LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het onderdeel wat de koffiebonen moet malen is defect volgens mij. Er kwam opeens een vreemd geluid uit het apparaat. Alle rode lampjes knipperen. Ik vroeg me af of hier meer mensen mee te maken hebben gehad? Het apparaat is nog geen jaar oud.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 13 jan 2014 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door Berenice »

Resetten:

1.Schakel de SENSEO® SARISTA uit en haal de stekker uit het stopcontact.
2.Verwijder de zetgroep, de bean-funnel, de koffiedikbak en het waterreservoir. Maak alle onderdelen zo nodig schoon.
3.Plaats de zetgroep, de bean-funnel, de koffiedikbak en het waterreservoir weer terug in de SENSEO® SARISTA.
4.Steek de stekker in het stopcontact en schakel de SENSEO® SARISTA in.
5.Mogelijk moet u deze stappen 2 of 3 keer herhalen voordat alle lampjes doven.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Excuus, ik had niet bij gezegd dat ik deze stappen al doorlopen had. Zojuist een vriendelijke medewerker van Philips aan de lijn gehad. Het apparaat dient met koeriersdienst te worden opgehaald waarna ik 14 werkdagen zonder Sarista zit. Maar dat vind ik niet erg, heb altijd nog de filter koffie die ik zo nu en dan ook drink om weer te beseffen hoe lekker de Sarista doet smaken! Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door hawkwind »

gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door sjohie »

hawkwind schreef:
gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D
Of een losse bonenmaler. 1x per kwartaal wat urnex grindz erdoor, en klaar ben je met het onderhoud. Daarna heb je de vrije keuze voor een filter- dan wel espressoapparaat, en zit je niet aan de dure Jura onderhoudscontracten vast.

Overigens is het noemen van Jura in deze context wel wat apart, de goedkoopste Jura ENA is 3x zo duur als een Sarista, dus dat is wel wat appels met peren vergelijken.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik vroeg me dus ook af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Aan de telefoon kwam al gelijk conclusie nadat ik vertelde over het geluid en de lampjes dat het apparaat stuk was. Er werd niet eens gezegd dat het een reset nodig was!

Dit euvel had het apparaat overigens na een half jaar ook. Toen kwam er ook een vreemd geluid uit. Toen nogmaals kopje gezet waarna het weer goed ging.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik heb even gekeken op Google met het defect aan de maler. Daarin zie ik dat ik niet de enige ben met dit defect. Iemand heeft zelfs al twee keer het koffie apparaat moeten opsturen. Philips laat de koffie automaat ophalen door Dynalogic. De communicatie tussen die twee verloopt niet helemaal vlekkenloos. Ik had aangegeven dat ze maandagochtend langs kunnen komen. Vervolgens plant Dynalogic het in op de zaterdag. Vervolgens hierover mail gestuurd, werd netjes binnen half uur gebeld na het versturen van de e-mail. Nu komen ze maandagmiddag dus niet de beloofde maandagochtend. Tevens moet je zelf zorgen voor dat het apparaat goed ingepakt is. Wat ik wel weer service vindt van Philips dat zij de verzendkosten voor rekening nemen. De winkel waar ik het gekocht heb is deels failliet, Harense Smid. In wezen zou je bij de winkelier terecht moeten.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

@ Harrie Kierie ik neem aan dat je oprecht deze vraag mij stelt:

