LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Ring Door View deurbel

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Berg0634
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020 07:09

Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door Berg0634 »

Ik heb een product gekocht van het merk ring: de ring door view.
Het product is nieuw ongebruikt maar 2e hands. De oude eigenaar heeft geen toegang meer tot zijn app, en kan niet zichzelf loskoppelen van het product. Hierdoor is het niet meer mogelijk om het product te gebruiken.
Wij hebben beide veel contact gehad met de service desk van ring. En wij zijn niet geholpen. Men geeft aan dat de oude eigenaar zich los moet koppelen in de app. Maar dat is juist het probleem geven wij aan. Ring geeft aan dat dit het enige is wat kan. En dat zij verder niets kunnen doen. Uiteindelijk een duur product wat waardeloos is geworden. Helpdesk van ring slecht bereikbaar soms meer dan 40 min in de wacht. Medewerkers onbekwaam en niet klant gericht. Dus echt een product maar ook bedrijf waar je niets van moet kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2020 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling in titel gecorrigeerd

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door thecure »

Waarom had de oude eigenaar geen toeging meer tot de app?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hij is in ieder geval goed beveiligd tegen diefstal!
Of je moet zelf de app downloaden?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij ophalen gelijk testen is beste bij dit soort apparaten.

Wel zag ik op Duitse forum dat een oude telefoon die stuk is deze nooit verwijderd kan worden, en koop maar nieuwe!
Dus als zijn telefoon stuk is jammer, en huisvuil, op Ali zijn goedkopere die op meerdere Smart Phones kunnen met een code van de Bel. Die goedkope zooi heb ik op 7 Smartphones staan!.

Moneyman
Berichten: 30042
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ongebruikt, maar wel aan de telefoon van de vorige eigenaar gekoppeld. Jaja...

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door JozJan »

Op basis van de ervaring van TS zou hij kunnen zeggen dat je geen tweedehands Ring moet kopen....

Maar niet dat je geen nieuwe moet kopen. Heb er zelf 1, erg tevreden over.
Moneyman schreef:
28 mei 2020 09:19
Ongebruikt, maar wel aan de telefoon van de vorige eigenaar gekoppeld. Jaja...
:lol:

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je geeft af op ring maar dat is niet terecht wat mij betreft, je had zelf eerst even moeten kijken of je deze wwel kon koppelen alvorens dit ding te kopen, deze kan zomaar gestolen zijn en dat daarom de verkoper zegt. "Sorry, ik kan er niet in">>>>

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door berndv »

Berg0634 schreef:
27 mei 2020 07:20
Het product is nieuw ongebruikt maar 2e hands.
is dit bewust zo getypt of gaat het hier om een typefout? Had hier moeten staan "niet ongebruikt maar 2e hands"? Alleen dan kan ik verklaren dat een apparaat gekoppeld is aan de app van een vorige gebruiker.
Berg0634 schreef:
27 mei 2020 07:20
Medewerkers onbekwaam en niet klant gericht.
Waarom precies? Omdat ze uw probleem niet kunnen oplossen? Of denkt u dat ze het niet willen oplossen? Als een gekoppeld apparaat niet door hen op afstand losgekoppeld kan worden, dan is het niet zozeer onbekwaam, maar hebben ze u het enige juiste antwoord gegeven, namelijk dat het niet kan.

U zult zich zo te lezen toch echt moeten wenden tot de oud-eigenaar. Als dat ook tevens de verkoper is, dan is dat de persoon die u een ondeugdelijk/onbruikbaar product heeft verkocht.
Berg0634 schreef:
27 mei 2020 07:20
De oude eigenaar heeft geen toegang meer tot zijn app, en kan niet zichzelf loskoppelen van het product.
waarom heeft deze persoon geen toegang meer tot de app? Ik ken de app niet, maar ik kan zo inschatten dat het gaat om een app waarbij je moet inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Bij het vergeten van het wachtwoord zou er normaliter een wachtwoordherstel uitgevoerd moeten worden, waarna er via de mail een nieuw wachtwoord aangemaakt wordt. Ik gok dan dat er weer ingelogd kan worden, account ontkoppeld kan worden en vervolgens kunt u de deurbel gebruiken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Problemen met Ring Door View deurbel

Ongelezen bericht door grun »

Als de vorige eigenaar two-way authentication heeft ingeschakeld, is alleen gebruikersnaam en wachtwoord niet voldoende. Dan krijg je ook nog een code die je moet invoeren. Misschien dat de vorige eigenaar een ander telefoonnummer gekregen heeft, dan werkt het niet meer. Ring moedigt deze extra beveiliging aan op haar website.

Blijft de vraag waarom de vorige eigenaar wel de app geinstalleerd heeft maar de bel zelf ongebruikt in de doos heeft laten zitten. Aangezien TS er nu niks aan heeft zou hij de koop ongedaan moeten maken, ik weet niet of dat makkelijk kan? Als de verkoper in de buurt woont zou ik er even langsrijden, maar dat wordt moeilijk als de verkoper aan de andere kant van het land woont.

https://support.ring.com/hc/en-us/artic ... g-Products

Gesloten