LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Adddie »

Lijkt een niveau-kwestie. Verwijder de bovenkant, trek het slangetje van de pressostaat (het ovalen trommeltje, aan de rechter-bovenkant) af en blaas in de slang (overtuig je ervan, dat ie niet verstopt zit), blaas daarna op het tuutje van de pressostaat, als die "klik klik" doet, pressostaat ok. Indien alles goed, zet het slangetje weer op de pressostaat.Laat daarna het toestel eens een "kookwas" doen (géén wasgoed, hoofdwasmiddelbakje vullen met soda); dat moet dan het "niveau-probleem (FH) verhelpen.

Fritsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:31

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Fritsie »

Hallo Addie,

Hij klikt 1 keer als ik blaas en als ik stop met blazen ook 1 keer (aan/uit?). Kookwas met soda haalde niets uit. Is mijn pressostaat stuk? Het is trouwens een 8885 ipv een 8858, mijn fout :oops:

Alvast bedankt voor je antwoord.

Frits

Toolboy

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Toolboy »

POMP :?: /Filter.

T

Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Adddie »

Beste Frits,
Zie verhaal gepost op 04-01. FH is volgens WAsym-manual geen water inlaat; lees, het toestel komt op de een of andere wijze niet op het vereiste niveau binnen de tijd die daarvoor staat (defecte kraan? kan maar een half slagje open, of knik in toevoerslang) ,een defecte flowmeter (telt geen pulsjes) danwel pressostaat ("ziet"geen niveau spoelen), hetgeen hoger is dan het niveau "wassen" Bijgevoegd andere foutcodes Succes, Ad.
FH, Geen water-inlaat. FA, overloop-lekkagebeveiliging heeft ingegrepen, FP, niet afpompen. F4, geen stijging temperatuur. F5, NTC (temp.sensor)defect. F6, géén tacho detectie (motor beweegt niet, koolborstels?) F7, sluiting in triac motor. F8, verwarmings-element defect (geen retour-signaal van beveiliging) F9 overoop-detectie. F11,communicatie-probleem tussen bedienings-paneel en module. F14 eeprom (chip met besturings- programatuur) defect.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door plumber »

Hai Fritsie. Adddie met drie d's bedoeld het goed maar
hij maakt er maar een ingewikkeld zooitje van.
Doe nou eens wat Toolboy schrijft (die weet er behoorlijk wat van)
en kijk je filter na.Achter de filter zie je de schoepen van de pomp
zitten ook ff kijken of het schoon is.Daarna ff goed door je afvoerslang
blazen. Wel een doek onder het gat van de filter leggen want er
komt water uit.Dan het filter weer monteren.Via je zeepbakje een
liter water in de mach.doen dan weer een paar keer flink door
je afvoerslang blazen zodat je het lekker hoort borrelen en
90% kans dat je weer kan wassen.Zo niet monteur erbij want dan
is het een electronische storing.

juanjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 10:38

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door juanjo »

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een Stuttgart 1600.
Bij mij wil de deur niet op slot en het groene lampje blijft branden. Tot en met de waterinlaat loopt het programma. Dan stopt het en de code F en H worden getoond.
Ik heb de deurschakelaar vervangen, zonder resultaat. Meer kan ik ook niet verzinnen. Wie heeft een suggestie?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door plumber »

Als de deur niet op slot gaat mag hij helemaal
niets doen.Ook geen waterinlaat.Toch eens kijken
of het deurkontakt goed aangesloten zit.

juanjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 10:38

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door juanjo »

Ik vergat er bij te zeggen dat de deur normaal werkt als ik hem op het centrifugeerprogramma zet. Bij alle andere programma's gaat de deur niet op slot en blijft het groene lampje branden. Ook brandt daar onder een rood lampje.
Dus het slot is OK en is goed aangesloten.

Toolboy

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ juanjo.

Heeft u een service nr van de machine beschikbaar.

Groet T.

Plumber heeft helemaal gelijk de machine mag niet in werking treden als de deur niet vergrendelt is,in geen enkel programma.

T

juanjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 10:38

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door juanjo »

Dit is em: 858337812000

Toolboy

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Toolboy »

@juanjo.

Ik kan u de doc mailen met de testprocedures.
Mail dan naar m`n envelopje.

