LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stofzakloze stofzuiger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
queenie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2004 09:54

Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door queenie »

Vanaf 28-09 is er bij Trekpleister een stofzakloze Tristar stofzuiger 1600W te koop.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit apparaat? Ik overweeg een stofzakloze stofzuiger te kopen omdat de stofzakken van mijn Bosch stofzuiger snel volzitten en net zo snel scheuren. Dat wordt al met al zo duur dat ik me aan het oriënteren ben op een goed alternatief.
:?:

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Son of god »

Beste Queeni, die goedkope stofzakloze dingen zijn van een zeer slechte kwaliteit en ze zuigen ook nog eens erg slecht. De enige goede stofzakloze stofzuiger is een Dyson (de uitvinder van het systeem), deze zijn wel iets duurder maar dan heb je wel de beste huishoudelijke stofzuiger die er is. De goedkope (chinese) imitators mogen het meerdere cyclonensysteem van Dyson niet kopieren omdat dit helemaal volgebouwd is met patenten, ze werken met een enkele cycloon en filters die meteen verstopt raken. Ze verliezen dus erg snel hun zuigkracht, dit in tegenstelling tot een Dyson die een constante zuigkracht heeft.
Er is nu een Dyson in de aanbieding bij de DDD Dagen van de Bijenkorf. Als je veel geld uitgeeft aan stofzuigerzakken is dit een zeer goed alternatief.

Har

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Har »

Je kan natuurlijk zo'n hele dure kopen, wat ik persoonlijk over de top vind kwa bedrag wat bij mij een stofzuiger mag kosten.
Ja, ik heb zo'n stofzuiger van het kruitvat en wat is dat ding FANTASTISCH. Hij zuigt enorm!!

Ik kan maar 1 ding aanraden. Voor dat geld heb je een perfect dingetje in huis.

davyp2001

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door davyp2001 »

Bij de megapool hebben ze ook ooit zo'n model verkocht gehad. Na het faillisement van hun kwamen klanten met die stofzuigers naar onze winkels. Onvoorstelbaar veel problemen!! Het is rotzooi eerste klas. Koop een goed apparaat of anders gewoon 1 met een stofzak!

Gast

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Gast »

De Tristar stofzuiger 1600W is geen goede stofzuiger!

Ik heb thuis een 1600 watt en die zuigt als een tierelier (1-tje met stofzak) Die Tristar is een onding, ik heb 'm aangeschaft voor m'n werk, klein en makkelijk op te bergen okee, maar 1600 w?? absoluut niet als ie 500 haalt is het veel. Hij kan nog geen blaadje opzuigen, ja na tien keer erover te gaan.
Ik gebruik op m'n werk de ouderwetse 1000 watter weer en die zuigt stukken beter!

ricardo1

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door ricardo1 »

De wattage van een stofzuiger zegt helemaal niets over de zuigkracht. En bij goedkope modellen onder de 100 euro al helemaal niet. Een duurder merk met 1200 watt kan makkelijk meer zuigkracht hebben dan dan een goedkope van 1600 watt. Dat is laatst uit een consumenten onderzoek gebleken. Uit dat zelfde onderzoek bleek ook dat goedkope stofzuigers een kortere levensduur hebben, zoveel korter zelfs dat ze uit eindelijk duurder waren dan de betere merken.

Gast

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Gast »

Test de stofzuiger eerst uit in de winkel.
Je luistert toch ook eerst naar nieuwe speakers of kijkt toch ook eerst naar de beeld kwaliteit van een tv, voordat je iets koopt.
Testen dus voor de koop, dan weet je wat je hebt.

dion2000

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door dion2000 »

Beste lezers

A: tristar is een waardeloos merk - ziet er gelikt uit maar het is allemaal slap gammel kunstof

B: 1600 watt is 1600 watt stroom verbruik watage is geen zuigkracht
je kan een stofzuiger hebben van 1000 watt die harder zuigt als een ander van 1600 watt

C: als je ooit iets aan onderdelen nodig hebt van zo'n merk kun je nergens tercht

Geef dus liever iets meer uit en koop gewoon een bekend merk stofzuiger met stofzuigerzakken

opgenaaid

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door opgenaaid »

1e watt van de motor zegt inderdaad niet alles.

meestal blijft er zo'n 250 watt aan de zuigmond over een hele goede
350watt (dyson)

dyson is een goede stofzuiger,maar is op zich vwb onderdelen duur en niet sterk,oa zuigbuis,en pistoolgreep gaan nogal eens defect.

wij hebben een lg zonder zak,deze zuigt aan de zuigmond 300 watt.

voorbeeld,een miele met zak zuigt hoogstens 250watt aan de zuigmond.

lg heeft ook een nadeel ,dat is dat de onderdelen(filter) slecht te verkrijgen zijn.

dan heb je nog de devilstar zonder zak ,van deze zijn praktisch helemaal geen onderdelen te verkrijgen.

bedenk dat de stofmijt die in iedere matras zit ,eigenlijk deze iedere week moet worden gezogen,omdat de uitwerpselen door iedere stofzak heen gaan,dus weer in de slaapkamer terecht komen!

ook door de cycloon stofzuiger(zonder zak) dus veel zuigen om e.e.a clean te houden.

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Wij hebben al een aantal jaren de dyson dC05. Perfecte stofuizger. En in tegenstelling tot wat hierboven staat, de onderdelenservice is perfect.

Ik meldde afgelopen week het afbrokkelen van een stukje plastic van de buis. Of dat geleverd kon worden.
Het antwoord luidde dat dat kon, maar of het een verbeterde versie van dit type buis mocht zijn. Drie dagen later een nieuwe buis gekregen (inderdaad mooier dan de oude). De kosten, nulkomma nul niks! Dat noem ik service.
Overigens , de garantieperiode is allang verlopen.

