LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

De mensen welke klachten hebben met de maler: Gebruiken jullie de originele bonen of vul je de funnel bij met andere koffie bonen?

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Het probleem treed bij mij ook op met de originele bonen.

Woody1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2014 16:11

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Woody1 »

Vandaag 14 februari;

Zoals gewoonlijk het rechtse controle lampje weer ROOD, weer schoon gemaakt en weer draaien.
Maar nu problemen met de funnel Rood Lampje, funnel er af gehaald opening in het apparaat stond open.
Schoon gemaakt en weer proberen, weer het zelfde probleem.

Apparaat opgemaakt om de maler schoon te maken (zie volgorde voorgaande) veel harde koffie bij maler, verwijderd met stofzuiger, ook de valopening van de koffie deze was zowat dicht.

Alles weer gemonteerd en draaien weer, maar helaas weer rood geen gemalen koffie dus maandag opsturen naar Philips.

Aankoop datum 18 december 2012, zou dus nooit meer zo'n "PRUL" kopen, gezien de prijs een "waardeloos" apparaat, bedankt Philips.

Jufkiki
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2014 20:56

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Jufkiki »

Happy end!

Ik heb mijn kapotte Sarista voor de 3e keer naar kijkhoek gebracht om het euvel op te laten lossen. Ik heb er duidelijk bij gemeld dat ik maar 2 oplossingen zag: of mijn geld terug, of een nieuwe automaat.

Vorige week zaterdag werd ik gebeld met het heugelijke nieuws: mevrouw, u krijgt een nieuwe Sarista opgestuurd. Wij vinden het van den zotte dat u voor de derde maal met dezelfde klacht komt. Dat hoort niet te kunnen.

En jawel, afgelopen donderdag werd de doos bezorgd. Voorzichtig heb ik de automaat weer op de vertrouwde plek in de keuken gezet. Water erin, funnel erop, aanzetten, vingers kruisen....
En brrrrr, brrrr, brrr, een heerlijk vers gemalen kopje koffie. Wat had ik dat gemist zeg!
Wat me meteen opviel: het malen is een stuk stiller tov de vorige.

Kortom: ik ben weer helemaal happy met mijn nieuwe Sarista!

Groet,
Jufkiki

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kan het ook zo zijn dat de maler vervuild raakt doordat je kiest om het systeem niet te laten doorspoelen? Wanneer je het toestel aanzet kun je op 1- of 2-kops knopje drukken om de reiniging (door spoeling) uit te zetten?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik wilde review plaatsen op de Philips website waar ik enkel alleen de klacht heb gemeld van het probleem van de maler. Echter kennelijk kan dat niet door de beugel bij Philips?
Hartelijk dank voor het schrijven van een review over SENSEO® SARISTA SARISTA Bean-funnel koffiezetapparaat HD8030 Gemaakt voor SENSEO® bean-funnel, Deep Black met drie instelbare sterktes en thermische kan. Uw mening is voor ons zeer belangrijk en helpt andere consumenten het juiste product te kiezen.

Helaas voldoet uw commentaar niet aan alle richtlijnen die we hebben opgesteld voor het plaatsen van een review.

Wij verzoeken u deze richtlijnen opnieuw te bekijken en uw commentaar op SENSEO® SARISTA SARISTA Bean-funnel koffiezetapparaat HD8030 Gemaakt voor SENSEO® bean-funnel, Deep Black met drie instelbare sterktes en thermische kan daarna nogmaals in te dienen.

Met vriendelijke groet,
Het Philips team

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Roned70 »

gezondheid schreef:Ik wilde review plaatsen op de Philips website waar ik enkel alleen de klacht heb gemeld van het probleem van de maler. Echter kennelijk kan dat niet door de beugel bij Philips?
Hartelijk dank voor het schrijven van een review over SENSEO® SARISTA SARISTA Bean-funnel koffiezetapparaat HD8030 Gemaakt voor SENSEO® bean-funnel, Deep Black met drie instelbare sterktes en thermische kan. Uw mening is voor ons zeer belangrijk en helpt andere consumenten het juiste product te kiezen.

Helaas voldoet uw commentaar niet aan alle richtlijnen die we hebben opgesteld voor het plaatsen van een review.

Wij verzoeken u deze richtlijnen opnieuw te bekijken en uw commentaar op SENSEO® SARISTA SARISTA Bean-funnel koffiezetapparaat HD8030 Gemaakt voor SENSEO® bean-funnel, Deep Black met drie instelbare sterktes en thermische kan daarna nogmaals in te dienen.

