LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
summer 2008
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2011 21:30

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door summer 2008 »

Succes Fireman en laat even weten hoe het is gegaan bij BCC natuurlijk! :mrgreen:

Sylliev
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 21:02

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Sylliev »

Ben ook benieuwd Fireman, want ook wij hebben hier het zelfde probleem met onze Samsung koelkast :evil:
Sinds 3 dagen maakt het koelkast gedeelte een enorme herrie en als je de deur opent stopt de fan al happerend.
Onze koelkast is ook net 2.5 jaar oud, alleen wij hebben hem toen bij ITS gekocht en ja die zijn er niet meer.
schandalig een koelkast van 1300,- Euro na zo een korte tijd kapot.
Ik ga maandag contact opnemen met Samsung en eis dat dit kosteloos gemaakt gaat worden, anders neem ik contact op met mijn verzekering, misschien dat zij kunnen helpen.

nooit geen samsung meer voor ons.

AQR
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2011 12:49

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door AQR »

ik heb er een nog geen jaar oud rsa1ztvg
spindel ijsblokjesbak pas vervangen had toen ook lacht dat compressor bijn contstant draaide dit was normaal volgens monteur
paar dagen later draaid cmpressor constant koelt hij niet meer (14 graden in de kast)
geluid met telefoon gemeten (61 decibel)
produceerd ook veel warmte
diverse eten moeten weg gooien
al diverse telefoontjes gepleegd met samsung / ecare / modern
je wordt van het kastje naar de muur gestuurd
er is niemand die je serieus neemt
tot op heden klacht niet opgelost
er is niemand die je gelijk kan helpen als je belt
als je auto stuk gaat op de snelweg en je belt wordt meestal binnen een uur geholpen en krijg je als ze het probleem niet gelijk kunnen verhelpen een vervangend product
je zal maar een week of meer moeten wachten in je auto tot er iemand komt

voor mij nooit een samsung product meer
raad ook iedereen af om een samsung product te kopen

nog een tip koop witgoed bij de lokale witgoed boer kun je in iedergeval naar de winkel om klacht te uiten


gr

mirella1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 17:34

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door mirella1981 »

Hallo
wij hebben ook zon dubbeldeurs koelkast
en wij hebben gisteren het zelfde probleem gekregen flink herrie maken en nu tik hij heel de tijd net of er iets aan wil staan ofzo maar niet lukt
de koeling staat nu op 9 graden + en de vrieskast staat op 16 graden +
dus de koeling is ook stuk plus de vriezer
we hebben hem net als bijna iedereen hier 2,5 jaar nu en ook stuk Gelukkig hebben wij 2 jaar extra garantie genomen dus we hebben nog 2 jaar
maar we hadden voor een paar 100 euro aan vlees in de vriezer liggen omdat we veel opslaan altijd dus we gaan zeker aanspraak maken daar op
wij hebben de kombi bij harense smit in groningen weg
dus daar gaat morgen gelijk telefoon heen
en ff kijken hoe we dat gaan regelen
weten jullie wat de procedure is en hoe ze het regelen
ik hoor graag van iemand
groetjes mirella

blanka
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012 11:09

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door blanka »

Hallo allemaal, Ook wij lopen nu tegen dit probleem aan en oorzaak idd ijs..nu vraag ik me af als je de koelkast laat ontdooien zal dat dan niet helpen? Ik vind het gewoon erg slecht dat zo'n dure koelkast na 2 jaar stuk is..

blanka
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012 11:09

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door blanka »

Wij hebben de stekker er uit gedaan de koelkast is gaan ontdooien en hij doet het weer gelukkig maar nu maar wachten voor hoelang :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door plumber »

Als het een no frost is mag dit niet gebeuren.
Anders denk ik dat hij teveel open gaat waardoor ijsvorming.

Debossman
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:50

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Debossman »

Ik heb hetzelfde probleem met de samsung RSH1DTPE,

Eerst kwam er een hard ratelend geluid uit de koelkast, Samsung gebeld en deze raadden aan om hem 48 uur uit te zetten en dan weer aan te zetten. De koelkast moest even helemaal ontdooien.

dit loste het probleem op.. tot het een week later weer begon. Toch maar eens op onderzoek uitgegaan en het blijkt dat het een bekend probleem is dat op watchdog in de UK aandacht heeft gekregen. (engelse Radar).

naar aanleiding daarvan heeft samsung een triple check beschikbaar gesteld waarbij het probleem verholpen werd.

