LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combi-oven blijkt geen combi-oven

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
iriscomans
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2020 13:48

Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door iriscomans »

Hallo, ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen. Ik heb februari 2019 een combi oven gekocht bij een grote bekende webshop. Ik merkte tijdens het gebruik wel dat de oven het niet na behoren deed. Het is namelijk onmogelijk om er een ovenproduct gaar in te krijgen. Al die tijd heb ik gedacht dat dit aan mij lag. Vorige week ging het deurtje van de combi oven stuk en is de monteur gekomen. Toen de monteur mij uit ging leggen hoe de oven werkte zijn we erachter gekomen dat ik geen combi oven heb gekocht maar een magnetron met cripsy functie.

Vervolgens ben ik gaan kijken bij de aanbieder op de site en tot mijn verbazing staat er nu geen combi oven meer bij maar combi magnetron. Terwijl er wel combi oven op mijn factuur staat. Ik heb gelijk contact opgenomen met de webshop om aan te geven dat ik dit product gekocht heb als combi oven maar dit blijkt geen oven te zijn. Nu heb ik vandaag antwoord gekregen en willen ze me al coulance een tegoedbon geven van €50.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Ik zou nooit die magnetron gekocht hebben als ze dit erbij vermeld hadden. En voor €50 kan ik ook geen nieuwe kopen. Moet ik die tegoedbon accepteren of heb ik recht op het product dat ik in eerste instantie ook gekocht had.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 apr 2020 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat staat er dan allemaal in uw gebruiksaanwijzing van die combi?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U heeft recht op het product wat op uw aankoopbon staat. U moet zelf de juiste informatie vergaren voor u tot aankoop overgaat.
De termen combi oven. Combi magnetron, of alleen combi worden al tientallen jaren door elkaar gebruikt.
Je mag een apparaat wat opwarmt en een crisp functie heetf een combimagnetron noemen. zelfs combi oven want het is een magnetronoven.

Maar het woord magnetronoven en combi magnetron en Combi oven zeggen dus alleen dat er 2 functies mogelijk zijn.
De benaming oven kan ook voor een magnetron worden gebruik t welke 2 functies heeft. Met enig geluk is dat een hete lucht functie maar soms alleen een kleine grill bovenin de magnetron. Ook die worden als combi ovens gesleten.

Kortom lekker verwarrend precies zoals de markt het wilt hebben.
U had natuurlijk binnen een week al aan de bel moeten trekken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door crazyme »

U heeft het apparaat meer dan een jaar in gebruik. Ik zou die bon van 50 euro met beide handen aanpakken en het apparaat verder gebruiken zoals u al meer dan een jaar heeft gedaan.

Zo’n groot probleem kan het niet zijn.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Mijn gewoonte is om van, als ik al een nieuw apparaat aanschaf, nog voor de aankoop, eerst de handleiding ga
downloaden en deze ga bestuderen alsof ik dat apparaat al heb. Ik kom vrij vaak dingen tegen die helemaal anders
zijn als in de koptekst van de advertentie,

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door witte angora »

iriscomans schreef:
07 apr 2020 14:08
Hallo, ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen. Ik heb februari 2019 een combi oven gekocht bij een grote bekende webshop. Ik merkte tijdens het gebruik wel dat de oven het niet na behoren deed. Het is namelijk onmogelijk om er een ovenproduct gaar in te krijgen. Al die tijd heb ik gedacht dat dit aan mij lag.
Misschien een gekke vraag, maar heb je de gebruiksaanwijzing ooit wel eens gelezen? Daar staat precies in wat je ermee kunt doen. Hoe je temperaturen en dergelijke instelt, wat bij deze combi dus niet kan.

Ik denk inderdaad dat je het beste die bon van 50 euro kunt accepteren. Uiteraard kun je de gok wagen dat het ding niet conform de verwachtingen is, en uiteraard kun je het aan de rechter voorleggen. Maar ik denk dat je dan 'nat' gaat op die gebruiksaanwijzing.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door kweenie »

Bijzonder dat je een apparaat koopt zonder na te gaan wat de functies zijn en vervolgens een jaar lang gebruikt zonder op te merken dat zoiets basaals als een temperatuurinstelling ontbreekt. Gefeliciteerd dat je dan alsnog een waardebon krijgt, dat is wel heel sympathiek van die webwinkel.

alfatrion
Berichten: 21905
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Combi-oven blijkt geen combi-oven

Ongelezen bericht door alfatrion »

iriscomans schreef:
07 apr 2020 14:08
Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Ik zou nooit die magnetron gekocht hebben als ze dit erbij vermeld hadden. En voor €50 kan ik ook geen nieuwe kopen. Moet ik die tegoedbon accepteren of heb ik recht op het product dat ik in eerste instantie ook gekocht had.
Nee, je hebt recht op het volledige aankoopbedrag contant. Je hebt een combi oven gekocht en de gemiddelde consument zal dan begrijpen dat hij een oven en een magnetron koopt. Het is aan de verkoper om deze verwachting actief te corrigeren, omdat hij anders een misleidende handelspraktijk verricht. Daarnaast is het product non-conform.

Je kan de overeenkomst vernietigen op grond van de misleidende handelspraktijk en secundair ontbinden vanwege de onverhelpbare non-conformiteit. Er is geen verplichting om binnen een week aan de bel te hangen.

Gesloten