Om dit te melden en oproep te doen dat er nog meer mensen hier last van hebben. Ik kwam twee gevallen tegen bij kieskeurig. Dat is de reden dat ik het hier post. Mogelijk als hier meer ruchtbaarheid aangegeven wordt dat er een algemene terugroep actie opkomt indien dat nodig is. Iemand moest zelfs twee keer in een half jaar het apparaat terug sturen. Als je mijn begin stukje had gelezen vroeg ik ook niet om wat te doen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hawkwind schreef:
gezondheid schreef:Het molen motor zou mogelijk kapot kunnen zijn.
Binnen 1 jaar al kapot.....al net zo dramatisch slecht als die TV,s etc.van Philips.
Koop een Jura :D , is tenminste een kwalitatief goede automaat!! :D
Philips kan prima zo'n ding maken die net zo degelijk is als een Rocket, Jura of Bezerra maar dan haken de meeste kopers af omdat het in een totaal andere prijsklasse zit. Nu maken ze spullen die een stuk voordeliger zijn, maar waarbij de kans op uitval wat groter is. Het is een keuze van zoveel fabrikant als consument.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door bprosman »

Saeco (Philips) zit al in het hogere segment tov de Sarista.

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door yaden3107 »

mijn sarista is nu voor de zesde keer opgehaald.
hij is 8 maanden oud.
dus wilde ik dat ding ruilen voor een saeco.
philips gaat akkoord en wil hem opsturen.
ik heb geweigerd want ik moet 159.99€ bij betalen.
de saeco hd 8761 kost 315.- €
ik heb 299.- voor de sarista betaald.
dus 16€ verschil philips berekent het tienvoudige.
dan vindt philips zichzelf nog zeer coulant want ze houden er rekening mee dat,
ik totaal 11 dagen thuis heb zitten wachten op de koeriersdienst.
heb contact gezocht met dit kan niet waar zijn van de vara zit een leuke sketch in lijkt mij.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wanneer het product een aantal keren (ik dacht 3?) en het probleem is nog steeds niet opgelost dan moeten zij het geld teruggeven op basis van het feit (juridisch) product voldoet niet aan verwachting. Ik begrijp hieruit dat de maler een zeer zwak punt is van de Sarista. Nu begrijp ik ook dat degene aan de telefoon direct doorhad dat het om een defect ging en ik het apparaat op moest sturen. Ik gaf maar twee worden en hij wist meteen uw apparaat is defect!

@Yarden3107 Hoeveel tijd zat er tussen alvorens het apparaat kapot ging? En hoe vaak gebruikt u het apparaat?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik had het toestel al heel snel weer binnen. Maar helaas er is een foutje gemaakt het toestel is verwisseld met een andere klant. Het toestel wordt morgen weer opgehaald. Foutje kan gebeuren natuurlijk. Gelukkig heb ik de doos nog waarin ik het heb ontvangen.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Hier ook dezelfde problemen met de koffiemolen, mijn apparaat is nu twee keer opgestuurd geweest.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Het is toch zo wanneer het apparaat drie keer gerepareerd is en nog steeds weer dezelfde mankementen vertoond je geld weer terug kunt vragen?

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Na de derde reparatie is de fabrikant wettelijk verplicht om een nieuw apparaat af te leveren. Ik denk niet dat je van Philips je volledige aankoop bedrag terug ontvangt. Ik heb gisteren wel een e-mail gestuurd naar de Philips inzake dit probleem en heb gevraagd wat men aan dit probleem gaat doen. Zodra ik antwoord heb gehad zal ik dit hier posten.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik ben erg benieuwd! Eerder heeft Philips met de gewone Senseo massale terugroep actie gedaan? Wellicht dat Philips dit nu niet doet, want het apparaat werkt niet meer, stuur dan maar op. Totdat het bekend word in de landelijke media. Ik denk dat dit nog het topje van de ijsberg is?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door puma73 »

boelie schreef:Na de derde reparatie is de fabrikant wettelijk verplicht om een nieuw apparaat af te leveren.
En waar haal jij deze "waarheid en kennis" vandaan?

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door boelie »

Dit heeft een medewerker van de Philips mij telefonisch mee gedeeld voor ik mijn apparaat de laatste keer voor reparatie heb opgestuurd.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Philips Senseo Sarista: Maler defect?

Ongelezen bericht door gezondheid »

En opnieuw is mijn Philips Senseo Saritsta kapot gegaan. Weer hetzelfde defect aan de maler.

Gesloten