LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung sluit zich af voor klachten

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
c.w. de lijster
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2016 20:49

samsung sluit zich af voor klachten

Ongelezen bericht door c.w. de lijster »

Sinds maart 2015 heb ik problemen met de ontvangst van het televisiesignaal. Met Ziggo maanden onderzocht of dat in de kabel zou zitten. In december werd duidelijk dat het in de tv zelf moet zitten. Die heb ik op 12/12/2013 gekocht en is dus net uit de officiële garantie. Toch telefonisch bij Samsung een reparatieverzoek ingediend. En bij Ziggo de rapporten vanaf maart 2015 opgevraagd (moeten nog binnenkomen). Vandaag 1 februari 2016 is de reparatie uitgevoerd. De monteur las op zijn beeldscherm af: kosten € 220 - € 20 coulance Samsung = € 200 af te tikken. Dat doe je dus, maar vandaag direct in de telefoon richting Samsung geklommen: het probleem in de tv dateert van ruim binnen de garantietermijn! Eerste medewerker: "het is buiten de garantietermijn; u kunt via de email een klacht indienen". Dat probeer je dan: geen email te vinden op de site. Weer gebeld. Tweede medewerker: "ja, vanaf 1 februari is er geen email meer op onze site". Hoe dien ik dan een klacht in? Kun je me een postbusnummer geven of een mailtje sturen, waarop ik kan antwoorden? Antwoord: "nee, dat kan niet meer; Misschien komt er nog wel een keer iets nieuws". Mijn conclusie: Samsung is vanaf 1 februari onbereikbaar geworden voor officiële klachten.

Hoor graag of anderen de komende tijd hetzelfde probleem gaan krijgen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: samsung sluit zich af voor klachten

Ongelezen bericht door Brainless »

Waar had u de tv gekocht?
Via de verkoper had u de reparatie moeten regelen, dan wordt dit gratis gedaan (binnen de garantietermijn).
U heeft nl als consument niets (rechtstreeks) te maken met Samsung, maar met de verkoper.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: samsung sluit zich af voor klachten

Ongelezen bericht door 16again »

c.w. de lijster schreef:het probleem in de tv dateert van ruim binnen de garantietermijn!
Het gaat bij bepaling van garantie om de datum waarop je het probleem meldt.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: samsung sluit zich af voor klachten

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Heb je de TV bij samsung zelf gekocht?
Je garantie gaat namelijk via het verkooppunt, in het geval dat samsung niet de verkoper is geweest zit je helaas bij de verkeerde.
Ten aller tijde terug gaan naar de winkel waar je het product gekocht hebt.

Gesloten