LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vanish oxy action

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Doc

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Doc »

Dat spul werkt, maar soms iets te goed. Vorig jaar heb ik er een broek aan verspeeld. Deze was niet meer donkerblauw, maar had diverse gele vlekken gekregen, alsof je puur chloor had gemorst. En ik vraag mij af of dit niet hetzelfde soort goedje is als Omo Power wat een aantal jaren geleden kortdurend op de markt was, maar wat snel van diezelfde markt verdween aangezien de kleding veel sneller sleet en er spontaan gaten invielen.

wimP

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door wimP »

Tja Vennisj Oksie eksjun??? :oops: :twisted: :evil: :cry: Miscchien prima spul om je haar mee te bleken door al die peroxiden die erin zitten, maar macaronivlekken uit een slabbetje van ons menneke krijgen lukt niet. Zelfs niet na een nacht inweken. Waren het maar jodiumvlekken geweest "want zelfs extra jodium verdwijnt" volgens de reclame. Elke chemicus snapt dat: een redoxreactie met peroxide en jodium geeft een ontkleuring van I2 naar I-. Ik dacht ik stuur even een meeltje naar Reckitt Benckiser, maar die kun je niet melen. Zeker veel klachten gehad. Nog meer ervaringen????

Chantal [[email protected]]

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Chantal [[email protected]] »

Vanish heeft mij prima geholpen met 2 bankstellen. Daar zaten vlekken al jaren in en deze zijn GEHEEL verdwenen met behulp van Vanish. :D

Liz1977

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Liz1977 »

:D Ik heb een proefverpakking vanish gebruikt : 10 sec in de magnetron, 1 l water erbij (jaja, precies zoals op de verpakking staat) en toen de stoelen in mijn auto geboend... IT'S AMAZING !! Ik klaag er niet over : ik had nooit gedacht om ze nog schoon te krijgen, maar ze zijn het wel!

bettie26 [[email protected]]

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door bettie26 [[email protected]] »

Vanish is maar een duur schoonmaakmiddel. De bekleding van mijn stoelen werden echt niet schoon. Wat wel heeft geholpen en is milieuvriendelijk, peroxide vrij en kindvrindelijk is Quick 'n Brite. Aanschaf is duur, maar jarenlang plezier voor alle vlekken.

Renata

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Renata »

Ik gebruik ook Vanish gel. Ik gebruik dit alleen voor de kleren van mijn dochtertje en voor de werkkleren van mijn man. Ik ben er wel tevreden over. :lol: Ik moet wel zeggen dat de Vanish gel wel een beetje akelig is als je het op je handen krijgt. Je moet beslist niet wachten met afspoelen. Ik wat het direct van mijn handen af. Anders krijg ik droge handen. :?

julia2

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door julia2 »

ik heb ook een flinke klacht over dit ''fijne'' product. Ik ook heb geprobeerd een vlek uit een gloednieuw vest te krijgen geheel volgens de gebruiksaanwijzing,eerst getest op kleurechtheid,bla bla bla,met het gevolg dat mijn vest nu onder de bruine vlekken zit nadat ik het heb laten inweken met de poeder variant. heb het vervolgens weer in de machine gedaan,maar nee het zit er nog steeds in! Bij de klantenservice dezelfde reactie gekregen als hier eerder beschreven,zou niet kleurecht zijn!! makkelijke smoes. wat mij betreft mogen ze dit product direct uit de handel nemen!!!! :evil:

-Karin- [[email protected]]

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door -Karin- [[email protected]] »

Ik heb alle 3 de varianten gebruikt. De poeder werkt goed. Wij hadden bloedvlekken van een snee in de poot van de hond op ons witte kleed. De poeder opgelost, op de vlekken gedaan en afgewreven en het resultaat was super! ALle vlekken eruit. De sprayflacon met het schuim heeft een deel van ons kleed daarentegen verknald. Het is gaan golven en de vlek is alleen maar ranziger geworden. De gel heeft geen beter effect dan de gewone wasmiddelen die ik gebruik.

Gast

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Gast »

de poeder werkt alleen als je het direct wast ,laat je het er langer in zitten dan krijgt hij het er niet meer uit. dus ik vind het niet zo gandioos,want ik ga niet altijd direct wassen.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door pang »

sinds wanneer geloven we reclame? vond het erg raar zo een onderwerp te zien bij trosradar.

Goldy

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Goldy »

Zo goed werkt het niet die Vanish. Vlekken van o.a. spaghetti saus en vetvlekken, kun je wel vergeten. Zelfs na een paar uur of zelfs een nacht weken in de voorgeschreven hoeveelheid vanish, en dan wassen volgens voorschriften, heeft geen nut. Ik gebruik het om sommige stukken wasgoed een beetje op te frissen als er lichte vlekken inzitten. Dat gaat nog goed. Maar ook koffievlekken zijn een no go. :cry: Denk dat ik toch maar weer terug stap op flink schrobben met water en groene (garage) zeep als de vlek nog vers is. Dat werkt tot nu toe nog het beste. :)

joelle

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door joelle »

ik heb de biotex oxi effect gebruikt ook deze doet niet helemaal wat er word beloofd. ik heb een witte slab met olvarit stoofpotje in laten weken zo'n 8 uur daarna gewassen bij de rest van de witte was en extra biotex in het waspoederbakje maar dit werd ook niet naar verwachting helemaal schoon.ik heb het overigens niet meteen op de vlek gedaan. jullie hadden het in de uitzending over de kleine lettertjes in het spotje bij vanish ook bij biotex is dit het geval ik weet alleen niet wat er bij biotex staat. toen ik de biotex kocht zat er een niet goed geld terug aktie op. ik heb het anderhalve week geleden verstuurd maar nog niets gehoord. ( bijv. of mijn klacht wel gegrond was) ik wacht het af.

