LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap Janus wel. Ik zou ook het standpunt innemen dat normale (!) vervuiling van de afwas géén defecten zou mogen veroorzaken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is ook niets kapot gegaan. Het dekseltje bleef niet dicht zitten. Net als dat er een schoen tussen de deur zit, moet je ook eerst verwijderen voordat de deur dicht kan.

Enhier was het een pitje.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb het niet over “kapot zijn”, maar over “defect zijn”, ergo: niet goed zijn werk doen. Dat is evident het geval.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Electrolux heeft al 40 jaren; X jaren garantie op productie fouten, en daar valt een pitje buiten!

Wel is mijn oude Bosch zo ruim dat dit niet kan met pitjes.
Maar in instructie boekje staat vrijwel altijd; groot vuil verwijderen vooraf!
Dan vervalt deze pitjes claim helaas!

Janus Tulp
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:45

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Janus Tulp »

Een minuscuul pitje, nauwelijks te zien zou onder “ groot vuil” vallen? Kom zeg !

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dubbel onzin.
Komkommertijd schreef:
24 feb 2020 07:44
Electrolux heeft al 40 jaren; X jaren garantie op productie fouten, en daar valt een pitje buiten!
Als een simpel pitje, waarvan het normaal is dat het in de machine terecht kan komen, de complete werking van een apparaat verstoort is dat gewoon een productiefout. Dus hoezo 'valt dit erbuiten"?
Komkommertijd schreef:
24 feb 2020 07:44
Maar in instructie boekje staat vrijwel altijd; groot vuil verwijderen vooraf! Dan vervalt deze pitjes claim helaas!
Sinds wanneer is een klein appelpitje "groot vuil"?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

:mrgreen: Elke Komkommer bevat ook pitjes, die zijn wel zachter maar mogen er ook niet in!

Dus vanavond maar weer gewoon onder de Douche.... :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
23 feb 2020 11:54
Bij normaal gebruik wel inderdaad. Maar het wassen van appelpitjes is niet de bedoeling van een vaatwasser. U, of een medebewoner, heeft dat pitje zelf in de vaatwasser gedaan.
Waarom moet de vaat schoon de wasmachine in gaan?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 feb 2020 12:01
NeoDutchio schreef:
23 feb 2020 11:54
Bij normaal gebruik wel inderdaad. Maar het wassen van appelpitjes is niet de bedoeling van een vaatwasser. U, of een medebewoner, heeft dat pitje zelf in de vaatwasser gedaan.
Waarom moet de vaat schoon de wasmachine in gaan?
Als de vaat schoon de machine in zou gaan, waarom zou je het dan in de machine doen? Vuil afvegen is iets anders dan schoonmaken.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik zoveel moeite zou moeten doen, dat er geen pitje, geen kruimeltje, ect. meer op het bord zit, dan is het bord schoon als het de vaatwasser in gaat.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 feb 2020 12:34
alfatrion schreef:
24 feb 2020 12:01
NeoDutchio schreef:
23 feb 2020 11:54
Bij normaal gebruik wel inderdaad. Maar het wassen van appelpitjes is niet de bedoeling van een vaatwasser. U, of een medebewoner, heeft dat pitje zelf in de vaatwasser gedaan.
Waarom moet de vaat schoon de wasmachine in gaan?
Als de vaat schoon de machine in zou gaan, waarom zou je het dan in de machine doen? Vuil afvegen is iets anders dan schoonmaken.
Het is absurd om te veronderstellen dat de vaat zó schoon zou moeten zijn als je het in de vaatwasser (!) doet, dat er geen kleine kruimeltje of pitje meer aanwezig mag zijn. Dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing, by the way.

Deze mening heeft dermate weinig te maken met de realiteit dat je bijna zou denken dat er een andere reden is voor het standpunt.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 feb 2020 13:00
NeoDutchio schreef:
24 feb 2020 12:34
alfatrion schreef:
24 feb 2020 12:01

Waarom moet de vaat schoon de wasmachine in gaan?
Als de vaat schoon de machine in zou gaan, waarom zou je het dan in de machine doen? Vuil afvegen is iets anders dan schoonmaken.
Het is absurd om te veronderstellen dat de vaat zó schoon zou moeten zijn als je het in de vaatwasser (!) doet, dat er geen kleine kruimeltje of pitje meer aanwezig mag zijn. Dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing, by the way.