Rene

jogu

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door jogu »

Wij hebben een delphin stofzuiger. Ik ben hier zeer tevreden mee. Dit is een stofzuiger zonder zakken en filters. Hij werkt met water, je doet water in een opvangbak en hierin komt het vuil. Je gooit het vuile water samen met alle smeer weg. Er blijft dus niets achter in een filter of een zak. Bovendien kun je aan de achterkant een slang aansluiten waardoor dan heel hard lucht geblazen wordt. Handig voor doorblazen verwarmings of wasdroger.
Het is een duur maar zeer goed apparaat.

Ex witgoedverkoper

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Ex witgoedverkoper »

Dyson? welke idioot gaat er nu zoveel voor een stofzuiger uitgeven die niet hanteerbaar is. heb je wel eens gezien hoe lomp het handvat is, en hoe lomp de accessoires zijn?

Onhanteerbaar op een trap, in een keukentje, of een klein kamertje,

gewoon niet te doen.

Als ik jullie een tip mag geven: koop gewoon een Nilfisk, een Miele, of een Philips stofzuiger.

Die hebben hun kwaliteit wel bewezen de afgelopen jaren. Zeker de philips mobilo serie is ERG goed......... voor een zacht prijsje......

Wat betreft filters: als je een stofzuigerfilter even afwast in een sopje, uitknijpt en laat drogen op de verwarming of gewoon, totdat ie goed droog is: plaats je hem zo weer terug in de stofzuiger: kost je niets extra en kun je er jaren zonder vervanging mee doen.

Dan hoef je ook geen achterlijk bedrag neer te leggen voor een stofzuiger die in praktijk zeer onhandzaam is, en helemaal niet zo stevig is: op marktplaats wordt je dood gegooid met dysons...

niet voor niets denk ik zo....

Succes

Oud witgoedverkoper......

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ook hier zit u fout

Wilt u een goede stofzuiger met een hele lange levensduur.
Koop dan een numatic nvr 200 [Henry]
www.deleukstestofzuiger.nl

sannie46

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door sannie46 »

Zelf heb ik een cycloonstofzuiger van Tristar. Bij de eerste keer stofzuigen een uitvinding!! Totdat er echt stof inkomt, dan doet ie et niet meer. Zelf ook het probleem met de Bosch stofzuiger dat de stofzakken volzitten en snel scheuren. Daar is een oplossing voor: een stofzuigerzak van een dubbellaags textiel. te koop o.a. bij Micro electro van het met siemens (past in de bosch), scheuren niet, superstevig en de zuigkracht wordt groter.
Succes!!!
p.s. je mag mijn tristar cycloonstofzuiger kopen hoor!!!! :wink:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als een stofzuigerzak scheurt is dat een gebruikersfout.
Door velen wordtr er steeds een vacuum gezogen waardoor de zak scheurt.
Laat middels de pistool greep wat lucht toe en het vacuum is weg en de motor krijgt zijn koeling en de zakken scheuren niet meer.
Op veel huidige stofzuigers zit geen pistoolgreep met regelbare luchttoevoer.
Ga zo snel mogenlijk naar de dichtstbijzijnde onderdelen shop en laat de greep vervangen

irke

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door irke »

ik heb een dyson stofzuiger was best duur ,kado gekregen van mijn ouders, ok zuigen kan die goed, maar dat ding valt bij een klein stootje al uit elkaar binnen een jaar tijd>nieuwe voet, nieuwe slang, opvangbak stuk eruit, oprolkabel heeft het nooit gedaan, valt om als je de bocht omgaat en geeft ontzettend veel warmte af in de zomer zweet jeje kapot met de dyson, ook zitten de opzetstukken aan de slang en slaan ze tegen meubels en je enkels helemaal blauw, ik ben zeer ontervreden omdat mijn stofzuiger.
die van de aldi van 45 euro na 7 jaar nog helemaal heel is en eigenlijk ook goed zuigt, wel met stofzak dan.

Gast

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Gast »

ik zie hier meerdere reacties, ok de sevice van dyson is goed telefonisch dan want via e-mail krijg je nooit een reactie!,maar waarom doen ze niet gewoon vanalles een tiental onderdelen in de doos erbij voor dat geld, ik koop toch geen stofzuiger om elk jaar nieuwe onderdelen te moeten bestellen en 3 dagen niet kunnen zuigen is een ramp met 3 honden en een kat.

TrudyV
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:53

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door TrudyV »

neem een DIRTDEVIL , k heb hem al jaren scheeld je met akken kopen ook een heleboel .
alsde zuigkracht wat minder is dan gewoon de filter schoonmaken en afspoelen en dan is de kracht weer optimaal

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Het probleem met veel van die stofzakloze zuigers is, dat de eerste keer werken met zo'n apparaat het gewenste resultaat meestal wel wordt gehaald. Daarna zitten de porien van het filter dichtgeslibt met stofdeeltjes.
De meeste filters laten zich met een afwasborstel en warm water probleemloos reinigen. OOK een oplossing is het filter regelmatig op een harde ondergrond kloppen en met een droge veger te borstelen.
Toegegeven, het is NIET de meest practische werkmethode: Na het reinigingsklusje is het goed handenwassen !!

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Stofzakloze stofzuiger

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Deze ervaring hebben wij ook met Dyson, te zwakke constructie en trouwens ook een hoop lawaai op volle kracht. Philips heeft nu een stofzuiger op de markt de Marathon. Deze is stil zuigt goed en zit constructief goed in elkaar.

Gesloten