Slechte klantenservice van Coolblue

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rob58tilburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2021 11:26

Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door rob58tilburg »

Heb juli 2020 bij coolblue een LG koel vries combinatie gekocht met 2 jaar garantie van coolblue. Nu 6december komt er een constante fluittoon uit mijn koel vries combinatie en is het display niet meer leesbaar. Ik heb coolblue gebeld om een monteur te regelen, alleen reageert de klantenservice niet. Ik heb 2x anderhalf uur aan de lijn gezeten naar een of ander muziekje te luisteren zonder dat je iemand te spreken krijgt. Zelfs via Facebook duurt het minimaal een uur voordat er een reactie op je chatbericht komt van ene sanne die je dan vertelt dat je binnen 2 dagen een mailtje kunt ontvangen om een monteur te plannen. Ik was van plan om een inductie inbouwkookplaat bij coolblue te kopen, maar ik denk dat ik die maar ergens anders koop nu ik minimaal 2 dagen moet wachten op een monteur.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door geengast »

U moet niet twee dagen wachten op de monteur, u kunt na twee dagen een monteur INPLANNEN. Dit kan daarna ook wel 8 tot 10 dagen duren. Is heel normaal. Het verwachtingspatroon van u is niet helemaal reëel volgens mij.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En je denkt dat andere (goede) bedrijven mensen direct voor je beschikbaar hebben? Als een bedrijf momenteel direct iemand kan sturen moet je erg argwanend zijn. Het zou heel raar zijn als in de deze tijd van personeelsschaarste er direct iemand beschikbaar is die ook nog kundig is.

cologic
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jul 2011 14:16

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door cologic »

Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
Ik mag verwachten dat ik een goed produkt geleverd krijg.

Want als ik iets koop en het werkt niet, dan verwacht ik ook dat her zo spoedig mogelijk OF:
- Gerepareerd wordt, OF
- Vervangen wordt.

Dat er een personeelstekort is is niet mijn probleem.

Dus jullie antwoorders - ik vertrouw jullie voor geen millimeter.
En CoolBlue is net een flink stuk gedaald in mijn kwaliteitsmeter.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door Moneyman »

cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
[...]
Dus jullie antwoorders - ik vertrouw jullie voor geen millimeter.
En CoolBlue is net een flink stuk gedaald in mijn kwaliteitsmeter.
:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
Ik mag verwachten dat ik een goed produkt geleverd krijg.

Want als ik iets koop en het werkt niet, dan verwacht ik ook dat her zo spoedig mogelijk OF:
- Gerepareerd wordt, OF
- Vervangen wordt.

Dat er een personeelstekort is is niet mijn probleem.

Dus jullie antwoorders - ik vertrouw jullie voor geen millimeter.
En CoolBlue is net een flink stuk gedaald in mijn kwaliteitsmeter.
haha wat :mrgreen: :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door kuklos »

cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
Wist jij dat nog niet?

Wij worden betaald door elk bedrijf dat hier in een kwaad daglicht staat om die berichten zoveel "onschadelijk" te maken. Met positieve berichten.

/s

(Voor het geval je het niet weet, die /s betekent sarcasme, namelijk dat mijn bericht sarcastisch is)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
Ik mag verwachten dat ik een goed produkt geleverd krijg.
Natuurlijk, iedereen verwacht een goed product. Maar ja, waar mensen werken word wel eens een foutje gemaakt. Alles kan kapot. En het gaat er dan om hoe het opgelost word. De klantenservice begint om 8 uur, hoe krijg je het dan voor elkaar om om 11:26 uur een account aan te maken na 3 uur lang in de telefonische wachtrij te staan en een uur te hebben gewacht op een reactie op Facebook? Je hoeft niet bij CoolBlue te werken om te kunnen rekenen.
cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Want als ik iets koop en het werkt niet, dan verwacht ik ook dat her zo spoedig mogelijk OF:
- Gerepareerd wordt, OF
- Vervangen wordt.
En wat is voor u spoedig? Moet er een blik personeel staan te wachten die meteen uitvliegen naar de klant? Moet dat op dezelfde dag, of mag dat ook ingepland worden? Mag een verkoper een reparateur inschakelen en mag dat niet langer duren dan een uur? Moet er zoveel personeel aanwezig zijn dat elke vraag binnen 10 minuten beantwoord kan worden?
cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Dat er een personeelstekort is is niet mijn probleem.
Dus jullie antwoorders - ik vertrouw jullie voor geen millimeter.
Of er nu wel of geen tekort is, als de verwachting er is om binnen een paar minuten al geholpen te kunnen worden, dan is die verwachting wellicht een klein beetje aan de hoge kant.
cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
En CoolBlue is net een flink stuk gedaald in mijn kwaliteitsmeter.
En toch blijven ze een van de betere verkopers.
kuklos schreef:
08 dec 2021 12:07
Wij worden betaald door elk bedrijf dat hier in een kwaad daglicht staat om die berichten zoveel "onschadelijk" te maken. Met positieve berichten.
Goed dat je er over begint, heb jij het kerstpakket al ontvangen van CB? Van PostNL, KPN, Vodafone en Eneco heb ik wel een chocoladeletter gekregen, maar bij CB blijft het angstvallig stil.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik weet zeker dat Fons (oa) zich reeds op 10 okt 2017 heeft ingeschreven op dit forum just waiting for this moment...