Groet T

tinus1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2009 18:22

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door tinus1980 »

Goedenavond,
Hier een vergelijkbaar probleempje met een Whirlpool senseline 1600 van net 3 jaar oud.
Ook geen watertoevoer, deur wil niet meer open. Lampje kraan dicht brand & display vermeldt FH.
Ben met al jullie tips aan de slag gegaan (stekker eruit, filter schoongemaakt, afvoer en aanvoerslang geleegd en nagekeken & extra aquastop er tussenuit gehaald) en hij lijkt het weer te doen.
Kan iemand me alleen vertellen hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen (of ik uberhaupt iets kan doen)
Machine staat in de keuken (geen vorst, sowieso niet in aug..), geen knik in kabels & staat helemaal vrij.
Hebben hem in de 3 jaar dat we hem hebben ook nooit verplaatst.
Enkel na 2 maanden de trommel moeten laten vervangen :(
Dank voor uw reactie!

stofzuigertje

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op 60 graden zonder zeep wassen en zeepbakje ook schoon maken want vaak is het vervuiling door teveel zeep gebruik.
Ik doe zeep zowel poeder als vloeibaar in de trommel om te voorkomen dat de slang vervuilde.

Wasverzachter die geconcentreerd is verdunnen zodat er geen dikke siroop achter zal blijven en die ook schoner bleef, beter doseren en dus minder snel teveel!

Succes.

tinus1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2009 18:22

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door tinus1980 »

Bedankt voor de tips!
Nog 1 vraagje; de machine loopt nu weer, alleen drupt de aanvoerslang nu een beetje daar waar hij aan de machine vast zit.
Krijg hem met geen mogelijkheid strakker aan gedraaid.

stofzuigertje

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip;
Als rubber ring beschadigd of platgedrukt is lekt deze,
ring eruit halen en omdraaien...
Juist extra hard aandraaien veroorzaakt dat de vering verdween dus dat je nu een nieuwe moet halen...

Ook een nieuwe halen kost niet veel in bouwmarkt dus geen speciaalzaak die meestal duur is.
En gas tape die om schroefdraad van kranen en zo gaat kan ook.

Toolboy

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Toolboy »

@tinus1980
Er kan geen toevoer zijn als er geen afvoer is. Het kan dus zo zijn dat er een hapering is met de afvoerpomp (magneetpomp) rubbertje van de slang kost 50 cent. Groet t

stofzuigertje

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Toolboy

Ik begreep dat de slang bij de machine lekte dus waar deze de machine in ging dus pomp?

Juist door extra hard aandraaien gaan ook vele kranen lekken dus stevig dicht = eerder rubber vervangen...
Ik verwacht hier hetzelfde, tenzij er en vuiltje tussen zou zitten....?

Gezien het gesleutel zal deze wel iets verdraaid of los geweest zijn en ik weet dat omdraaien meestal voorlopig dit oploste!
Maar niet iedereen leverde die rubbers voor 50 cent helaas... is mijn ervaring!
Het lijkt wel of ze uurloon rekenen voor het zoeken van rubber en prijzen!
Dan krijg je die extreem dure winkels waar jij gelukkig niet hoeft te werken.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door plumber »

De grootste fout die er meestal gemaakt wordt is het
materiaal.Bij koud water rubber en bij koud en warm
of alleen warm fiber ringen.
Ook wat stofzuigertje zegd is een van de grootste oorzaken
te vast aandraaien.Alles met de hand.Syphon- wasmachine
slang etc etc.

joebar
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008 12:13

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door joebar »

Goedendag...

nu we met zijn alle toch lekker in de bauknecht/whirlpool storingen zitten, liep ik van de week ook tegen een probleempje met onze whirlpool awm 6224 (857061212960) als je een programma start begint de machine eerst met leeg pompen. onder tussen hoor je wat geklik van relais.De deur zit opslot. na een 10 tal seconden (kunnen er best 30 zijn) verwacht je eigenlijk dat er water gepakt zal worden, maar dan knippert het deur open lampje. De deur zit dicht en vergrendeld. heb al een nieuw deur slot geprobeerd helaas, dat hielp niet. nu ben ik een beetje op het internet aan het zoeken geweest en kwam een soort test procedure tegen. (was voor een 6100 type maar dacht van ach niet geschoten....)
De machine pakt tijdens de diverse procedures gewoon water enzo. Maar halverwege deze procedure stopt ie ermee en knippert het deur open ledje weer.
Ik heb geen idee waar ik verder moet zoeken. heb het slangetje schoon geblazen... hij pompt het water goed weg... de deur is vergrendeld.. maar water pakken of draaien ho maar. Iemand een idee / of test procedure van deze machine?

alvast bedankt!

gr, Dannie

Toolboy

Re: Storing Bauknecht WA Stuttgart 1600

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hoi daar kan ik je aan helpen maar dan heb ik een mail adres nodig.

Groeten T

Gesloten