LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vortech Force Stofzuiger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
resp0013792

Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door resp0013792 »

Twee jaar geleden hebben mijn vrouw en ik via colportage (aan de deur verkoop) een stofzuiger gekocht van Vortex uit Panheel. Na een afspraak te hebben gemaakt kwam een vertegenwoordiger van Vortex een volle avond bij ons langs om de stofzuiger te demonstreren. Hij verzekerde ons dat het de ideale stofzuiger was voor hondenbezitters. En inderdaad: hij zuigt als de beste! Dus de knoop doorgehakt, en 3000 gulden betaald voor dit zuigwonder uit Italie.
Wat alleen in die drie uur demonstratie niet naar voren kwam is dat de kleine wieltjes van de zuigmond snel vast gaan zitten door de honden-haren. Dan moet ik de zuigmond demonteren, asjes verwijderen, wieltjes schoonmaken, en alles weer monteren. Deze klacht heb ik gelijk doorgegeven aan Vortex, maar die anwoordden dat ik daar maar mee moest leren leven. De stofzuiger zuigt toch verder goed ???
Ook van de toen mondeling afgesproken levenslange gratis service komt NIETS meer terecht.
Wanneer ik moderne stofzuigers hoor, maakt de onze in verhouding veel meer geluid. Volgens Vortex komt dat door het systeem van zuigen (centrifugaal). Menige industie-stofzuiger is stiller...

Enkele maanden geleden is een geleidingsring voor het snoer kapot gegaan. Na telefonisch dit door gegeven te hebben aan de vertegenwoordiger, antwoord deze dat de ring vervangen 75 Euro kost. Is dat service ??? De speciale tapijt-zuigmond heeft enkele maanden goed gewekt. Toen begon ook deze "last" te krijgen van honden-haren. Commentaar van Vortex: U gebruikt de stofzuiger niet goed: u moet hem regelmatig (iedere dag indien nodig) helemaal schoon maken. Verder moeten we het zelf maar uitzoeken. Nadat ik hun verteld heb dat ik lid ben van het TROSRADAR-Testpannel werd de vertegenwoordiger steeds voorzichtiger, en ontkende alle afspraken. Teruggebeld heeft hij ook nooit meer.....

Het vervelende is dat er geen ander merk zuigmond op past, of wat dan ook van een ander merk. Je bent voor alles gebonden aan Vortech. En alles blijkt achteraf gruwelijk duur te zijn ! Gelukkig heb ik voor enkele jaren nog stofzuigerzakken liggen.

Zijn er meer mensen die klachten of slechte ervaringen hebben met Vortex en / of de Vortech stofzuiger ? (of de Kirby, ook een stofzuiger van hun?)

ruya

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door ruya »

Sorry hoor, ik kan het me werkelijk waar niet voorstellen dat je 3000 gulden kan betalen voor een stofzuiger..

als je om de tien jaar een nieuwe stofzuiger zou kopen, dan kom je volgens mij nog ntiet aan 3000 gulden...

resp0013792

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door resp0013792 »

Echt waar... Vooral ook omdat de vertegenwoordiger sprak over levenslange garantie, en gratis stofzuigerzakken voor de rest van je leven. Nu weet ik wel veel beter ! Wij zijn er gewoon ingeluisd ! Op de diverse veiligpagina's op internet staan zat Vortech Forcse's en Kirby's te koop. En allemaal van mensen die er ingetuind zijn.
Laat dit dus een waarschuwing zijn voor iedereen: Koop geen Vortech Force. Je kunt beter om de zoveel jaar een nieuwe gewone (merk) stofzuiger kopen, dan ben je uiteindelijk veel goedkoper uit !

En van Vortex (de leverancier) horen wij ook niets meer over onze klachten. Wat ons betreft verdienen zij een ZEEER koude douche !

vtech
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2004 21:24

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door vtech »

Als u een probleem met een dealer hebt kunt u zich ten allentijde tot de importeur in uw regio wenden.
Vortech Force wordt verkocht door zelfstandige ondernemers die verschillende producten en merken kunnen verkopen.
Het is niet goed om een merk of product slecht te vinden omdat u problemen hebt met uw leverancier.
De door u genoemde dealer is geen officieel vortech force dealer,de prijzen die u noemt voor het onderdeel is geen 75 euro maar bij een dealer van vortech force slechts 5 euro.
Verder kunt u uiteraard service en onderhoud krijgen als u naar een officieel dealer belt komen ze zelfs bij u langs.
Het lijkt mij logisch dat bij een stofzuiger geen gratis stofzakken zitten als een verkoper u zo iets beloofd zorg dan dat u dit schriftelijk bevestigd.

