LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sjtimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 14:48

Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Ongelezen bericht door sjtimmer »

Ik heb al ruim een jaar een Beko was droogcombi, maar soms is de was na het drogen vastgeplakt aan de trommel, en is de was zelf hard geworden. iemand enig idee hoe dit komt, en waar dat aan ligt?

Alvast bedankt!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gebeurt dat bij een volle lading, of bij een kleine?
Na het centrifugeren van een kleine was, zit die bij ons soms ook aan de trommel geplakt (Bosch wasmachine). Ik kan me voorstellen dat bij een droogcyclus het vastgeplakte wasgoed niet loskomt en hard opdroogt. Mogelijk ook afhankelijk van de stof (katoen wel, kunststof niet).

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Ongelezen bericht door crazyme »

sjtimmer schreef:Ik heb al ruim een jaar een Beko was droogcombi, maar soms is de was na het drogen vastgeplakt aan de trommel, en is de was zelf hard geworden. iemand enig idee hoe dit komt, en waar dat aan ligt?

Alvast bedankt!
Misschien de start van het programma beter timen zodat de was kort na het programma uit de machine kan worden gehaald ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb niet zo'n combinatie, maar hier zit de was soms ook tegen de trommel 'geplakt'. Dat gebeurt volgens mij vooral als er bij een katoenwas met een hoog toerental wordt gecentrifugeerd. Dus misschien dat het helpt als je de centrifuge iets langzamer laat draaien?

stofzuigertje

Re: Vastgeplakte en harde was in Beko was-droogcombinatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik mijn 8 Kg lading uit de wasmachine in 1x..... alleen heb ik geen droger om dat te proberen!
Maar weet wel dat in het boekje een maximale lading staat en bij teveel kan het niet goed drogen en plakte het inderdaad....
Ook als je geen Beko hebt, probeer het eens, 8 Kg in droger!

Mijn waslijn is zowel buiten als op slaapkamer energie zuiniger en daarom nooit gekocht...
Voor het slapen gaan alles weghalen en opgelost....

Maar drogers, daar zit een instructie bij en die goed lezen is zeer belangrijk.
Dat gaat van niet te vol tot wat er gebeurde wat je het toch doet!

Gesloten