Het probleem bleek te zijn dat er een fout in het no-frost systeem zat dat er voor zorgde dat er ijsaanzet bij de ventilator plaatsvind, dit veroorzaakt het ratelende geluid (ventilator tegen het ijs).

Als je niets doet aan dit probleem vriest de ventilator stuk en koelt je koelkast en/of vriezer dus niet meer.

Met dit verhaal samsung opgebeld en deze zeggen dat bij hun in nederland dit niet bekend is, en dat koelkasten uit de UK anders zijn dan die uit Nederland (grote onzin lijkt me)

Inmiddels heb ik de koelkast nu 3 keer laten ontdooien maar helaas is de ventilator toch stuk gegaan met als resultaat dat de koelkast nu niet meer koelt. Het display geeft aan dat het 14 graden is in de koelkast.

Wederom Samsung gebeld met hetzelfde probleem, en verschillende emails gestuurd. De enige beschikbare oplossing van samsung: een monteur van E-care laten komen die alleen al 109 euro voorrijkosten rekend.

Erg slecht geregeld en ik ga uiteraard de reparatiekosten terug proberen te vorderen, ik heb gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering.
Helaas moet de koelkast ZSM gerepareerd worden met dit weer...

Hier het filmpje van watchdog op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=V467FBmK ... r_embedded

Overigens kan de koelkast ook ontploffen, daarom deze recall actie http://www.samsung.com/nl/homevisit/
Doe geen moeite om het in te vullen, je wordt gebeld door E-care met het verhaal dat je 109 euro voorrijkosten moet betalen en dat er van de recall niets bekend is.

wk1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2012 14:36

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door wk1974 »

We zijn ook alles behalve blij met onze Samsung koelkast (RSG5UURS) en service door samsung / e-care. De koelkast maakt een verschrikkelijk storend lawaai, zie ook:
http://www.youtube.com/watch?v=CJX1KlwT_3o&feature=plcp

Samsung geeft per email en telefonisch aan dat dit niet normaal is, maar verwijst voor oplossen van het probleem door naar e-care. E-care zegt er niets aan te kunnen doen...

Mijn tip op basis van huidige ervaring: koop geen dure Samsung koelkast; je krijgt er spijt van...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind »

Dus dit geluid is alleen, als hij koelt.
Het lijkt wel, of ergens iets aan de compressor komt en mee trilt.
Dus de koelkast is bij e-care geweest of wat is er mee gebeurd?

wk1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2012 14:36

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door wk1974 »

Het geluid kan zomaar uren aanhouden, dus of het alleen is als de koelkast koelt weet ik niet zo zeker... En wat maakt het eigenlijk uit of het geluid er is als de koelkast koelt of niet, het is niet normaal dat je geeneens lekker televisie kan kijken of een normaal gesprek kan voeren zonder steeds afgeleid te worden. Het klinkt regelmatig echt alsof er een kind met een bierviltje tussen de spaken door onze woonkamer fietst!

Het geluid komt van achter de groentela, daar zit een luchtsleuf met daarachter denk ik een ventilator. Je kunt een klepje met een paar schroeven weghalen en dan zien wat er achter zit, zelf durf ik dat niet te doen omdat de schurken van Samsung / e-care me dan ongetwijfeld de schuld in de schoenen schuiven en de koelkast buiten garantie verklaren.

Wat heeft e-care eraan gedaan? Ze waren hier omdat ik een dubbele reparatievraag had (geluid + kapotte led's op display). De led's hebben ze vervangen, maar de beste man heeft geeneens de moeite genomen om het klepje eraf te halen! Hij wilde er geeneens naar kijken... Letterlijk twee minuten werk en hij weigert het want "het is een normale resonantie waar niets aan te doen is".

