LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stofzakloze stofzuiger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bunyip
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2006 19:44

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door bunyip »

Wij hebben al een aantal jaren de dyson dC05. Perfecte stofuizger. En in tegenstelling tot wat hierboven staat, de onderdelenservice is perfect.

Ik meldde afgelopen week het afbrokkelen van een stukje plastic van de buis. Of dat geleverd kon worden.
Het antwoord luidde dat dat kon, maar of het een verbeterde versie van dit type buis mocht zijn. Drie dagen later een nieuwe buis gekregen (inderdaad mooier dan de oude). De kosten, nulkomma nul niks! Dat noem ik service.
Overigens , de garantieperiode is allang verlopen.


ik heb dezelfde dyson stofzuiger al een jaar of 7 en ook bij mij ging het plasic van de buis scheuren na 5 jaar en ook ik kreeg netjes een nieuwe buis zonder kosten van dyson
ja een dyson is duur maar ik weet uit ervaring dat de stofzuiger zijn geld meer dan waard is
neem maar van mij aan dat goed koop vaak duurkoop wordt

Romke4
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2006 15:58

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Romke4 »

:D Wij hebben een stofzuiger van philips 8716 zonder stofzak en hij voldoet prima.Alleen moet je wel even tijd uittrekken om de filters schoon te maken.

Succes.

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door winni »

je gaat gewoon naar expert en daar zijn verkopers die er vestand van hebben, ook die je het beste advies kunnen geven wat het beste bij je past..
en als je een goede stofzuiger zonder stofzak wil kopen kun je gerust dyson kopen ze geven goede service en ze blijven ook als de bak vol goed zuigen kijk de test maar na zowel de nederlandse als de duitse test.
zelfs de astma fonds heeft het gezegt als aanrader.
en de reaktie die ik las van een oud verkoper zeg ik bij deze vraagt het als je nog twijfeld aan de consumentenbond.

ik zelf ben verkoper al meer dan 20 jaar meer zeg ik niet

veel succes ermee

euromastje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:52

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door euromastje »

hallo mijn naam is nico vos :o

ik gebruik op de zaak een Philips 9200
is een stofzuiger zonder zak
hij zuigt zeer goed maar maar als het filter vol zit is dat een vies karwei om hem schoon te krijgen
ik gebruik op de zaak een luchtslang maar al je dat thuis zou moeten doen dan woor je er stoffig dat is niet de bedoeling denk ik
als ik u raad mag geven koop geen stofzuigen met een filter
maar wat ik heb gedaan is in mijn eigen stofzuiger thuis in plaats van een papieren stofzuigerzak ben ik gaan zoeken naar een ander oplossing en die heb heb ik gevonden en dat is een stoffen zak met een rits aan de onderkant en zo heb ik er twee van als de ene vol is gooi ik hem leeg en doe hem in een sopje en doe dan de andere er in werkt perfect en de zuigkracht blijft optimaal 8) [/b]

henri1942
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 15:56

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door henri1942 »

Hallo Queeny,

Alle onderzoekn tot nu toe zowel door de Consumentenbond in Nederland als Duitsland hebben aangetoond dat de Dyson een idioot duur ding dat beslist niet beter zuigt en ook nog teveel lawaai maakt.

Ik kocht een vergelijkbare uitvoering als de Tristar, bij Aldi. Ik gebruik het om de auto te zuigen en de deurmat. Dat is het enige waar hij gecshikt voor is, hij maakt zeer veel lawaai, is snel verstopt en het reigen is niet echt handig.
Dus niet kopen.

Er zijn voor vele stofzuigers inmiddels een soort celstof zakken te koop die uiitgewassen kunnen woren en goed tegen vocht kunnen, o.a. Miele.
Dus niet kopen die Tristar.

Ga voor en orientatie even naar Kieskeurig.nl.

Groeten,
Henri1942

JannaB
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:04

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door JannaB »

Al zeker 8 jaar ben ik in het bezit van een Dyson stofzuiger. Ik ben vanaf de eerste dag al erg tevreden. Ook de service is heel goed. Nog nooit ben ik afgescheept of niet netjes te woord gestaan. Inmiddels zal het beestje wel eens vervangen moeten worden. Ik neem weer een Dyson. Hoef er niet eens over na te denken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door bot321 »

Je hebt ook waterzuigers waarbij een filter
geleverd wordt.Werkt ook prima.Heb je voor
75 euro een stofzakloze stofzuiger en haal je
het filter weg kan je nog water zuigen ook.
Scheelt toch een hoop poen toch.

eric1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007 09:06

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door eric1956 »