C.Tuller

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door C.Tuller »

Ook ik heb dat spul gebruikt en ik ben er helemaaql niet tevreden over want ze hadden er wel eens op mogen zetten dat het allergische reacties kom veroorzaken miin zoontje en ik hebben dat dus gehad en we krijgen geen rode plakken maar we zatten onder de grote rode bulten en het jeukt verschrikkelijk mijn zoontje kon er sanchts niet van slapen gewoon van de jeuk dus voor mij hoeft dat spul niet meer dat is mijn mening over vanish oxi
Zelf ben ik ook overgevoelig voor div. soorten wasmiddelen en gebruik daarom al vele jaren neutral. Helaas krijg je hiermee niet altijd alles schoon! Daarom bij deze van mij: TIP voor laahlaah (en alle anderen die Alergisch zijn! ) Gebruik wel als je je kleding daarmee wel schoon kunt krijgen, het middel waarvoor je allergisch bent! Was alleen nadat je het middel gebruikt hebt, de betreffende kleding nogmaals, op het (grote) wasprogramma, om de parfum-/zeepresten (waarvoor jij alergisch bent) te verwijderen! Zo heb ook jij veel plezier van de nieuwe uitgevonden producten die wel werken maar jij niet verdraagt. OKE: Het is misschien wel veel werk, maar ik was op deze manier al jaren mijn niet schoon te krijgen was (stukken schoon). EN.... Heb geen last meer van alergische reacties! Heel veel succes! Groet van Claudia P.s. Vanish oxy action (poeder) bevalt mij zeer goed!

Vollering [[email protected]]

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Vollering [[email protected]] »

Ik heb zojuist Vanish Oxy Action gebruikt voor de was (twee kleine kinderen dus vlekken genoeg). Bij het behandelen van de vlekken stootte ik de fles om. Ik heb meteen het gemorste produkt met een vuile handdoek opgenomen. Terwijl ik aan het deppen was kreeg ik een ontzettend branderig gevoel in mijn handen. Toen ik mijn handen bekeek zag ik tot mijn schrik dat mijn vingertoppen volledig wit waren uitgeslagen (alsof ik in witte latex had gezeten). Ik heb mijn handen meteen goed afgespoeld onder de kraan. Na ruim twintig minuten goed spoelen en afdrogen is het meeste wit er wel af, maar voelen mijn handen nog steeds wat branderig. Bij nadere bestudering van het etiket staat er onderaan dat je bij gebruik bescherming moet dragen voor ogen en gezicht, dat je na gebruik je handen moet wassen en dat bij een gevoelige huid wordt aangeraden om handschoenen te dragen. We hebben het hier over een huishoudelijk produkt, niet over een stof in een chemische fabriek! Ik had het erg prettig gevonden als dit wat groter/zichtbaarder op het etiket had gestaan en wat mij nog het meest heeft verbaasd is dat er geen kindveilige sluiting op de fles zit. Als het om zulk agressief spul gaat vind ik dat niet kunnen, zeker gezien de voor kinderen aantrekkelijke kleur van de fles!!

!!!!

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door !!!! »

Na jou beschrijving van je handen lijkt het mij vrij duidelijk dat er waterstofperoxide in Vanish oxy action zit.........

PaulaP

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door PaulaP »

Ik gebruik Vanish Oxy erg veel en ben er erg tevreden over, en als vlekken er niet uitgaan is er nog één produkt dat beter helpt: de vlekkenschaar:gegarandeerd de vlek is weg! :D

Gast

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Gast »

krijg nou wat.... BESTE GAST VAN 2 APRIL 16.55 uur ik zat me nu al zo lang af te vragen waarom mijn moeder (ik was voor haar) de laatste tijd toch zoveel jeuk op haar lichaam had :?: ik ben zelfs met neutral gaan wassen! het hielp tot nu toe niet, maar vanaf nu zal ik de OXY maar eens laten staan. eens kijken of het helpt.

Gast

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Gast »

+ natuurlijk de gast van 17 april ik ga je tip zeer zeker uitproberen, hoewel in het programma altijd al op extra spoelen heb staan.

Annish

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door Annish »

Ik zou gewoon willen weten wat er nou echt in dat spul zit. Als het gewoon een beetje peroxide is dan kun je dat wel goedkoper krijgen dan voor 7 euro's! hahaha

!!!!

Re: Vanish oxy action

Ongelezen bericht door !!!! »

Zal wel meer in zitten dan alleen waterstofperoxide, maar weet nu inmiddels wel dat er tenminste waterstof peroxide in zit.

Gesloten