LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Ik probeer nog steeds een antwoord van Philips te krijgen wat de oorzaak van dit probleem is. Philips stuurt mij door naar Servilux en deze geeft aan dat ik het apparaat maar moet opsturen?? Daar is mijn apparaat tijdens de feestdagen geweest. Tot heden krijg ik geen antwoord op de vraag waarom de koffiebonenmaler steeds defect (lees verstopt) raakt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Toen ik de Senseo Sarista kocht bij de winkel merkte ik al op dat hij er al stofzuiger bij haalde steeds bij het zetten van de koffie. Hij zoog dan plateau leeg. Servilux.be heb ik ook gevraagd om een toelichting of deze klachten meer voor komen met de maler. Zij gaf hierop geen antwoord op omdat zij receptioniste zou zijn. Ook geen blijk van dat deze vraag even doorgezet kan worden. Ik wilde meer inhoudelijke informatie wat er nu aan de hand is maar dat geeft Philips helaas niet. Ik mag hopen dat deze klachten niet veel zullen voorkomen. Maar het is erg opmerkelijk dat binnen één maand het apparaat nogmaals kapot is gegaan.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Zojuist het volgende antwoord gehad van Philips:

Zoals afgesproken zou ik de commerciele dienst voor u benaderen.
Betreft uw reparaties, op dit moment is Philips aan het onderzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn bij dit probleem wat zich soms openbaart.


Beetje vreemd dat men pas een onderzoek instelt nadat klanten hierom vragen. Een goede reparatie afdeling controleert dit toch lijkt me als er veel apparaten binnenkomen met dezelfde problemen en niet pas nadat een klant hierom vraagt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik laat het toestel nogmaals op sturen omdat dit verplicht moest van Philips. Ik wilde met deze feiten al een ander toestel. Dat schijnt niet te kunnen. Verder gaf Philips aan dat op dit toestel 2 jaar fabrieksgarantie zit. Bij de derde keer repareren mag je juridisch gezien van de koop af. Immers je kunt niet eindeloos het toestel laten repareren en gelukkig dat de wet hierin voorziet zoals deze situaties. Tenminste dat dacht ik maar op Consuwijzer staat weer wat anders: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... 1243424953

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat van die "drie keer" staat ook niet in de wet.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik ben benieuwd. Het toestel is bij mij gelukkig één jaar oud. Dus nogmaals maar op laten sturen. En anders schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering wel in. Word vervolgd.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Het zijn wel de uitspraken van de medewerkers van Philips, maar wel recht heeft de consument dan wel?
Oneindig opblijven sturen totdat de garantie verlopen is lijkt me niet de bedoeling!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Als zij dat gaan doen dan ga ik raad zoeken bij mijn rechtsbijstand verzekering. Het advies van hun zal ik hier dan neerzetten. Ik hoop niet dat dit nodig is en ik het apparaat naar behoren kan gebruiken. Ik neem aan dat dit ook niet in het belang van Philips is om een dergelijk apparaat continuerend te moeten repareren. Dat kost hun ook flinke duit in het zakje lijkt mij. Ik drink weinig koffie en in één maand kapot. Nou dan dus maximaal 24 keer gaan opsturen in die 2 jaar fabrieksgarantie? Verder heb ik een firmware update gekregen die op het apparaat gezet kan worden voor de lekkende bak. Dus als je toch laat opsturen vraag daar dan ook maar om!
Heb je geen rechtsbijstand verzekering dan kun je gratis juridisch advies krijgen bij Het Juridisch Loket.

Is het overigens niet zo dat wanneer je apparaat gerepareerd wordt de garantie verlengd wordt?

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Ik heb dit apparaat vanaf oktober 2012. De software update heb ik vorig jaar (april 2013) al gehad. Dat was de eerste keer dat het apparaat opgestuurd is. Deze had ik ook enkele dagen later al terug. Daarna zijn de problemen met de koffiebonen maler pas begonnen (Misschien gerelateerd aan elkaar?). Voor dit probleem is het apparaat nu al twee keer opgestuurd geweest. Nu begint het apparaat alweer geluiden te produceren waardoor het denk ik niet lang meer duurt voor de derde keer eraan komt!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik wilde het toestel eigenlijk liefst terug brengen naar de winkel maar het filiaal Harense Smid is opgeheven. Want hoe zit het steeds met het vervoer? Als straks tijdens het transport het toestel beschadigd raakt? Wordt het toestel wel verzekerd opgestuurd? Toen ik het toestel kocht bij de Harense Smid vroeg ik nog of het wel goed ging met de winkel door de internet webshops. De verkoop en alles zou goed gaan. Terwijl toen al bekend was dat de winkel zou gaan stoppen!