Met vriendelijke groet,
Het Philips team
Tuurlijk. Alleen positieve reviews willen ze zien.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Eerlijkheid duurt het langst. Let's make things better toch? Helaas denken veelal merken alleen maar aan geld en negatieve? Dat zou anders moeten en kunnen. Juist moeten merken blij zijn met negatieve kritiek, daarin kun je juist laten zien als merk hoe jij de zaken oplost. Want laten we eerlijk zijn als een apparaat goed werkt dan zeggen we dat niet zo snel. Als het slecht werkt dan is het juist een uitdaging om daar mee aan de slag te gaan.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wederom kan ik weer geen koffie zetten. Ditmaal knipperen niet alle lichtjes maar er wordt aangegeven dat de koffie bonen van de beanfunnel op zijn. Contact met Philips: Zij zeggen dat er een probleem kan zitten in de beanfunnel. Zij raden aan om een andere beanfunnel te gaan kopen. Dus nu geen probleem met de Sarista maar met de beanfunnel? Philips geeft aan dat zij open hierover zijn met de klanten. Dus er zijn nu problemen met de beanfunnel? Wij krijgen nu gratis een beanfunnel opgestuurd door DE. Ik ben erg benieuwd!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ben ik blij dat wij gewoon een losse bonenmaler hebben, en niet onze ziel hebben verkocht aan een sarista, nespresso, senseo, dolce-gusto of tassimo... :lol:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Meteen nieuwe beanfunnel gekocht. Al direct daarna beginnen weer alle lampjes te knipperen en is hetzelfde defect weer aanwezig. Nu de rechtsbijstand verzekering maar gaan inschakelen?

Ik moet persé het toestel voor de derde keer laten opsturen anders kan Philips niets voor mij betekenen. Pas nadat het toestel 4e keer kapot gaat dan kan er onderhandeld worden met de service monteur.

Reviews van de Sarista kunt ook vinden op:

http://www.philips.nl/c/koffiezetters/s ... r&t=awards

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nieuws omtrent de maler of zoals Philips het noemt de kruinder(?). Zij hebben nieuwe materiaal ontwikkeld waarbij de consument zelf de maler kan gaan reinigen. Dit betekent dat het toestel niet meer elke keer opgestuurd hoeft te worden. Het gaat om een soort lepeltje dat je in het apparaat kunt steken en net groot genoeg is. Binnen drie dagen krijg ik dit opgestuurd en neemt een medewerker contact op met mij om mij uit te legen hoe dit werkt. Zodra ik meer weet laat ik dat hier weten!

Update: Philips geeft aan dat problemen met de maler niet op elk apparaat geeft maar wel bij een aantal daarvan hoeveel is onbekend. Wel zou er iets mis zijn met de stand van de maler dat daarin iets mis is. Philips geeft aan dat zij niet weten waardoor het veroorzaakt wordt.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Instructievideo van Philips over het schoonmaken van de maler:

www.philips.com/sarista-koffieuitgang

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

gezondheid schreef:Nieuws omtrent de maler of zoals Philips het noemt de kruinder(?)
Niet grinder?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik heb de instructies opgevolgd maar nu loopt de hele machine in de soep. Ik heb de hele koffie prut eruit gehaald maar kennelijk is dat niet de oplossing. In de brief stond ook al juist vermeld dat dit "waarschijnlijk" de oplossing zou zijn.

Het hele dossier gaat nu naar de supervisor van Philips. Zodra Philips meer informatie heeft verschaft van de backline dan krijg ik meer informatie en wordt uiterlijk morgen terug gebeld over deze zaak.

Inmiddels ben ik overgegaan tot ontbinden van het contract. Het aankoop bedrag van de Sarista krijg ik terug betaald door Philips € 289,01 euro.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Hier heeft het apparaat het nu voor de zoveelste keer begeven! Wordt er moedeloos van en ben benieuwd wat ze nu zo meteen gaan doen.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Nou contact gehad met Philips, uitkomst is denk ik wel bekend. We beginnen weer van vooraf aan. Ik heb aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga en ben met het apparaat en alle historie van reparaties naar de Kijkshop gegaan omdat ik het apparaat daar aangeschaft heb. Hulde ook voor de Kijkshop want deze namen het apparaat retour en hebben mij het volledige aankoopbedrag terug gegeven. Nu dus op zoek naar een nieuw koffiemachine. In ieder geval voor mij nooit geen Philips meer! Maar ja wat zijn nu wel goede apparaten?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door bprosman »

Jura , Saeco (ook Philips maar wel een ander/hoger segment).
Of in de "budgethoek" de Saeco XSmall.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

De Saeco XSmall staat hier nu. Ik raad u aan deze niet te gaan kopen......In de handleiding staat hiervan dat wanneer alle lampjes knipperen het toestel uit te schakelen voor 30 seconden. En als dat probleem zich nogmaals voordoet, contact op te nemen met de klantenservice. Gelukkig doet hij het weer... Ik had een lekkere bak koffie willen zetten maar dan krijg ik vervolgens geen koffie van het apparaat. Doet ie of doet ie het niet? De smaak vind ik een stuk minder dan de Sarista. Ik heb de smaak al wat sterker ingesteld. Misschien kwestie van smaak en wennen?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Inmiddels hebben zij vandaag het toestel in ontvangst mogen nemen. Ik krijg nu een bericht van E-Care Repair Services BV dat de aankoop bon er niet bijzat en het toestel... Dit terwijl ik nota bene een kopie van de aankoop bon er bij had gevoegd + dat Philips het kopie van de aankoop bon graag via de e-mail wilde ontvangen. Wellicht dat het weer tijd wordt voor het slogan "Let's make things better"? Hopen dat het beter afgaat met de medische apparatuur van Philips.....

Gesloten