LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheuren in Duravit-apparaten

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Piet van Eekelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2019 16:35

Scheuren in Duravit-apparaten

Ongelezen bericht door Piet van Eekelen »

In 2002 5 Duravit apparaten laten plaatsen. Al na enkele jaren blijkt in een van de apparaten een flinke scheur te zitten in de rand. Deze wordt vervangen: viel binnen de garantie. Na vijf jaar, buiten de garantietijd dus, blijken nog twee andere apparaten scheuren te vertonen. Gereclameerd bij Duravit in Duitsland met geen enkel resultaat. Ook de Nederlandse importeur geeft geen gehoor. Ik wil dus iedereen die Duravit apparaten koopt waarschuwen voor scheuren in de toekomst. Twee van de vijf apparaten houden zich tot heden gedeisd. Ze vertonen geen scheuren. Ik heb waarschijnlijk maandagochtend apparaten gehad, met slechte gevolgen vandien.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Scheuren in Duravit-apparaten

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wat zijn Duravit "apparaten", ik ken ze van sanitair / keramiek.
Ze maken echt prima spullen en hun service is meer dan goed, wat ik echter wel meemaak is dat klanten/installateur met veel te veel kracht bevestigingsmateriaal aandraaien (en vaak ook nog de kunststof onderlegringen vergeten aan te brengen). Dat kan een poos goed gaan maar door temperatuurschommelingen gaat het keramiek dan scheuren (en daar kan Duravit dus niets aan doen).
het materiaal heeft nu 17 jaar gestaan, de meeste apparatuur is dan al lang en breed afgeschreven maar ik zou voor de volgende badkamer / toilet naar een andere installateur uitkijken of vooraf een cursus volgen.

Gesloten