Betaalt Coolblue ook wachtgeld uit tussen topics door?

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Heeft er iemand ook een linkje waar ik me kan aanmelden voor die vergoeding van Coolblue, Fonq, bol.com etc? Ben wel geinteresseerd

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 12:10
kuklos schreef:
08 dec 2021 12:07
Wij worden betaald door elk bedrijf dat hier in een kwaad daglicht staat om die berichten zoveel "onschadelijk" te maken. Met positieve berichten.
Goed dat je er over begint, heb jij het kerstpakket al ontvangen van CB? Van PostNL, KPN, Vodafone en Eneco heb ik wel een chocoladeletter gekregen, maar bij CB blijft het angstvallig stil.
:mrgreen:
Ik word eigenlijk vooral betaald door alle dropshippers die hier genoemd worden. Gouden business. :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 12:17
Heeft er iemand ook een linkje waar ik me kan aanmelden voor die vergoeding van Coolblue, Fonq, bol.com etc? Ben wel geinteresseerd
U bent nog maar minder dan een maand in dienst, als er al een vergoeding komt zal dat naar rato zijn. Bij Fonq was het een kaasplankje dat ik kreeg, u zal dan misschien wel het plankje krijgen en misschien 1 stukje kaas. De rest van de kaas, de toastjes en het mes hebt u nog niet verdiend 😛.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zal ook Coolblue maar eens gaan bellen en de telecombedrijven, want de cadeautjes zijn nog niet gearriveerd. Of zullen alle pakjesbezorgers die achterover gedrukt hebben? 😄

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 12:20
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 12:17
Heeft er iemand ook een linkje waar ik me kan aanmelden voor die vergoeding van Coolblue, Fonq, bol.com etc? Ben wel geinteresseerd
U bent nog maar minder dan een maand in dienst, als er al een vergoeding komt zal dat naar rato zijn. Bij Fonq was het een kaasplankje dat ik kreeg, u zal dan misschien wel het plankje krijgen en misschien 1 stukje kaas. De rest van de kaas, de toastjes en het mes hebt u nog niet verdiend 😛.
Aiii ja nu u het zegt kreeg ik dat pakketje wel, maar hij was half open en ik heb het wel geaccepteerd dus ik denk dat de verkoper het e.e.a. heeft opgegeten

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een monteur staat niet 24/7 op u te wachten. U bent veeleisend.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door newmikey »

cologic schreef:
08 dec 2021 11:52
Heh, zie ik een patroon hier?
Zou het kunnen dat er een (betaalde) groep aan het antwoorden is in het voordeel van Coolblue?
Ik mag verwachten dat ik een goed produkt geleverd krijg.

Want als ik iets koop en het werkt niet, dan verwacht ik ook dat her zo spoedig mogelijk OF:
- Gerepareerd wordt, OF
- Vervangen wordt.

Dat er een personeelstekort is is niet mijn probleem.

Dus jullie antwoorders - ik vertrouw jullie voor geen millimeter.
En CoolBlue is net een flink stuk gedaald in mijn kwaliteitsmeter.
Ach...we hebben er weer één! Zullen we er een bingo spel van maken?

Trouwens, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte klantenservice van Coolblue

Ongelezen bericht door Erthanax »

rob58tilburg schreef:
06 dec 2021 11:43
(...) die je dan vertelt dat je binnen 2 dagen een mailtje kunt ontvangen om een monteur te plannen. (...) nu ik minimaal 2 dagen moet wachten op een monteur.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Het is nu waarschijnlijk de drukste periode van het jaar. Dat het dan langer duurt om contact of een reactie te krijgen vind ik dan ook niet verrassend.

Ik vermoed overigens dat u nog langer op de monteur moet wachten. Over twee dagen krijgt u een mailtje over het inplannen van de monteur. Het kan onder normale omstandigheden al wel twee weken duren voordat een monteur langskomt. Maar over twee weken is het 8 + 14 = 22 december. Zo vlak voor de Kerst, dat maakt het er niet beter op. Ik hoop voor u dat uw ijskast niet fluitend de Kerstdagen in gaat, maar ik sluit er geen weddenschap op af.

Gesloten