Samsung en e-care kennen dus blijkbaar het probleem, maar weigeren er iets aan te doen. En als het echt normaal is dat deze koelkast zo'n herrie maakt dan moeten ze dat bij de verkoop er toch echt bij zeggen. Er is dan geen hond die ruim 1500 euro voor deze troep gaat betalen. (oordeel zelf: is dit normaal? http://www.youtube.com/watch?v=CJX1KlwT_3o&feature=plcp )

Telefonisch gaf Samsung later aan dat het geluid inderdaad wellicht toch niet normaal is, maar dat zij niets anders kunnen doen dan e-care langs te sturen. Dat klinkt aardig, maar er werd (op niet al te vriendelijke, c.q. licht dreigende toon) bij gezegd dat als de e-care monteur vaststelt dat hij er niets aan kan doen, of dat hij dit normaal vindt, ik wel flink mag afrekenen voor zijn bezoek! Dit is toch belachelijk! Ik heb een koelkast met een aantoonbaar probleem, hetgeen het filmpje ook aantoont. Samsung weigert echter het filmpje te bekijken of schriftelijk aan te geven dat dit inderdaad een probleem is. Ze verschuilen zich achter het oordeel van andere partij, en laat dat nou net die partij zijn die bij een eerder bezoek weigerde om ook maar even te bekijken wat er nu aan de hand is…

Kastje-muur-kastje-muur en puntje bij paaltje word ik genaaid door de arrogantie van de grote partijen… Dat is hoe ze werken, en daarom nogmaals, besteed geen geld aan een dure koelkast van Samsung, want je krijgt er zeker spijt van.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind »

Het geluid komt van achter de groentela, daar zit een luchtsleuf met daarachter denk ik een ventilator. Je kunt een klepje met een paar schroeven weghalen en dan zien wat er achter zit, zelf durf ik dat niet te doen omdat de schurken van Samsung / e-care me dan ongetwijfeld de schuld in de schoenen schuiven en de koelkast buiten garantie verklaren.
Ik denk toch niet, dat het klepje verzegeld is, dus zou ik als je handig bent, het weghalen, misschien valt er al iets te zien.
E-care kan aan deze handeling niets bewijzen.

PS
Kan je de koelkast niet van de muur afschuiven, dan kan je toch aan de achterkant komen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind »

Voor de volledigheid.
Ik weet niet, of je deze maatregelen al hebt genomen, zoals het in de beschrijving staat:

Afbeelding

Heb nog dit filmpje gevonden, waar een reparatie wordt uitgelegd.
In vele berichten, wordt geschreven, dat de koelkast met ijs aan de achterkant vastgevroren is.

http://www.youtube.com/watch?v=D4oW908iGRE

Debossman
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:50

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Debossman »

anders lees je mijn post even... weet je precies wat er aan de hand is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind »

Debossman schreef:anders lees je mijn post even... weet je precies wat er aan de hand is.
Heb ik gelezen, maar met ontdooien kom je er niet.
Je moet eerst het ijs verwijderen, en dan kan je de koelkast weer starten.
Dit heb je niet gedaan, dus is de vastgevroren ventilator stuk gegaan.
Dus kijk naar de link van mij, hoe je het ijs kunt verwijderen.
Dat je ventilator stuk gegaan is, is aan dit feit te wijten.

bbmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2012 07:50

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door bbmen »

Bekijk dit maar eens. Ik zou de kit in Engeland bestellen en zelf monteren.

'RSH1 Samsung Fridge Freezer problem, fridge defrost sensor modification kit'

http://www.youtube.com/watch?v=R_kbnddA ... ata_player

Dutch_Lady
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2012 16:15

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door Dutch_Lady »

Goedemiddag,

Mijn side by side is de RS21DASM/XEN, aangeschaft 06-01-2007.
In maart 2009 moest een zekering vervangen worden in het apparaat i.v.m. ijsvorming tussen de achterwand, dit was een bekend verschijnsel en daarom werd deze actie gehouden. Het enige wat voor mijn rekening kwam waren de voorrijkosten welke in 2009 iets van 99.00 euro waren. Mijn broer heeft een ander type maar wel een samsung, later aangeschaft in 2007, ook hij moest iets laten vervangen in zijn side by side apparaat. Wij vonden het nog raar dat ze op verschillende dagen kwamen omdat wij naast elkaar wonen maar dat terzijde.

