LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dode mus van Inventum

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
casparvt
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2020 16:04

Dode mus van Inventum

Ongelezen bericht door casparvt »

Ik geef niet snel slechte reviews, maar de service van Inventum verdiend hem. Ik heb tijdens aanschaf van mijn koelkast geen formuliertje ingevuld voor "verlengde" garantie, nu is mijn koelkast na 3 jaar(!) overleden. Servicedesk gebeld, die gaf mij de optie om toch nog garantie registratie te doen voor 89 euro, en dan een vervangende koelkast te sturen voor 99 euro. Na wat nadenken vond ik dit raar, maar toch akkoord gegaan. Nu wordt er terug gekrabbeld, en blijkt dit toch helaas geen optie en is mijn enige optie om een nieuwe koelkast aan te schaffen, of een monteur langs te laten komen, waarbij alle kosten voor mij zijn. Dankjewel Inventum, voor deze ontzettende dode mus, en de niet werkende koelkast.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2020 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dode mus van Inventum

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u geen verlengde garantie besproken hebt met de fabrikant, dan heb je dus enkel de wettelijke garantie via de verkoper. Achteraf garantie afsluiten kan natuurlijk niet. Ik kan ook geen brandverzekering afsluiten als mijn huis net afgebrand is.

De enige kans die er nog zou zijn is als de koelkast non conform zou zijn. Maar die bewijslast ligt bij u en zal met de verkoper besproken moeten worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dode mus van Inventum

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat is het defect...?

Vaak is de thermostaat niet goed, en die vervangen koste minder dan €89+€99,- inkoop rond de €60,- + montage rond de €100~€150 bij plaatselijke monteur.

dat ja na registratie geen 2 maar 5 jaren garantie kreeg, binnen 2 maanden insturen en niet wachten tot te laat is.
Jammer maar ik geef Inventum gelijk, regels zijn regels.

Gesloten