LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ziggystar
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2012 10:22

Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door ziggystar »

Hallo,

We zijn benieuwd of er iemand bekend is met de website waterfilterexpert.nl?
Het bedrijf heeft in waterzuivering geleverd, maar zonder handleiding (alleen spaans/portugees)
Bij servicevragen wordt niet gereageerd en bij de nalevering van een (merkloos) filter is er ook geen enkele uitleg over hoe het te installeren cq te gebruiken. Ook over onderhoud en vervanging van de filters: 0 info! M.a.w: hoe kun je dit product veilig gebruiken als er NIETS over wordt verteld???

Op hun site staat misleidende informatie.
Allereerst was het telefoonnummer op de site al niet in gebruik en toen we ergens een 06 nummer vonden werd er zeer verbaasd gereageerd op ons telefoontje.
Verder staat er op de site 'achteraf betalen' : dat blijkt maar tot een bedrag te gaan van 200 euro (ze verwachten dus blijkbaar al problemen bij duurdere aankopen). dus we moesten dus wel vooraf betalen.
Verder staat er: niet goed, geld terug garantie, 30 dagen: nu we het product (binnen de 30 dagen) willen retourneren is er volgens hun een probleem: het product is gebruikt....dat is nergens terug te vinden...pas als je het retourformulier mag invullen kom je deze beperkende voorwaarde tegen.
En dat kunnen we niet, want we hebben geen akkoord van hun om het terug te sturen.
Op diverse mails reageren ze niet meer en zo gaan de 30 dagen dus 'geruisloos' voorbij.....
Omdat het gaat om een drinkwater systeem is het onmogelijk om er vooraf achter te komen dat het product niet goed werkt omdat je het eerst moet aansluiten voordat je kunt zien of en hoe het werkt.
Het water blijkt uiteindelijk veel zuurder (dus ongezonder) uit de kraan te komen dan het van oorsprong is.
Daarop werd een extra (merkloos) filter geleverd (op die app werd dus weer wel gereageerd!) die echter geen enkel resultaat biedt.
Ook blijft er daarna constant lucht in het systeem zitten waardoor er geen water meer uit de kraan komt.

Het bedrijf reageert nauwelijks, en er is alleen maar een spaanse fabrikant te vinden op internet die blijkbaar het product maakt en verkoopt maar geen engels spreekt.

We zijn dus heel benieuwd of iemand bekend is met een omgekeerd osmose systeem van het merk Hidrosalud en het bedrijf waterfilterexpert.nl.

Wij hebben nu een systeem van 350 euro en durven/kunnen het niet te gebruiken omdat we geen idee hebben of het water drinkbaar is vanuit het systeem.......
We balen enorm van deze aankoop en waardeloze service!!!! :( :(

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door BL2 »

ziggystar schreef:
08 feb 2019 16:19
[Tekst verwijderd]
Neem aan dat jullie niet in Nederland wonen, immers in heel Nederland is het drinkwater van prima kwaliteit. Filters in drinkwater, als je van bacteriën groei houd moet je die plaatsen. Verder doen ze niets.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2019 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten van het volledige openingsbericht

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

BL2 schreef:
08 feb 2019 17:06

Neem aan dat jullie niet in Nederland wonen, immers in heel Nederland is het drinkwater van prima kwaliteit. Filters in drinkwater, als je van bacteriën groei houd moet je die plaatsen. Verder doen ze niets.
En dit helpt TS hoe precies?
Juist.

Op hun website geven ze aan aangesloten te zijn bij de stichting webshop keurmerk. Wanneer u er met de winkel niet uitkomt kunt u proberen daar een klacht in te dienen.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door BL2 »

Wist niet dat u boos werd, wilde slechts aangeven dat je zoiets helemaal niet nodig hebt in Nederland. Was wel benieuwd waar dit water probleem zich afspeelde.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hydrosalud is Spaans, daar kan ik me het gebruik hiervan nog enigszins voorstellen, maar niet als drinkwater of voor koffie of thee. In die landen wordt het meeste water in de winkel gehaald. Hier heeft de topicstarter ook niks aan. Sorry.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Drinkwater is niet zo zuiver als je denkt.
Een kennis van mij moest een stuk van zijn voet missen na een
infectie van de bacterie pseudomonas.
En die zit gewoon in ons drinkwater.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door berndv »

