LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gooijers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2014 12:44

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gooijers »

Heden morgen kreeg ik een storing aan mijn sarista koffiezet apperaat.
Belde het contact nummer van de service.
En ja zoals al gezegd kreeg een vriendelijk iemand aan de lijn
en het apperaat wordt maandag al opgehaaild voor een gratis reparatie aan de maler

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Wij hebben enkele weken geleden de Delonghi magnificaS aangeschaft. Ik moet zeggen dat wij nog niet eerder van zulke lekkere koffie hebben genoten. Dit apparaat had ik toen denk ik al aan moeten schaffen.

alpino1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2012 07:21

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door alpino1 »

Ik heb na diverse ergenissen deze Sarista in de afval bak gegooid en heb nu een Melitta esspreso gekocht wat een verschil koffie is nu echt heet wat ik nog nooit heb meegemaakt met de Sarista. En het rare nu krijg ik een mail van Philips dat er een hervulbare Funell te verkrijgen is om deze zelf te vullen met de door jou gekozen koffie, dus het verhaal wat ze steeds zeggen dat andere bonen de maler beinvloeden is een broodje aap verhaal. Conclusie nooit meer een Sarista

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

http://www.newscenter.philips.com/nl_nl ... AnJn_nV850

Inderdaad, de hervulbare Bean Funnel. Funny! Dus Philips loog dat er geen andere koffie bonen in mochten. Dus zij logen over het feit dat er geen andere bonen in mochten. Het zou de werking van het apparaat verstoren. Wat gemeen zeg! Ik hou er niet van dat mensen liegen. Of zit er in de hervulbare Bean Funnel een tover middel in dat de boontjes geschikt maakt voor ze?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:http://www.newscenter.philips.com/nl_nl ... AnJn_nV850

Inderdaad, de hervulbare Bean Funnel. Funny! Dus Philips loog dat er geen andere koffie bonen in mochten. Dus zij logen over het feit dat er geen andere bonen in mochten. Het zou de werking van het apparaat verstoren. Wat gemeen zeg! Ik hou er niet van dat mensen liegen. Of zit er in de hervulbare Bean Funnel een tover middel in dat de boontjes geschikt maakt voor ze?
Want een bedrijf mag niet van standpunt veranderen?

JacksInfo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 16:53

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door JacksInfo »

Ik ben al een jaar of 3 in het bezit van een Senseo Sarista. En ook mijn maler van de Sarista gaat soms zwaar lopen. Ik ben er wel achter waar dit aan ligt, het ligt aan het volgende:
Indien de maler zwaarder gaat draaien of zelfs vastloop, komt omdat de afvoer van de maler verstopt is geraakt. Dit door een mengsel van koffiemaling en vocht.
Om de afvoer weer op te krijgen adviseer ik het volgende:

- Open de Sarista en verwijder de brouwunit zoals je normaal doet om het apparaat te reinigen.
- Reinig dan met een houten cocktail prikker de afvoer.
- Verwijder dan nog met een stukje keukenrol de resten en de koffie boon vetten.
- Plaats alles weer terug.
- Wissel de bean funnel met een lege bean funnel.
- Zet een kopje koffie zodat alle resterende koffiemaling uit de koffiemolen zijn en de maler weer goed draait.
- Klaar en wissel de lege bean funnel met de bean funnel die wil gaan gebruiken.

Indien dit niet helpt dan zal je contact met service desk van Philips moeten opnemen.

Ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen.

M.vr.gr. :wink: Gebruiker van Sarista

koosgreven
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2014 07:35

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door koosgreven »

Ik heb helaas het zelfde defect. De maalschijven doen het niet meer. Ik heb het apparaat uit elkaar gehaald voor zover en het asje wat de onderste schijf aandrijft was gebroken. Philips gebeld om het betreffende onderdeel op te sturen. De reactie was hoe ik het in mijn hoofd haalde om het uit elkaar te halen. Dat was niet veilig. ik had binnen 10 min. het euvel. Philips wilde mij wel helpen met de reparatie maar moest alles betalen. De reparatie koste net zoveel als een nieuwe. Heb het onderdeel op internet gezocht en besteld. Binnen 2 dagen had ik het volledige onderdeel binnen en na het in elkaar zetten wat 20 min. duurde kon ik weer genieten van een lekker bakkie. Advies: koop het maatje tork schroevedraaier en repareer het zelf. Het is ontzettend simpel en je hebt binnen een paar dagen weer plezier van je Sarista. Ik ben klaar met Philips. Ze komen je nergens in tegemoet.O ja, het onderdeel koste mij 44,-- Euro en had het binnen 2 dagen in huis. Bedankt onderdeelvoordeel.nl voor de snelle en correcte service. O ja, Philips komt nu zelf met de navul bean, dus het ligt absoluut niet aan de bonen. Het stoom voor het doorspoelen maakt de koffie vochtig. Daarom lopen de maalschijven vast. regelmatig schoonmaken dus.

