LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
RobbertS&vG
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2019 17:40

Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door RobbertS&vG »

Wat schetst mijn verbazing: hele volksstammen met exact dezelfde ervaring als wij hadden:
Je koopt en gebruikt al jaren goede producten van Kitchenaid én Nespresso. Tijdens Black Friday 2016 kopen we voor 300 euro een Kitchenaid Nespresso. Na exact 2 jaar en 2 maanden gaat deze kapot. Reparatie kost 145 euro, garantie tot de deur en volledig eigen risico. Kitchenaid kastje verwijst naar Nespresso muur. De webwinkel waar we hem kochtten wil uit coulance een paar tientjes korting geven maar alleen als we weer zo'n zelfde apparaat bij ze kopen. Het verwijzen naar de overheidswebsites mbt garantie voor producten van relatieve hoge(re) waarde wordt genegeerd door Nespresso omdat we niet altijd ons pasje mee hebben en dus niet kunnen aantonen dat we ambassador status hebben. Als ik op de website van trustpilot kijk zie ik dat dat ook niet uitmaakt.
Wellicht iets voor Radar om op te pakken?
Wij gaan terug naar de oude vertrouwde echte espresso apparaten!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja garantie. Als u niet verteld wat het probleem is en als u niet kan bewijzen dat dit probleem te wijten is aan een productfout, dan valt er weinig te claimen.
Als de klant voortkomt uit het feit dat er andere cups gebruikt worden dan voorgeschreven, dan is dat voor eigen risico. Het apparaat is immers afgesteld op hun eigen cups. Als daar een ander merk in gaat die net wat dikker is in materiaal, of de samenstelling net iets anders waardoor het water niet goed door komt, dan is dst nog steeds voor eigen rekening.
Maar goed, zoals gezegd valt er weinig hulp te bieden als de klacht niet bekend is. Dus of u ten onrechte Kitchenaid en Nespresso veroordeeld kunnen wij niet bepalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door berndv »

RobbertS&vG schreef:
17 apr 2019 17:45
De webwinkel waar we hem kochtten wil uit coulance een paar tientjes korting geven maar alleen als we weer zo'n zelfde apparaat bij ze kopen. Het verwijzen naar de overheidswebsites mbt garantie voor producten van relatieve hoge(re) waarde wordt genegeerd door Nespresso omdat we niet altijd ons pasje mee hebben en dus niet kunnen aantonen dat we ambassador status hebben.
Ik lees hier een paar dingen die naar mijn mening wel heel vreemd zijn. De webwinkel wil wel iets doen. En u verwijst naar overheidswebsites omtrent garantie maar daar doet Nespresso niets mee omdat u uw pasje niet heeft? Over het algemeen zullen de overheidswebsites nooit verwijzen naar de fabrikant maar naar de verkoper, de webshop dus, dus dat Nespresso dat negeert is dan ook volledig terecht, ook zullen die overheidswebsites niets zeggen over ambassadorpasjes of dergelijke.

U heeft nu een rekening van 145 euro van een apparaat dat ruim 2 jaar in gebruik is geweest. U had in diezelfde links van de overheid wellicht ook gelezen dat de bewijslijst om aan te tonen dat het hier wél gaat om garantie bij u ligt. Oftewel u moet bewijzen dat het hier gaat om een ondeugdelijk product en niet om een zelf veroorzaakt iets.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Revoked »

Hier op de kantoor hebben we zo'n koffieautomaat, gehuurd/geleased/gewhatever, en thuis een kneitersimpele Braun. Want: oud ontwerp, degelijk en jaren geleden €35 bij de Blokker.
Da's echt veel beter en ruimtebesparender in de keuken dan een espressomachine...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
18 apr 2019 21:02
Hier op de kantoor hebben we zo'n koffieautomaat, gehuurd/geleased/gewhatever, en thuis een kneitersimpele Braun. Want: oud ontwerp, degelijk en jaren geleden €35 bij de Blokker.
Da's echt veel beter en ruimtebesparender in de keuken dan een espressomachine...
En hoe is dat precies relevant voor TS?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door thecure »

Dat je dus beter een kneitersimpel apparaat kunt kopen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Moneyman »

... wat natuurlijk kul is en totaal geen antwoord op de vraag van TS.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef: ... wat natuurlijk kul is en totaal geen antwoord op de vraag van TS.
De vraag van TS is wat precies?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Revoked schreef:
19 apr 2019 01:08
Moneyman schreef: ... wat natuurlijk kul is en totaal geen antwoord op de vraag van TS.
De vraag van TS is wat precies?
In mijn ogen weer een topic om stoom af te blazen. Als nieuw forumlid aanmelden, klagen en daarna niet meer online komen. Inhoudelijk staat er niets in de klacht, dus niemand kan er ook iets mee.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Tsja, zo gaat dat met ambassadors....