Jufkiki
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2014 20:56

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Jufkiki »

Wat een herkenning!

Mijn Sarista laat sinds vandaag opnieuw 4x rood zien. Ik heb het apparaat nu al 2x laten maken, de eerste maal na ca 5 maanden, de 2e maal na 10 maanden. Nu, slechts 3 maanden na de vorige reparatie is het weer zover.
Ik heb de Sarista bij kijkshop gekocht en bij de 2e reparatie aangegeven dat ik graag mijn geld terug wil of een nieuwe Sarista, beide mogelijkheden is voor kijkshop geen optie omdat zij een contract met Philips hebben waarin staat dat defecte apparaten opgestuurd moeten worden.
Morgen zal ik wederom contact opnemen met de klantenservice van Philips.
Het apparaat voldoet duidelijk niet aan de verwachting, al komt er wel heerlijke koffie uit.

Groeten,
Kiki.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Gooit Philips het er op dat mensen op een gegeven moment de moed opgeven en zoveel mensen het erbij laten zitten? Zijn deze problemen bij alle apparaten of bij een selecte groep? Waarom geeft Philips geen openheid van de zaken? Ik wil weten waaraan ik toe ben. Maar de klantenservices medewerkers worden hiervan niet op de hoogte gesteld. Ik moest het apparaat maar laten opsturen. Helaas zit de Harense Smid hier niet meer in de buurt voor mij. Anders had ik het liefste bij de winkel steeds laten inleveren.

Zojuist een e-mail binnen gekregen van de Harense Smid:
Wij kunnen helaas geen geld retour geven.
Het apparaat moet toch weer terug naar Philips.
Het kan via ons opgestuurd worden maar dan duurt het nog langer.
Dit is toch de beste manier.
Excuses voor het ongemak.


Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Anita van L.
Het apparaat is binnen één jaar kapot gegaan. Maar inmiddels is het toestel ouder dan één jaar en nu valt het onder de FABRIEKSGARANTIE. Dus nu ben ik afhankelijk van Philips dat een Yoko kwaliteit heeft.

Big-B
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2014 19:29

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Big-B »

De maler is niet stuk.

De maalunit zit verstopt, dit gebeurt regelmatig, vooral met gebruik van zelf te vullen funnels, koffiebonen zijn dan meestal te vochtig waardoor de gemalen koffie aan het maal werk blijft plakken.

Je kunt het beste het apparaat uit elkaar halen, dit doe je door eerst alle losse delen eraf te halen, zoals lekbakje, water en prut bakje en koffiezet unit.
Als je het deurtje open hebt zie je bovenin 2 torx schroeven zitten, draai deze los, daar waar het water en Prut bakje hebben gezeten zitten aan de onderkant ook 2 schroeven, ook los maken.
Je kunt de plastic kapjes er nu afschuiven, daar zitten nog 2 schroeven, haal ook deze los.
Haal nu de deksel van de machine, je ziet nu het binnenwerk.
Haal de 4 schroeven los van de maal unit (daar waar de Funnel op wordt gezet), zodra deze los is leg je hem voorzichtig aan de kant, maak geen draden los.

Voor het volgende heb je het staafje nodig wat achter het deurtje zit voor het aanpassen van de grofheid van de bonen.
Steek deze in het ronde gaatje naast de maal unit (eerst het gele ronde dingetje er af halen, let op de stand van hoe hij heeft gezeten) en druk deze lichtjes in, verdraai nu het tandwiel totdat je de lipjes tegenover de uitsparing ziet komen.
Nu kun je het tandwiel van de maal unit eraf halen, je ziet dat het daar vol zit met gemalen koffie.
Pak een kleine schroevendraaier en een stofzuiger, zuig alle koffie weg en probeer met de schroevendraaier de gemalen koffie los te maken.
Zodra deze schoon is zie je aan de voorkant een zilverkleurige schroef, deze is verbonden met een dekseltje van de uitloop, maak ook deze los, doe voorzichtig er zit nog een lipje welke je voorzichtig los moet maken, maak alles schoon.
Monteer het geheel weer in elkaar, let op dat je het tandwiel weer op de juiste plek draait, er zit een wit streepje op, zet het gele kapje er weer op en de rest af monteren.
Let op dat er nergens geen draden tussen komen te zitten.
Alles verder goed schoonmaken, ook onderkant apparaat, alles weer op zijn plek zetten en stekker erin doen, smakelijk bakje.

