LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Michelakermann
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2017 15:42

Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Michelakermann »

Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten. Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2017 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door GJS »

Kan je die timer ook niet instellen via Hoofdmenu -> Instellingen -> Eco-Instellingen -> Timer voor uitschakelen
Deze zou je op 0 moeten zetten om hem niet automatisch te laten uitschakelen, hopelijk zit deze optie ook op jouw TV type.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless »

Timer voor uitschakelen van de TV instellen

(hoofdmenu)
>
Instellingen
>
Eco-instellingen
>
Timer voor uitschakelen
.
Druk op de pijlen

(omhoog) of

(omlaag) om
de waarden aan te passen. Met de waarde
0
(Uit)
schakelt u de timer voor automatisch uitschakelen uit
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... fu_nld.pdf
Gebruiksaanwijzing pagina 47

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben wel benieuwd hoe de nu gegeven reacties zich verhouden tot onderstaande vetgedrukte deel uit de OP.
Michelakermann schreef:Wij hebben 2 Philips LED televisies gekocht van het type 32phs41121/12.
Maar na enige tijd kwamen wij erachter dat de televisies na een bepaalde tijd zichzelf uitschakelen.
Dit uitschakelen gebeurt totaal op willekeurige tijden. En het is bijzonder vervelend als je een film kijkt
en dan de waarschuwing krijgt dat de tv na enkele seconden gaat uitschakelen. We hebben de software
van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking
tot een economie stand of een sluimer timer. Maar het mag allemaal niet baten.
Niets helpt.
Ik heb Philips een email gestuurd. En er nooit antwoord op gekregen. We hebben Philips gebeld.
En na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan voor 1 euro per gesprek + kosten werden we te woord
gestaan door een Philips medewerker die ons op een zeer ongeinteresseerde manier verteld dat het
normaal is dat een tv van dit type zichzelf uitschakelt. Omdat dit de tv beschermt tegen de schade van
te lang aan staan. Dit is in mijn optiek pure onzin. Het is een LED tv. En die branden niet in. Toen ik de
medewerker vertelde dat indien dat zo zou zijn. Dat de tv nooit op een willekeurig moment zou
mogen uitschakelen. Maar dat was volgens hem wel zo. En het interesseerde hem totaal niet dat dit
super vervelend is tijdens het film kijken. Hij gaf ook geen enkele oplossing voor. En zei in feite dat we er maar
mee moeten leven. Voor ons geen Philips meer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door grun »

Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door HADES2001 »

grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat?
TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu, niet een defect componentje op de printplaat.
En een weerstand is niet iets wat een leek maar even vervangt, de componenten zijn zo klein en op elkaar gedrukt dat je meer schade aanbrengt dan dat je oplost.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door grun »

HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Dirkie »

grun schreef:
HADES2001 schreef:
grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Probeer je nu gewoon intressant te doen door een verhaal hier neer te zetten die kant nog wal slaat? TS geeft zelf al aan dat hij netjes een melding krijgt dat zijn TV uit gaat over XX seconden, dat is gewoon een instelling in het menu,
Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.
Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Holy53 »

Ja, ik probeer vast interessant te doen. De instellingen heeft TS uitgesloten, want die heeft hij allemaal gechecked.[/quote]Ik twijfel of TS dit wel echt helemaal goed gedaan heeft, want TS schrijft
We hebben de software van de televisie geupdate. We hebben de instellingen gecontroleerd. En er stond niets aan met betrekking tot een economie stand of een sluimer timer.
Als ik op pagina 47 van de handleiding kijk staan daar wel degelijk instellingen genoemd die hier over gaan. Als de TV nu een melding zou geven dat er een weerstand kapot was en daarom uit gaat zou ik je verhaal nog kunnen geloven maar er komt nu een melding dat de TV over een aantal seconden uit gaat en dat is echt een instelling volgens mij.
En daarbij is het openen van de TV en het controleren/vervangen van een weerstand op een van de circuit boards niet echt iets wat iemand die geen kennis van zaken heeft even op een vrije avond kan doen.[/quote]



Dit geeft toch aan dat TS de instellingen juist wel gecontroleerd heeft en dat
er niks ingeschakeld was wat de tv moest uitschakelen!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless »

@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Brainless »

Dieke83 schreef:
Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
TS geeft aan dat er niks aan stond mbt sluimer tijden en eco standen.
Dus dan heeft TS het gecontroleerd
@TS waar heeft u de TV gekocht en heeft u all contact met de verkoper opgenomen?
Wij hebben op de slaapkamer dezelfde en er staat wel wat in het menu hierover.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brainless schreef:@Holy53
TS geeft aan dat hij niets gevonden heeft; maar niets gevonden betekend niet dat het er niet tussen staat.
Het is wel te vinden in het menu; vandaar dat ik de gebruiksaanwijzing heb opgezocht en de handleiding hoe je het kan uitzetten.
Je leest nog steeds niet goed. TS zegt niet dat er niets in het menu staat, maar dat er niets AAN staat. Een wereld van verschil...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door bprosman »

In het verleden gehad, werd opgelost met een software update, zie het er niet expliciet bij staan, wel onverwacht inschakelen :-)
https://www.download.p4c.philips.com/fi ... hi_nld.pdf

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door GJS »

grun schreef:Volgens dit draadje zou het wel eens een te zwakke weerstand kunnen zijn op een van de circuit boards. Je zou hem eens open kunnen maken (op youtube staan filmpjes hoe dat moet) en kijken of er een weerstand verbrand uitziet, dan die vervangen door een met dezelfde waarde met een iets hoger wattage. Een weerstand kost trouwens bijna niks, maar ik herinner me een leraar vroeger die bij Philips gewerkt had, die beweerde dat als ze 1 cent uit kunnen sparen, ze dat niet zullen nalaten.
http://www.techsupportforum.com/forums/ ... 57597.html
Bij 1 TV zou ik me nog kunnen voorstellen dat het zoiets is, maar hij heeft er 2 gekocht en die hebben beide exact hetzelfde probleem.

w.moorthaemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017 14:01

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door w.moorthaemer »

Beste mensen,
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Het heeft te maken met de energie instellingen.
Kijk in je handleiding bij energie en dan zie je het vanzelf.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door Willem-J »

Inderdaad zeer hinderlijk.

Mijn Philips schakelde vaak kort na inschakelen weer uit. Om Android te updaten.

Als uw tv's op willekeurige tijden uitschakelen heeft het niet met instellingen te maken lijkt mij.

Als je het hebt over:
"Ik kan mij herinneren" = lang geleden
en
" die vroeger ...." = nog langer geleden.

1980 ?
En dan ook in nog beide tv's ? Klets.

Ik heb overigens nooit een ongeïnteresseerde Philips medewerker aan de lijn gehad.
Ze kunnen niet altijd helpen, maar interesse en tijd voor mijn probleem was er altijd.

djnn
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2018 20:55

Re: Philips-tv schakelt plots uit, bedrijf biedt geen oplossing

Ongelezen bericht door djnn »

Beste mensen, Het is heel vervelend maar simpel om op te lossen. Het probleem komt voor als je lange tijd niets met de tv doet dus b.v. wanneer je 'n film zit te kijken! Zet 'm dan gewoon even harder of zachter en er wordt niets uitgeschakeld.
Probleem opgelost !

Gesloten