Sinds gisteren werkt mijn vriezer niet meer en de eerste mogelijkheid voor een monteur is a.s. donderdag 6 september. Ik heb gisteren via de website mijn storing aangemeld en vandaag nog voor de zekerheid navraag gedaan wat het probleem zou kunnen zijn i.v.m. eventuele kosten. Mijn probleem blijkt dus ijsvorming te zijn tussen de achterwand (dus niet zichtbaar in de koelkast of vriezer), advies is het apparaat 48 uur uit te zetten. Nu vind ik dat altijd goedkoper dan een monteur maar toch gaan hier de bellen rinkelen. Het probleem was toch verholpen met het vervangen van een zekering in 2009? Blijkbaar niet dus. Kastje muur en terug verhaal en uiteindelijk best een duur grapje want je kan de inhoud van je koelkast ook weggooien. Gelukkig woon ik naast mijn broer en kan ik het echt nodige in zijn koelkast kwijt maar vreemd blijft het wel. Dit betekend dus ook dat ik 1x per 2 a 3 jaar de inhoud van mijn koelvriescombi kan dumpen om vervolgens 48 uur zonder apparaat te zitten.

Zit er over te denken een nieuw apparaat van een andere fabrikant aan te schaffen want dit is alles behalve normaal.

doeljeru
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 15:19

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door doeljeru »

Kan iemand mij vertelen hoe ik aan een repair set kan komen ,heeft iemand deze al eens besteld?
Ik maak ongeveer om de vier vijf maanden het spulletje ijsvrij maar als het op deze manier kan zou dat een brenger zijn.

met vriendelijke groet: D Zijlstra

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door nevermind »

doeljeru schreef:Kan iemand mij vertelen hoe ik aan een repair set kan komen ,heeft iemand deze al eens besteld?
Ik maak ongeveer om de vier vijf maanden het spulletje ijsvrij maar als het op deze manier kan zou dat een brenger zijn.

met vriendelijke groet: D Zijlstra
Misschien lees je dit bericht eens:
bbmen schreef:Bekijk dit maar eens. Ik zou de kit in Engeland bestellen en zelf monteren.

'RSH1 Samsung Fridge Freezer problem, fridge defrost sensor modification kit'

http://www.youtube.com/watch?v=R_kbnddA ... ata_player

looloc
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 17:08

Re: Samsung Dubbeldeurs Koelkast

Ongelezen bericht door looloc »

Ik heb hetzelfde probleem als iedereen hiervoor gehad. Het is dus daadwerkelijk de sensor die niet goed werkt waardoor er ijopbouw ontstaat. Zoals hierboven ook al te lezen is zou ik iedereen aanraden om niet via Samsung en de E-care iets te regelen aangezien dat zo te lezen aardig wat geld kost om ze langs te laten komen en zij toch niets kunnen doen. Wat ik overigens raar vind aangezien ze in Engeland gewoon van dit probleem afweten zoals "Debossman » 30 jul 2012 17:02" ook al aangaf. En dat de koelkasten in Engeland anders zijn, slaat natuurlijk nergens op, hooguit de netspanning. Maar zie het onderstaande filmpje en dan mag Samsung mij de verschillen uitleggen.

Maar via één van de berichten hierboven ben ik zodoende ook naar de youtube film http://www.youtube.com/watch?v=R_kbnddA ... ata_player gegaan en ben ik via de link die daarbij zit http://www.ukanfixit.co.uk/content/sams ... sensor-kit naar hun site gegaan. In eerste instantie kon je die modificatie kit niet buiten de UK bestellen, maar dat heeft diegene dezelfde middag nog aangepast.

Zodoende dat ik met verzend kosten iets minder dan 30 euro (16,80 pond plus 5,95 pond verzendkosten) kwijt was voor de modificatie kit. Ik moest wel even wachten. Houd rekening met twee weken verzending, maar dan kan je als je het hebt wel met het youtube filmpje vrij makkelijk de kit installeren. Ik heb hem nu al een maand en ik zie geen ijs opbouw meer. Dit was voornamelijk aan de linker binnenkant zoals ook in het filmpje wordt aangegeven (dit had ik de laatste tijd wel al na een week als ik hem ontdooid had) en dus ook geen geratel wat komt van de ijsopbouw achter het paneel in de koelkast. Er zijn ook geen zegels waar iemand hierboven bang voor was, dus ik zou je geen zorgen maken over garantie. Die ben je toch al kwijt na 2 jaar als de ellende begint.

Ik hoop dat iedereen die een samsung heeft en dit probleem heeft, hierbij een antwoord heeft en mede dankzij de modificatie kit weer lang genot heeft van zijn koelkast. Ik wel...........

Gesloten