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Heb dus zelf een Schaerer. Koste een paar centen maar voorlopig draait hij
al 10 jaar storingsvrij en niks geen onkosten ook geen onderhoud.
Paar o ringetjes en op zijn tijd schoonmaken.Denk 2€ per jaar.
Mokka espresso en dat gedoe met melk zit er allemaal op.

Carmengrondsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 09:38

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Carmengrondsma »

Op 1 juni 2013 heb ik voor mijn man een Sarista koffiezetapparaat aangeschaft. Binnen 6 maanden is dit apparaat voor de eerste keer ter reparatie aangeboden omdat alle 4 de rode lampjes tegelijkertijd begonnen te knipperen na het malen van de bonen in de beamer...Na het malen van de bonen begint het apparaat opeens vreselijk te zoemen, en daarna stop het geluid en beginnen alle rode lampjes opeens te knipperen. Ik kreeg van de reparatie service een brief bijgesloten dat ik het apparaat beter moet onderhouden.... ( schoonmaken ) nu doe ik dat netjes iedere 2 weken. Bij ons wordt dit koffiezetapparaat hooguit voor 4 kopjes koffie per dag gebruikt. Daarna is bovenstaand probleem zich blijven herhalen binnen 2 maanden , en opnieuw is het apparaat netjes opgehaald door de koerier en naar het servicecentrum ter reparatie gebracht. Ik kreeg wederom te horen dat het een gebruikersfout is, en dat de kosten de volgende keer voor mij zijn !!!! De klantenservice van Phillips stuurde mij voor de tweede keer een schoonmaaksetje op , en zeggen telkens dat ik het apparaat niet goed schoonmaak.... Gisteren vertoonde het apparaat weer het zelfde probleem, en nu moet ik van Phillips weer dezelfde procedure doorlopen, en het apparaat laten ophalen ,en laten nakijken.... Maar....ik vertrouw deze Sarista gewoon niet meer...... Wij hebben voorheen 17 jaar probleemvrij een koffiezetapparaat van Philips gehad.........Nu vraag ik mij af of er misvhien meer klachten over dit probleem zijn, in afwachting, groeten Carmen

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dus de nieuwe strategie is dat Philips in een ontkenningsfase zit is dat het apparaat defecten geeft en dus nu aangeeft dat het aan de klant zelf ligt. Dit terwijl Philips zelf heeft gezegd dat het aan de maler ligt dat het apparaat vastloopt. Wie eist die bewijst. Bovendien heeft een jurist tegen mij gezegd dat het onwenselijk is dat er nog een extra schoonmaakset er bij moet komen voor het onderhoudt van het apparaat. Bij mij kon het heel snel geregeld worden toen ik een brief schreef met daarin de tekst voor het ontbinden van het koopcontract.

28.martine
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2012 10:47

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door 28.martine »

Helupppp. Heb de maler met suc6 schoongemaakt maar nu gooit hij de bonen gemalen in het afvalbakje en zet er geen koffie mee :( wie weet raad?

28.martine
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2012 10:47

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door 28.martine »

Ik ben er uit samen met de online chat van philips. Ik had de sterkte niet in de juiste stand gezet. Nu het witte streepje op de wartel gericht en het euvel was verholpen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onze Sarista is al 3 keer gerepareerd. Het is een onding dat niet goed uitontwikkeld op de markt is gezet.
De service van Philips is wel OK, ze gaven de laatste keer een nieuw onderhoudsetje gratis erbij.

