LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het net zo’n tip als van een verkoper die zegt: “ die heb ik thuis ook”. Laat dan maar die hoef ik niet.

w0uter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019 11:55

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door w0uter »

Zo teleurgesteld!

Deze wasmachine staat nu iets meer dan 3 jaar bij ons thuis en heeft volledig de geest gegeven. Na onderzoek bleek de electronica in de wasmachine kapot te zijn en reparatie loopt flink in de papieren. Tegemoetkoming van Samsung is er niet (ik beschouw een kleine korting op een nieuwe machine niet als tegemoetkoming als een machine van 3 jaar kapot gaat en ik niet weer tegen een zelfde debacle wil aanlopen). Ik hoop met mijn review iedereen te behoeden voor het kopen van deze wasmachine.

Ter vergelijking: Onze vorige wasmachine was een Zanussi (wordt beschouwd als B-merk) die de helft van het geld kost ten opzichte van deze Samsung Eco Bubble en 12 jaar trouwe dienst heeft gedaan met slechts één keer een reparatie van een paar tientjes.

Een machine moet betrouwbaar en duurzaam zijn en dat mag je verwachten bij een machine met een nieuwprijs van bijna €700! Iets wat ze gezien de hoeveelheid klachten en problemen met deze machines niet begrepen hebben bij Samsung. Een echte kat in de zak!

Via Mediamarkt waar de aankoop heeft plaats gevonden proberen we nog op basis van Economische levensduur geld te krijgen maar man wat voel ik mij genaaid zeg!

Keeske
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 16:16

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Keeske »

Ik ben blij dat ik hem zelf heb kunnen repareren, maar idd, je voelt je wel bekocht met zo’n wasmachine.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Cro »

w0uter schreef:
05 nov 2019 12:00
Zo teleurgesteld!

Deze wasmachine staat nu iets meer dan 3 jaar bij ons thuis en heeft volledig de geest gegeven. Na onderzoek bleek de electronica in de wasmachine kapot te zijn en reparatie loopt flink in de papieren. Tegemoetkoming van Samsung is er niet (ik beschouw een kleine korting op een nieuwe machine niet als tegemoetkoming als een machine van 3 jaar kapot gaat en ik niet weer tegen een zelfde debacle wil aanlopen). Ik hoop met mijn review iedereen te behoeden voor het kopen van deze wasmachine.

Ter vergelijking: Onze vorige wasmachine was een Zanussi (wordt beschouwd als B-merk) die de helft van het geld kost ten opzichte van deze Samsung Eco Bubble en 12 jaar trouwe dienst heeft gedaan met slechts één keer een reparatie van een paar tientjes.

Een machine moet betrouwbaar en duurzaam zijn en dat mag je verwachten bij een machine met een nieuwprijs van bijna €700! Iets wat ze gezien de hoeveelheid klachten en problemen met deze machines niet begrepen hebben bij Samsung. Een echte kat in de zak!

Via Mediamarkt waar de aankoop heeft plaats gevonden proberen we nog op basis van Economische levensduur geld te krijgen maar man wat voel ik mij genaaid zeg!
Waarom klaag je richting Samsung en niet richting de mediamarkt? Jij als koper hebt met de fabrikant in principe niets te maken, laat de verkoper dat lekker uitzoeken met de fabrikant. De Mediamarkt is er verantwoordelijk voor om jou een product te leveren dat voldoet aan wat je zou mogen verwachten van dat product.

Voldoet het product niet aan de verwachtingen die je zou mogen hebben moet je in principe bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door berndv »

w0uter schreef:
05 nov 2019 12:00
Via Mediamarkt waar de aankoop heeft plaats gevonden proberen we nog op basis van Economische levensduur geld te krijgen maar man wat voel ik mij genaaid zeg!
En bij de mediamarkt is ook de enige plaats u wat van te verwachten heeft. De betrouwbaarheid van deze wasmachines in het midden gelaten, ligt er een overeenkomst tussen u en de mediamarkt. Samsung is de fabrikant van het apparaat en heeft niets, maar dan ook echt helemaal niets, met u te maken.

w0uter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2019 11:55

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door w0uter »

Het contact met Mediamarkt was al gelegd, wel apart dat zij mij vragen een kostenoverzicht (wil ik nog iets vergoed krijgen) van de reparatie te geven en dat loopt via Samsung want daar dien ik de wasmachine ter reparatie aan, dus als consument heb je wel degelijk direct met de fabrikant te maken en de fabrikant met mij, want zij brengen mij in contact met de monteur. Mediamarkt kan mij niet eens op voorhand vertellen wat een monteur mij gaat kosten (voorrijkosten en onderzoekskosten) dit wordt door de monteur van Samsung afgegeven. En of dit dus loont ten opzichte van investering in een nieuwe machine weet je van te voren niet. Zo simpel als jij de situatie schetst is het dus niet.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Samsung wasmachines ondeugdelijk? Binnen 3 jaar problemen

Ongelezen bericht door Cro »

w0uter schreef:
05 nov 2019 14:32
Het contact met Mediamarkt was al gelegd, wel apart dat zij mij vragen een kostenoverzicht (wil ik nog iets vergoed krijgen) van de reparatie te geven en dat loopt via Samsung want daar dien ik de wasmachine ter reparatie aan, dus als consument heb je wel degelijk direct met de fabrikant te maken en de fabrikant met mij, want zij brengen mij in contact met de monteur. Mediamarkt kan mij niet eens op voorhand vertellen wat een monteur mij gaat kosten (voorrijkosten en onderzoekskosten) dit wordt door de monteur van Samsung afgegeven. En of dit dus loont ten opzichte van investering in een nieuwe machine weet je van te voren niet. Zo simpel als jij de situatie schetst is het dus niet.
Dat er mogelijk een monteur van de fabrikant, of een externe reparateur goedgekeurd door de fabrikant in het stuk voor komt kan kloppen, maar dat is dan ook het enige dat je daar in principe mee te maken zal hebben. Echter is het aan de media markt om jou op voorhand te vertellen wat deze monteur mogelijk zal gaan kosten. Kunnen ze dat niet is dat een zeer kwalijke zaak van de media markt. Daar mag je ze best op aanspreken.

Gesloten