Jelle curacao
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2014 01:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Jelle curacao »

De maler gaf ook bij mijn sarista een probleem, na 5 maanden. Omdat terugsturen naar Nederland te omslachtig is heb ik het zelf proberen te repareren. En dat is gelukt: de koffiemaler bleek vol te zitten met gemalen koffie die er niet meer uit wilde gaan. De motor en maalschijven draaien gewoon maar de gemalen koffie bleef 'plakken' aan de rand van de molen. Schoonmaken was de oplossing.
Uit elkaar halen, schoonmaken, en in elkaar zetten kostte me een uurtje of 2, 3.
Belangrijkste gereedschap is een torx schroevendraaier nr 10. Daar gaat vrijwel alles mee los, en weer vast als je netjes werkt. Apparaat werkt weer als nieuw, het is geen moeilijke klus, maar je moet er wel ruim de tijd voor nemen. Succes!

Jelle curacao
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2014 01:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Jelle curacao »

Apparaat openmaken en maler schoonmaken. Hoe dat moet staat niet in de gebruiksaanwijzing maar is niet moeilijk. Zie overige reacties.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Ik denk dat dit toch meer een constructie fout betreft? Het zou toch niet zo moeten zijn dat wij als klant het hele apparaat uit elkaar moeten halen om de maler schoon te maken!

Mario52
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:55

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Mario52 »

Hier ook voor de derde keer heeft de bonen maler van de Sarista het weer begeven, laatste reparatie heeft het 3 weken vol gehouden :(

Mario52
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:55

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Mario52 »

Wil je hiermee aangeven dat de originele bonen in de funnels droger zijn als standaard bonen waar elk bonen apparaat gewoon mee overweg kan?
Als de maler telkens verstopt raakt lijkt mij dat een design flaw en niet de schuld van de bonen.
Big-B schreef:De maler is niet stuk.

De maalunit zit verstopt, dit gebeurt regelmatig, vooral met gebruik van zelf te vullen funnels, koffiebonen zijn dan meestal te vochtig waardoor de gemalen koffie aan het maal werk blijft plakken.

Je kunt het beste het apparaat uit elkaar halen, dit doe je door eerst alle losse delen eraf te halen, zoals lekbakje, water en prut bakje en koffiezet unit.
Als je het deurtje open hebt zie je bovenin 2 torx schroeven zitten, draai deze los, daar waar het water en Prut bakje hebben gezeten zitten aan de onderkant ook 2 schroeven, ook los maken.
Je kunt de plastic kapjes er nu afschuiven, daar zitten nog 2 schroeven, haal ook deze los.
Haal nu de deksel van de machine, je ziet nu het binnenwerk.
Haal de 4 schroeven los van de maal unit (daar waar de Funnel op wordt gezet), zodra deze los is leg je hem voorzichtig aan de kant, maak geen draden los.

Voor het volgende heb je het staafje nodig wat achter het deurtje zit voor het aanpassen van de grofheid van de bonen.
Steek deze in het ronde gaatje naast de maal unit (eerst het gele ronde dingetje er af halen, let op de stand van hoe hij heeft gezeten) en druk deze lichtjes in, verdraai nu het tandwiel totdat je de lipjes tegenover de uitsparing ziet komen.
Nu kun je het tandwiel van de maal unit eraf halen, je ziet dat het daar vol zit met gemalen koffie.
Pak een kleine schroevendraaier en een stofzuiger, zuig alle koffie weg en probeer met de schroevendraaier de gemalen koffie los te maken.
Zodra deze schoon is zie je aan de voorkant een zilverkleurige schroef, deze is verbonden met een dekseltje van de uitloop, maak ook deze los, doe voorzichtig er zit nog een lipje welke je voorzichtig los moet maken, maak alles schoon.
Monteer het geheel weer in elkaar, let op dat je het tandwiel weer op de juiste plek draait, er zit een wit streepje op, zet het gele kapje er weer op en de rest af monteren.
Let op dat er nergens geen draden tussen komen te zitten.
Alles verder goed schoonmaken, ook onderkant apparaat, alles weer op zijn plek zetten en stekker erin doen, smakelijk bakje.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wil je hiermee aangeven dat de originele bonen in de funnels droger zijn als standaard bonen waar elk bonen apparaat gewoon mee overweg kan?
Droger, minder vet en zachter. Bijt er maar eens op, een funnel boon en een "standaard" boon en "proef het verschil".

Mario52
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:55

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Mario52 »

Ik heb de maler nu maar zelf schoongemaakt, is eigenlijk een klusje van niks en waarschijnlijk doe ik het zelf grondiger als diegene waar ik hem naar op zou moeten sturen.

Resume, hij draait weer als niew :D

Gesloten