Voordeel is de lekkere koffie maar nadeel is het schoonmaken. Als je dit een keer vergeet zit er verschimmelde koffie onder het zetwerk. Daarbij zitten er onder de "prutbak" randjes die bijna niet schoon te krijgen zijn.
Nieuw is dat je navulbare funnels bij de DE shop kunt kopen. Je hoeft dan niet meer die dure wegwerpfunnels te kopen en het is ook nog beter voor het milieu

cleosijja
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 00:26

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door cleosijja »

Ook ik heb een sarista aangekocht, maar dan via marktplaats, heb nog contact met deze persoon dus alles is veilig, wilde vanmorgen koffie zetten, alle lampjes branden en een krakend geluid met malen, uitgezet alles schoon gemaakt, was al goed schoon maar toch, weer geprobeerd zelfde probleem, toen phillips gebeld heb tot eind deze maand garantie, maar heb geen bon, gaan we nog achteraan hij kon hem toen niet vinden, geeft aan als serienummer dat hij net 4 weken buiten de garantie valt, gebruiken nl niet aankoopdatum maar maakdatum, nu stuurt ze me een reparatiesetje om de mesjes schoon te kunnen maken, want het moet zijn dat er koffie tussen de messen blijft zitten en daar kan je dus niet bij, mijn vraag is

1 hebben meer mensen met zo n reparatiesetje gewerkt?
2 als degene waar ik de senseo sarista vandaan heb de bon niet kan vinden, terwijl hij wel al een update heeft laten doen, dan weten zij de gegevens van de aankoop toch al, en gaat die niet automatisch op mij over dan?

cleosijja
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 00:26

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door cleosijja »

gelukkig, de bon is terrecht bij had hem in de doos de thermoskan gestopt, dus nu opnieuw contact opgenomen en ze hebben de datum genoteerd, dus ben benieuwd of het goed gaat komen

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb zo'n setje en dat werkt wel.
Ik neem aan dat je een buis met schrapertje bedoelt om het gat boven de setgroep schoon te maken.
De van ons is al 2 keer (onder garantie) gerepareerd en tot nu toe (3 maanden na de laatste reparatie) doet hij het nog steeds prima

acpanther
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011 16:16

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door acpanther »

Hier ook hetzelfde probleem. Heb 1 van de eerste Sarista's en alleen maar ellende, zo erg dat we dat ding maar in de kelder gezet hebben. Meestal nadat je een paar funnels leeg hebt, moet je hem ontkalken, daarna krijg je storing op storing op storing op storing, en steeds maar proberen om dat ding te resetten. Ook is deze al eens opgestuurd geworden en zou er nieuwe software (?) ingezet worden en gereviseerd worden. Opsturen altijd in de originele doos, nou ik kan zeggen, die originele doos valt van rottigheid uit elkaar, daar kan je echt niks meer in versturen. En nu na 2 jaar geen gebruik meer van hebben gemaakt toch maar weer eens de Sarista uit de kelder gehaald om weer eens te proberen. Werkelijk waar... binnen 1 maand weer defect! Wat een ondeugdelijk apparaat is dit van Philips/Douwe Egberts. Vier rode lampjes knipperen, 100x gereset en opeens doet de maler het niet meer... En dan zou nu ineens de maler defect zijn? Dat Philips dat reserve onderdeel maar naar mij opstuurt, inmiddels is toch de garantie verlopen, dan vervang ik deze zelf wel.
Zo'n duur apparaat van €290,00 en heb er alweer niet lang plezier van gehad, en als ik lees hoeveel problemen de consument er mee heeft, dan vraag ik me af waarom Philips nog steeds dit inferieur product nog steeds verkoopt!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

'let's make things better?'.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door bprosman »

'let's make things better?'.
Je loopt een slogan of 3 achter :wink:

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Ze zijn ondertussen al een tijdje uit de handel.
Het bedrijf Philips dat zelf producten maakt bestaat niet meer, het is enkel een bedrijf geworden dat partijen uit China koopt met de merknaam Philips erop, als je er voldoende besteld zetten ze in China je logo erop! Kwaliteit onder de merknaam Philips is er al lang niet meer. Het is een wegwerpproduct geworden. Tv's worden door TP Vision gemaakt en zitten vol software fouten, Audio is verkocht aan Gibson.
Ben benieuwd hoelang de airfryers het volhouden?

Gesloten