Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Michelakermann
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017 15:42

Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Michelakermann » 12 dec 2017 16:02

Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door GJS » 12 dec 2017 16:53

Kan je die timer ook niet instellen via Hoofdmenu -> Instellingen -> Eco-Instellingen -> Timer voor uitschakelen
Deze zou je op 0 moeten zetten om hem niet automatisch te laten uitschakelen, hopelijk zit deze optie ook op jouw TV type.

snuffel1
Berichten: 2958
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door snuffel1 » 12 dec 2017 18:11

Als u een melding op het scherm krijgt dat de tv uit gaat schakelen dan is de sleeptimer actief. U kunt twee dingen doen 1 een toets op de afstandsbediening indrukken bijvoorbeeld de volume of de mute knop want dan gaat de tijdscyclus opnieuw beginnen. 2 als u geen gebruik wil maken van de sleeptimer doe dan als volgt.
Stel de TV in om na een vooraf ingestelde tijd
automatisch naar stand-by over te schakelen
 (Hoofdmenu) > Instellingen > Regio en
taal > Klok > Sleeptimer
Stel de TV in om na een vooraf ingestelde tijd
automatisch naar stand-by over te schakelen. Met
de schuifbalk kunt u de tijd in stappen van 5 minuten
op maximaal 180 minuten instellen. Als de tijd op 0
minuten is ingesteld, staat de sleeptimer uit
. U kunt de
TV altijd eerder uitschakelen of de tijd opnieuw
instellen.

Brainless
Berichten: 873
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless » 12 dec 2017 22:44

Timer voor uitschakelen van de TV instellen

(hoofdmenu)
>
Instellingen
>
Eco-instellingen
>
Timer voor uitschakelen
.
Druk op de pijlen

(omhoog) of

(omlaag) om
de waarden aan te passen. Met de waarde
0
(Uit)
schakelt u de timer voor automatisch uitschakelen uit
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_nld.pdf
Gebruiksaanwijzing pagina 47

Moneyman
Berichten: 10632
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman » 13 dec 2017 08:22

Ben wel benieuwd hoe de nu gegeven reacties zich verhouden tot onderstaande vetgedrukte deel uit de OP.
Michelakermann schreef:Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten.
Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.

grun
Berichten: 1291
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door grun » 13 dec 2017 09:01

Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html

HADES2001
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door HADES2001 » 13 dec 2017 09:46

grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat?
TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu, niet een defect componentje op de printplaat.
En een weerstand is niet iets wat een leek maar even vervangt, de componenten zijn zo klein en op elkaar gedrukt dat je meer schade aanbrengt dan dat je oplost.

grun
Berichten: 1291
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door grun » 13 dec 2017 09:52

HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.

Dirkie
Berichten: 2314
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Dirkie » 13 dec 2017 10:13

grun schreef:
HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.
Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.

Holy53
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Holy53 » 13 dec 2017 10:30

Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.[/quote]Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.[/quote]



Dit geeft toch aan dat TS de instellingen juist wel gecontroleerd heeft en dat
er niks ingeschakeld was wat de tv moest uitschakelen!

Brainless
Berichten: 873
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless » 13 dec 2017 11:14

@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.

Dieke83
Berichten: 462
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Dieke83 » 13 dec 2017 11:22

Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?

Brainless
Berichten: 873
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless » 13 dec 2017 12:15

Dieke83 schreef:
Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?
Wij hebben op de slaapkamer dezelfde en er staat wel wat in het menu hierover.

Moneyman
Berichten: 10632
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman » 13 dec 2017 15:09

Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Je leest nog steeds niet goed. TS zegt niet dat er niets in het menu staat, maar dat er niets AAN staat. Een wereld van verschil...

bprosman
Berichten: 9858
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door bprosman » 14 dec 2017 19:04

In het verleden gehad, werd opgelost met een software update, zie het er niet expliciet bij staan, wel onverwacht inschakelen :-)
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... hi_nld.pdf

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door GJS » 14 dec 2017 20:47

grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Bij 1 TV zou ik me nog kunnen voorstellen dat het zoiets is, maar hij heeft er 2 gekocht en die hebben beide exact hetzelfde probleem.

snuffel1
Berichten: 2958
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door snuffel1 » 15 dec 2017 16:04

Ts heeft voor zover ik kan terug lezen niets meer terug gekoppeld dus neem ik ik aan dat Ts door het lezen van de gebruiksaanwijzing er zelf al uit gekomen is. Het modelnummer die Ts gaf was moeilijk te traceren want de toestellen zijn in 2017 op de markt gekomen dus van verlopen weerstanden en zo meer kan helemaal geen sprake zijn. De instellingen van een Philips tv zijn zeer simpel te benaderen maar je dient er wel wat tijd voor uit te trekken om in te stellen want de snel startfunctie is bedoeld om de basis functies in te stellen en die functies kunnen later aan de persoonlijke wensen aangepast worden.

w.moorthaemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:01

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door w.moorthaemer » 15 jan 2018 13:25

Beste mensen,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het heeft te maken met de energie instellingen.
Kijk in je handleiding bij energie en dan zie je het vanzelf.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Willem-J » 15 jan 2018 19:29

Inderdaad zeer hinderlijk.

Mijn Philips schakelde vaak kort na inschakelen weer uit. Om Android te updaten.

Als uw tv's op willekeurige tijden uitschakelen heeft het niet met instellingen te maken lijkt mij.

Als je het hebt over:
"Ik kan mij herinneren" = lang geleden
en
" die vroeger ...." = nog langer geleden.

1980 ?
En dan ook in nog beide tv's ? Klets.

Ik heb overigens nooit een ongeïnteresseerde Philips medewerker aan de lijn gehad.
Ze kunnen niet altijd helpen, maar interesse en tijd voor mijn probleem was er altijd.

djnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2018 20:55

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door djnn » 16 jan 2018 21:01

Beste mensen, Het is heel vervelend maar simpel om op te lossen. Het probleem komt voor als je lange tijd niets met de tv doet dus b.v. wanneer je 'n film zit te kijken! Zet 'm dan gewoon even harder of zachter en er wordt niets uitgeschakeld.
Probleem opgelost !

Plaats reactie