Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Radar »

Je ziet ze steeds vaker op de markt, maar hoe handig zijn kledingstomers echt? Klopt het dat ze naast kreuken ook geurtjes en bacteriën uit je kleren krijgen? En welke stomer werkt het beste?

Onze kledingstomertest zoekt het voor je uit. Kijk vanavond naar Radar op NPO 1 om 20.30 uur.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -het-best/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door moederslink »

Er gaat niets n.m.m boven een goede strijkbout en laat ik nou dol op strijken zijn😉 ?
Jasjes e.d gaan naar de ouderwetse stomerij .

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En niets mis met een goede wasbeurt om geurtjes en bacteriën te verwijderen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de juiste volgorde een broek, een vochtige linnen servet en een gloeiendheet strijkijzer, en je hebt een vouw zo scherp dat je je ermee kunt scheren. Nog afgezien van dat heerlijk sissende geluid. Waarom sommigen een hekel hebben aan strijken ontgaat mij, eerlijk gezegd.

Schone maar gedragen kleding moet je gewoon goed luchten. Gewassen en al dan niet gestreken kleding moet goed droog zijn voor je het opgevouwen (of opgefrommeld) in de kast legt, anders komt "het weer" erin en gaat het alsnog onaangenaam ruiken. Over bacteriën in kleding heb ik me nog nooit druk gemaakt.

Er is overigens nog een innovatie op het gebied van textielreiniging: een wasmiddel dat ook "onzichtbaar vuil" verwijderd! Volgens mij uitermate geschikt voor de nieuwe kleren van de keizer.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
23 nov 2020 15:40
Er gaat niets n.m.m boven een goede strijkbout en laat ik nou dol op strijken zijn😉 ?
Hé, waar woon je? :D

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn t-shirts gaan direct aan de kleerhanger vanuit de wasmachine. Mijn spijkerbroeken hoef ik echt niet te strijken als ik ze goed op hang na het wassen en goed strak opvouw. En ja, dan blijven ondergoed, korte broeken, sokken en handdoeken over. Die ga ik echt niet strijken. Net als vaatdoeken en dergelijke. Ik heb trouwens ook geen strijkijzer, als mijn appartement dadelijk klaar is (hopelijk zit ik er over 2 weken in). Mijn oma vraagt zich nu al af hoe ik het zonder strijkijzer ga redden.

Mijn beddengoed mag ik naar mijn moeder brengen, ook om te wassen. Omdat ik daar niet echt de ruimte voor heb om te laten drogen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het strijkwerk wordt hier de laatste jaren ook steeds minder. T-shirts en polo's? Met de handen glad strijken, keurig opvouwen en op een stapeltje leggen; vervolgens in de kast onderop de stapel. En zie daar, door het gewicht van de bovenliggende shirt's en polo's zijn ze een paar dagen later superstrak. Of ik moet dan nog wakker worden, dat kan ook.

Ik denk niet dat ik aan zo'n stoomding ga beginnen. Het bestaat al veel langer, met name voor een pak is het wel handig. Hoef je niet iedere keer naar de stomerij om het ding te laten reinigen, alhoewel je uiteindelijk toch wel een keer aan de beurt bent.

WC Heurter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2021 02:10

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door WC Heurter »

Ik gebruik een fohn om de kreukels er uit te halen.
Wel voorzichtig met de afstand en de temperatuur ivm schroeien en brand.

Hang je kleding stuk op een hanger.
Fohn vanuit de mouwen , pijpen of kraag.
Door het blazen gaat het kledingstuk boller staan en de wind haalt de kreukels weg.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Er gaat niks boven de goeie ouwe bladblazer.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Erthanax »

fonsflons schreef:
08 jul 2021 13:50
(...) Opvouwen, aanwrijven en bovenop de stapel. (mijn vrouw husselt mijn stapeltjes regelmatig omdit ik steevast pak wat bovenop ligt.) (...)
Bijna goed :wink:. Leg het schone wasgoed onder op de stapel. Door het gewicht van de stapel verdwijnen er nog wat kreukels en alle kleding komt vanzelf weer aan de beurt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vervangt een kledingstomer een strijkbout? En welke kies je?

Ongelezen bericht door Jablan »

En het is nog wel zo ontspannend ... Muziek erbij en je gebruikt allerlei spieren, die anders te weinig gebruikt worden. :)

Gesloten