Op zich een prima pelletkachel, maar mijn ervaringen met Pelletkachel 4 You . Booma Recreatie zijn uitermate slecht. Hij is volgens afspraak geinstalleerd, maar al snel bleek dat er problemen waren op het gebied van oververhitting. De kachel slaat na een uur a anderhalf uur op de antifreeze stand waardoor hij gaat afkoelen omdat hij van binnen te heet wordt en daarna moet ik overschakelen naar final cleaning en dan kan ik hem pas weer voor een uurtje aanzetten. Dit gaat tenkoste van de gloeipen plus dat ik geen constante warmte kan creeren in mijn kamer. De eerste keer kwamen ze netjes langs om er wat luchtroosters in te maken. Dat was niet voldoende. De tweede keer duurde wat langer maar kwamen ze ook langs om de pijp wat meer te isoleren. Toen werd er gezegd dat als het nog niet voldoende was om het probleem te verhelpen er iets aan de schoorsteen gedaan moest worden, zodat de warmte beter weg zou kunnen. Dit laatste was dus ook nodig. Ik heb Pelletkachel 4 You diverse malen geappt, gebeld, gemaild zowel de verkoper als de monteur, maar kreeg geen reactive meer. Na veel aandringen vertelde de verkoper dat er interne problemen waren en dat de monteur geen klanten meer van hem wilde doen. Dit terwijl het een familiebedrijf is. Wij zijn dus blijkbaar de dupe van de onenigheid of de onkunde van de monteur, omdat het mij niet zal verbazen dat hij geen oplossing meer weet. Ik heb hier inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering op gezet. Koop dus geen pelletkachel bij Pelletkachel for you van Booma Recreatie te Poeldijk. De nazorg is vreselijk slecht.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mar 2017 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

stofzuigertje

Re: Pelletkachel springt constant in afkoelmodus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je matige instructie geeft bij nieuwe inbouw kachel kan hitte soms moeilijk weg.
Als je zo inbouwde dat er geen ventilatie rond de kachel is dus onder en boven een rooster en ruimte aan zijkanten rondom loop je dit risico.

Ook de schoorsteen mag niet te lang of te veel bochten hebben....

En heeft U voldoende verse lucht toevoer, mijn huis is zo dicht dat ik na enkele uren stoken vacuüm zou zuigen en zelfde problemen zou krijgen!
Mijn vrijstaande had ooit dus na een uurtje of 2 deze storingen en raam op kier was voldoende, nu via kruipruimte aparte aanvoer gemaakt.
Ja, ook ik moet gewoon beter lezen en niet zomaar aanklooien en mijn kachel was dus perfect maar lag gewoon aan mezelf.
Lees eens alles nog goed door en is er voldoende ventilatie rond de inbouw kachel en ook lucht aanvoer en rook afvoer?

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Pelletkachel springt constant in afkoelmodus

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Geeft de kachel niet gewoon teveel warmte voor de ruimte? Vaak is de minimale warmte afgifte 2,5 of zelfs 3,5 Kw het is dan niet te voorkomen dat de ruimte te warm wordt, tenzij je de kachel uit laat gaan of uitzet

Gesloten