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door geengast »

Een koffiezetapparaat dat dergelijk goede kopjes koffie maakt, heeft nu eenmaal niet een veel langere levensduur. Er is 2 jaar en 2 maanden gebruik gemaakt van een apparaat van 300,-

Dat is omgerekend 0,38 per dag voor koffie. Vergeleken met de prijs van de Nespresso cups lijkt me dat helemaal geen slechte deal.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De oude stoom machine met losse prut dus goedkoper en betere....!

Ja, doe ik al jaren en op Marktplaats staat voldoende van mensen die dure machine kochten met Cups die erg duur en nog vele maten ook.... vreemd gaan mag dus niet!

Maar we moeten niet vergeten, naast de Topic starter die na 4 minuten het heeft opgegeven......
Ook de managers en marketing jongens die op €300,- veel meer kunnen verdienen dan mijn Rowenta Stoom machine die betere en goedkopere koffie geeft sinds 2009 dus nog maar 10 jaren oud is en die €49,95 maar €5,- per jaar koste!

De zeer moeilijk verkrijgbare eenvoudige zullen er voor zorgen dat naast V&D, Bart Smit en vele andere straks de Media Markt ook kan sluiten!
Voor maar 2 jaren 6x mijn prijs betalen.... en dure herstel aanbieden?

Nog even Google geraadpleegd en nergens een goed maar eenvoudig apparaat onder de €100,- gevonden!
Ja, alleen dubieus plastic doosje die voor €89,- werd aangeboden maar die kwam ik helaas ook op Koningsdag tegen dus die hoef ik dan niet meer...

Zolang we dure machines kopen van ver boven de €250,- zullen onze geliefde eenvoudige Espresso pruttelaars nooit meer terug komen!

RobbertS&vG
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2019 17:40

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door RobbertS&vG »

Beste allen,

Het gaat mij niet om het stoom afblazen (ik dacht dat ik mails of pings kreeg bij updates op dit forum).
Waar het wel om gaat is dat een dure machine stuk gaat. De klacht is dat ik m netjes onderhoud, ontkalk met het officiële Nespresso materiaal en de gewone Nespresso cups gebruik. Het probleem is dat de machine na 2 jaar en 2 maanden prut in de koffie geeft. Verder loopt de helft van het water in de lekbak (en onder de machine). In de Kitchenaid gebruiksaanwijzing wordt verwezen naar de Nespresso hulplijn. Daar wordt eerst gevraagd om een aantal standaard procedures te doorlopen. Toen dat niet lukte was het aanbod van Nespresso om het apparaat voor 145 euro door hen te laten repareren, met de kanttekening dat er geen enkele garantie op de reparatie zat.
In tweede instantie hebben we ons gewend tot de webshop, deze heeft eerst contact gezocht met Nespresso (omdat zij voor de Kitchenaid Nespresso apparaten de after sales service leveren). Zij kwamen echter uit op hetzelfde resultaat als wij, daarom boden ze uit coulance korting aan.
We hebben jarenlang gebruik gemaakt van diverse Nespresso apparaten. Omdat we ook doorgaans erg tevreden zijn over Kitchenaid zijn we tot de aanschaf van dit relatief dure apparaat overgegaan.
Na de feedback van Kitchenaid, Nespresso en de webshop heb ik gegoogled en toen viel me op dat er op talloze plekken dezelfde klacht naar voren komt: aanschaf eind 2017, en 2 jaar en 2 a 3 maanden later valt het Kitchenaid Nespresso apparaat uit.
Het lijkt daarmee om een trend te gaan en niet om mijn individuele issue.
Vandaar dat ik dacht dat et iets voor het Radar forum was.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Van Kitchenaid-kastje naar Nespresso-muur

Ongelezen bericht door Revoked »

Kan. Hangt er vanaf hoeveel procent van de verkochte apparaten hetzelfde mankement vertoont. Dan zou er sprake kunnen zijn van een productiefout, en dan zou iedereen gecompenseerd moeten worden àls de rechter het daar ook inderdaad mee eens is.
Meer iets voor de Consumentenbond, denk ik. Maar dat moest ik overlaten aan een paard.

Gesloten