Onze ervaring met de DC08 van Dyson is dat deze minder goed zuigt dan mag worden verwacht, héél veel herrie maakt (net een straaljager die overvliegt!) en dat vooral de gebruikte materialen van de hulpstukken erg slecht zijn. In nog geen 4 jaar reeds twee voeten (á € 60,= ) en een bocht (á € 39) defect gehad. Garantie is voor een apparaat van € 400 erg slecht. (één jaar!). De aangeboden coulance regeling door de importeur (€ 11 korting op een nieuwe voet) erg magertjes en ook wenst men niet schriftelijk te reageren op brieven of faxen. (bellen na zo'n 2 weken alleen even terug)
Met andere woorden, wij adviseren iedereen om zeker 3 x na te denken alvorens zoveel geld uit te geven voor dit apparaat. (dat overigens ook nog niet handig te gebruiken is, geen zuigkrachtregeling heeft en waarvan de losse hulpstukken aan de slang hangen en erg onhandig zijn)

geert119
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 17:03

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door geert119 »

Wij hebben sinds kort een Delphin. prima apparaat op waterbasis.
Hij stinkt niet en er hoeven nooit stofzakken in.
Aanschaf niet goedkoop, maar als je alles gaat tellen is hij op den duur goedkoper dan een miele.
Ik kan hem aan een ieder aanbevelen.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Polly Parker »

eric1956
Geplaatst op 12 Mrt 2007 09:14 door eric1956
--------------------------------------------------------------------------------
Onze ervaring met de DC08 van Dyson is dat deze minder goed zuigt dan mag worden verwacht, héél veel herrie maakt (net een straaljager die overvliegt!) en dat vooral de gebruikte materialen van de hulpstukken erg slecht zijn. In nog geen 4 jaar reeds twee voeten (á € 60,= ) en een bocht (á € 39) defect gehad. Garantie is voor een apparaat van € 400 erg slecht. (één jaar!). De aangeboden coulance regeling door de importeur (€ 11 korting op een nieuwe voet) erg magertjes en ook wenst men niet schriftelijk te reageren op brieven of faxen. (bellen na zo'n 2 weken alleen even terug)
Met andere woorden, wij adviseren iedereen om zeker 3 x na te denken alvorens zoveel geld uit te geven voor dit apparaat. (dat overigens ook nog niet handig te gebruiken is, geen zuigkrachtregeling heeft en waarvan de losse hulpstukken aan de slang hangen en erg onhandig zijn)
Vréémd .... Dyson geeft al sinds jaren minimaal 2 jaar garantie op stofzuigers.
Daarnaast, heb ik na 5 jaar een defect aan mijn stofzuiger gehad (puur eigen schuld, bouwstof is ook voor een Dyson niet goed), uit coulance gerepareerd, dus géén kosten in rekening gebracht.
Plus: na 5 jaar is er geen enkel onderdeel van mijn stofzuiger defect gegaan. Terwijl ik niet voorzichtig omga met het apparaat en hem veel gebruik (3 honden).
Herrie? Ach, dat is alleen tijdens het stofzuigen.
En wat de losse hulpstukken betreft ... ze liggen bij mij standaard in de kast, waar ik ze kan pakken als ik ze nodig heb.

Dyson: ik kan het aanraden!!!!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij hebben een keer een stofzakloze stofzuiger gekocht bij het kruidvat,

Het filter was een rond filter van speciaal papier o.i.d, en deed erg veel denken aan een luchtfilter van een auto,

De stofzuiger zuigt goed, mits het filter schoon is, wanneer echter na één keer zuigen de stofbak geleegt is, zit het filter zelf compleet verstopt, en moet het filter met perslucht schoongeblazen worden!, en dit na iedere keer zuigen!,

Miskoop van de maand dus!, :(

De duurdere merken zullen het absoluut beter doen, deze van €39.95 was zonde van het geld,

Dus maar weer verder met de 16 jaar oude Philips stofzuiger, deze heeft wat herrie, maar is verder prima in orde, en zakken zijn volop te krijgen!,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

r.hekman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2008 19:37

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door r.hekman »

Wij hebben sinds ruim een jaar een Delphin stofzuiger en volgens mij is er geen betere.
De lucht wordt door water gezogen waardoor alle vuil en huisstofmijt e.d. in het water achter blijven.
Ideaal als je bijv. allergies bent voor huisstof.
Als wij onze kortpolige vloerbedekking zuigen met een Miele en daarna met de Delphin dan weet je pas wat er met een gewone stofzuiger achter blijft ! Heel veel!!
Het is een duur apparaat maar werkt perfect.

geert119
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2008 17:03

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door geert119 »

Delphin

Voor mensen die interesse hebben in een deskundige en vrijblijvende demonstratie van een Delphin.
Mail naar [email protected]

Voor mensen die een schoon huis willen. Geen vieze stofzakken meer willen en geen stinkende stofzuigers.

Tevens lucht en ruimte-reiniger. Ideaal voor mensen met allergie of cara.

Toolboy

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ochhh daar gaan we weer het is weekend en we gaan reclame maken :roll: Voor ????

T

Gesloten