LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tado-upgrade naar versie 3+: 'verplicht' 20 euro extra betalen?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ruud_harvey
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2019 09:42

Tado-upgrade naar versie 3+: 'verplicht' 20 euro extra betalen?

Ongelezen bericht door Ruud_harvey »

Beste allemaal,

graag jullie advies over het volgende:

Sinds pak en beet anderhalf jaar zijn wij Tado gebruikers. Met veel plezier en veel gemak bediend de slimme thermostaat onze verwarming. Wat erg fijn is en goed functioneert is de Geofencing waardoor (mocht je het vergeten zijn) de verwarming automatisch uit gaat als je uit huis bent en zelfs opwarmt als je dichterbij huis komt.

Voor ons het grote voordeel om zo'n slimme thermostaat aan te schaffen.

Tot mijn grote verbazing opende ik gisteren de app en zag ik dat er ineens eenmalig €20,- extra kosten betaald moeten worden omdat ze van versie 3 naar versie 3+ gaan. En jullie raden het al om gebruik te blijven maken van Geofencing en een extra nieuwe functionaliteit moet er geupgrade worden...

Mijn vraag is: mag dat?

Het is toch een beetje hetzelfde als een tv kopen voor de functionaliteit van tv kijken en dat de fabrikant dan vervolgens zegt: ''ja maar als je gebruik wilt blijven maken van de Tuner in de tv moet je eenmalig €20,- betalen want we hebben een softwareupgrade die het nu ook mogelijk maakt om 3d te kijken''.

Ben benieuwd naar jullie reactie(s)
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2019 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tado-upgrade naar versie 3+: 'verplicht' 20 euro extra betalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ruud_harvey schreef:
10 nov 2019 09:55
Ben benieuwd naar jullie reactie(s)
https://support.tado.com/hc/nl/articles ... rterskits-

Wat ik hier lees worden bepaalde producten met de V2 of V3 starterskit geleverd en kun je daarna upgraden. Het is geen verplichting om te upgraden. Gezien het software is mogen ze uiteraard een update aanbieden tegen betaling. Zelfs het stopzetten van de ondersteuning van een oude versie is veelal toegestaan.

Gesloten