Deze mening heeft dermate weinig te maken met de realiteit dat je bijna zou denken dat er een andere reden is voor het standpunt.
In de gebruiksaanwijzing van mijn oven staat ook niet dat ik mijn kat daar in kan laten opwarmen. We leven hier niet in Amerika.
Iedereen weet dat je etensresten van een bord moet afvegen voordat je het in de vaatwasser zet. En dat in de praktijk blijkt dat het glaasje melk er in gekiept wordt en de resten hagelslag ook wil niet zeggen dat een fout gebruik onder garantie valt of een fabrikant rekening mee zou moeten houden. Als u met de hand gaat afwassen gooit u ook geen etensresten in het sop mag ik aannemen. En mocht u dat wel doen en de afvoer raakt verstopt hierdoor, wie stelt u dan verantwoordelijk?

Op uw laatste insinuerende opmerking ga ik verder niet in. Off-topic.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heremetijd, er zit iets klem in de sluiting van het deurtje van het zeepbakje. Neem een pincet en haal het er uit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee nee, Lady....appelpitjes moeten altijd mee afgewassen worden, vóórdat je de pit in de aarde poot voor weer een nieuwe appelboom :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee, flora was niet mijn sterkste vak.

Janus Tulp
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2020 16:45

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Janus Tulp »

Ik vind het jammer dat deze discussie vervuild wordt met opmerkingen over glazen melk en hagelslag en dergelijke onzin.
Blijf nou bij het onderwerp en ga geen flauwekul uitslaan.
Mijn stelling is dat een pitje geen groot afval is. Het behoort tot de normale vervuiling van de vaat die een vaatwasser zonder problemen aan moet kunnen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Janus Tulp schreef:
24 feb 2020 15:05
Ik vind het jammer dat deze discussie vervuild wordt met opmerkingen over glazen melk en hagelslag en dergelijke onzin.
Blijf nou bij het onderwerp en ga geen flauwekul uitslaan.
Mijn stelling is dat een pitje geen groot afval is. Het behoort tot de normale vervuiling van de vaat die een vaatwasser zonder problemen aan moet kunnen.
Dat is uw mening waar o.a. AEG het niet mee eens is. Mijn stelling is dat je dit ook niet in de handafwas doet omdat de afvoer dan verstopt raakt.
Geen idee wat u onder een normale vervuiling verstaat, in feite horen helemaal geen vaste stoffen in de vaatwasser te komen. Dat er een zeefje in zit om mogelijk wat resten op te vangen wil niet zeggen dat de hele machine bestand moet zijn tegen pitten.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Een vaatwasser moet er tegen kunnen, maar gebruiker moet het kunnen verwijderen.

Zijn instructies duidelijk genoeg? Heeft monteur gesteld dat Consument dit niet zelf had kunnen oplossen?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als iemand de rits van zijn vest dicht doet en er komt een stukje stof of draadje in die rits, gaat de rits ook niet meer dicht. Maar dat maakt nog niet dat die rits defect is, of dat de winkelier dat moet herstellen. Dat peuter je er dan ook zelf tussen uit.

En die vaatwasser kan prima gebruikt worden zonder dat dat klepje dicht zit. En wellicht was dat pitje na drie keer gebruik ook wel opgelost.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valt deze reparatie van een AEG-vaatwasser onder garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 feb 2020 15:32
Janus Tulp schreef:
24 feb 2020 15:05
Ik vind het jammer dat deze discussie vervuild wordt met opmerkingen over glazen melk en hagelslag en dergelijke onzin.
Blijf nou bij het onderwerp en ga geen flauwekul uitslaan.
Mijn stelling is dat een pitje geen groot afval is. Het behoort tot de normale vervuiling van de vaat die een vaatwasser zonder problemen aan moet kunnen.
Dat is uw mening waar o.a. AEG het niet mee eens is. Mijn stelling is dat je dit ook niet in de handafwas doet omdat de afvoer dan verstopt raakt.
Geen idee wat u onder een normale vervuiling verstaat, in feite horen helemaal geen vaste stoffen in de vaatwasser te komen. Dat er een zeefje in zit om mogelijk wat resten op te vangen wil niet zeggen dat de hele machine bestand moet zijn tegen pitten.
Serieus. Verstopt jouw afvoer van een pitje...? :lol: Wat een onzin-argument.

Ook je stelling dat er geen vaste stoffen in de machine horen te komen is niet juist. De handleiding van mijn AEG-machine vermeld slechts "verwijder de grotere etensresten". Dat betekent expliciet dat kleinere etensresten niet verwijderd hoeven te worden. Laat staan een appelpitje...
Lady1234 schreef:
24 feb 2020 15:37
En die vaatwasser kan prima gebruikt worden zonder dat dat klepje dicht zit.
Dat kon juist niet.

Gesloten