Willemzelf schreef:
12 feb 2019 00:49
Drinkwater is niet zo zuiver als je denkt.
Een kennis van mij moest een stuk van zijn voet missen na een
infectie van de bacterie pseudomonas.
En die zit gewoon in ons drinkwater.
Die "zit" niet in ons drinkwater maar kan er in terechtkomen doordat de tapkraan besmet kan raken doordat je deze na het schoonmaken bijvoorbeeld aanraakt bij het uitspoelen van de schoonmaakdoek. De bacterie kan zich vervolgens tot wel een meter terug in de leiding vermenigvuldigen (verder dan dat ook niet), en waar zit dat waterfilter? Over het algemeen bij de binnenkomst van het water in het huis, maar in ieder geval vaak verder dan een meter van de kraan.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
12 feb 2019 08:24
Willemzelf schreef:
12 feb 2019 00:49
En die zit gewoon in ons drinkwater.
Die "zit" niet in ons drinkwater maar kan er in terechtkomen doordat de tapkraan besmet kan raken doordat je deze na het schoonmaken bijvoorbeeld aanraakt bij het uitspoelen van de schoonmaakdoek.
En zo is er weer een borrelpraatverhaal weerlegd.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn diverse drinkwaterstations waar water wordt opgepompt die een bronwater erkenning hebben. Dat mag dus in flessen als bronwater verkocht worden. In plaats daarvan komt het voor een schertsbedrag gewoon uit de kraan. Wat een geweldig land is dit toch!

Typisch dat reclames voor flessenwater altijd beekjes en "dauwdruppels" (uit de plantenspuit natuurlijk) laten zien, maar nooit de fabriek met pompen, leidingen, kleppen, en operators in overall, die de boel oppomt en in plastic flessen/flesjes afvult. Flessen die door dieseltrucks worden vervoerd en voor een groot deel terechtkomen in het mileu, omdat de industrie een statiegeldsysteem tegenwerkt? Dit land is dus niet in alle opzichten geweldig, maar met het leidingwater hier is niets mis.

berrydeklein
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2020 10:07

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door berrydeklein »

Onze ervaring bij dit bedrijf. Bestelling gedaan en ontvangen. In eerste instantie niks aan de hand. Echter was het een verkeerd artikel. Dit artikel terug gestuurd op eigen kosten vervolgens gevraagd om mijn geld terug te storten. Als maar krijg ik geen gehoor. Na meerdere telefoontjes zou het word opgelost. Volgens de track and trace is het ontvangen en voor getekend. Per e-mail kom je hier ook niet verder. Maar nog steeds geen geld terug.


Jammer dat er geen foto bij kan. Maar hierbij de reactie van het bedrijf als je dit plaatst. Voordeel is wel dat je dan reactie krijgt. Over chanteren gesproken. Los het gewoon op.


Hierbij de reactie van waterfilter.


Ons gesprek stopt hier.
U denkt met plaatsen van reviews iet te bereiken.
Vergeet het maar. Wij laten ons niet chanteren.
Wij zijn in gesprek met u en u denk in tussentijd iets te plaatsen en delen.

Succes.
Wij communiceren pas verder als alles verwijderd is.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Waterfilterexpert.nl Klantenservice

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus ze willen aan chantage doen. Goed dat zoiets hier openbaar wordt gemaakt. Dan zijn toekomstige klanten Gewaarschuwd!

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een prutsers.

Rebra
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2020 16:51

Re: Slechte ervaring Waterfilterexpert.nl, misleidende site!

Ongelezen bericht door Rebra »

Ik heb ook een waardeloze ervaring met waterfilterexpert.
Ik had een Crups anticalc kit besteld voor mijn Dolce Gusto koffiezetapparaat. De spullen kwamen zonder gebruiksaanwijzing, maar met de mededeling dat ik de klantenservice moest bellen.
Dat heb ik gedaan, maar die konden mij niet helpen, want ze wist het niet. Toen ben ik het zelf maar uit gaan proberen. Zonder resultaat, helaas.
Toen kreeg ik een mail om een review te schrijven, dus schreef ik een review met het feit dat ik ontevreden was. Er kwam toen een mail conversatie op gang waarin ze mij vroegen om eerst een goede review te schrijven en daarna zouden ze me gaan helpen.
Dus ik schreef dat dit me de omgekeerde wereld leek. Ik vond dat ik ze pas kon beoordelen als ze me hadden geholpen, maar de klantenservice vond van niet. Ik heb het ook nog geprobeerd via de whatsapp (stond op hun site: als je hulp wil whatsapp je vraag). En heb daarna niets meer gehoord.
Ze plaatsen mijn review dus niet omdat hij slecht is, ze helpen mij pas als ik mijn review heb veranderd in goed, en helpen mij niet. Waardeloos en inderdaad misleidend! :(

Gesloten