De problemen met de borstel zijn makkelijk te verhelpen door een andere borstel te nemen.

Ik heb begrepen dat de problemen die er waren inmiddels zijn opgelost,mochten er nog een probleem zijn of iets niet in orde ga dan gewoon naar een officiele dealer zodat u weet dat u goed geholpen wordt tegen de juiste prijzen.

resp0013792

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door resp0013792 »

Vortech Nederland (de importeur van de Vortech Force stofzuigers) heeft naar aanleiding van bovenstaand verhaal contact met ons opgenomen en begrepen dat de service door Vortex uit Panheel hun alleen maar schade berokkend. Vortech Nederland heeft daarom besloten ons geheel gratis wel de juiste zuigmond te doen toekomen voor het opzuigen van hondenharen. En ook een nieuwe kabelgeleidingsring is inmiddels in ons bezit; samen met een pak stofzuigerzakken. De ring was zelf eenvoudig te monteren, en de zuigmond is reeds vele malen tot volle tevredenheid gebruikt. En dat allemaal GRATIS aangeleverd voor Vortech Nederland. Dat is pas een prima service ! Hiermee wil ik dus duidelijk stellen dat de Vortech Force een zeer goede stofzuiger is, wanneer je door de juiste mensen (Vortech Nederland dus) juist wordt voorgelicht en geinformeerd.

Wij gebruiken onze Vortech Force stofzuiger weer met zeer veel plezier, en hopen op deze manier via dit forum duidelijk te maken dat, net als de importeur, ook wij achter de Vortech Force staan.

Voor de door Vortech Nederland geleverde service wil ik hun voordragen voor een warme douche !

vandee

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door vandee »

Gratis stofzuigzakken en snoeroproller voor maar 3000 gulden ! KOOPJE zou ik zo zeggen :P

Gast

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door Gast »

als je niet beter weet dat je je onderbroeken alleen bij wibra koopt.Dan begrijp ik deze reactie wel

verhoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:34

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door verhoef »

Eigenlijk vind ik het wel prettig te lezen, dat wij niet de enige zijn geweest die zo'n super stofzuiger hebben aangeschaft.
Maar ook wij hebben dezelfde ervaringen; ook onze borstel is al voor de tweede keer versleten. Nu hebben we er toch een op zitten van een ander merk voor de helft van de prijs. En elke keer als je stofzuiger zakken wilt bestellen wordt je weer een "goedkope" servicebeurt aangeboden. De vorige keer kostte me dat een 'Miele stofzuiger', bij wijze van spreken. Inderdaad is elke tien jaar een gewone stofzuiger veel goedkoper. Ik zie nu wel hoe lang hij het doet en dan gaan we wel een gewone kopen. Ik weet niet of Vortech Force voor ons ook die bijzondere service wil verlenen, maar dan nog blijft het een belachelijk duur product en klinkklare afzetterij.
Dus koop vooral nooit een Vortech force!!

Groetjes, Huub Verhoeven

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

2 jaar geleden betaalden we met euros en niet met guldens.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als je het eerste bericht had gelezen, dan had je gezien dat het een bericht uit 2003 was. Twee jaar daarvoor (zoals gesteld in het openingsbericht) betaalden we nog weldegelijk met guldens in Nederland.

rodaroti
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2007 16:26

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door rodaroti »

Wij zijn misschien ook van plan om een vortech force aan te schaffen.
Dit ook om dat er in ons gezin mensen met een allergie zijn.
Zijn er meer mensen die er eentje hebben en er positief of minder positief over zijn?

Toolboy

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als een stofzuiger wilt aanschaffen om huismijt e.d op te zuigen en te filteren,dan zou ik toch eens rond gaan neuzen bij numatic.
Deze hebben een certificaat dat ze ook doen wat ze melden en worden dan ook door een aantal zorgverzekeraars vergoed.

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

Je zou haast denken dat Toolboy er aandelen of werkzaam is bij Numatic ? Er zijn toch veel meer goede stofzuigers op de markt verkrijgbaar ? Waarom geen Miele , Nilfisk , Siemens , Aeg, Sebo om een aantal op te noemen ?

Groeten Nadasurf

Toolboy

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Haha dat zou je denken ja

Edoch het is niet waar ik heb geen aandelen en ben niet werkzaam bij numatic.
Ik probeer mijn jaren lange ervaring te delen met consumenten.
Het is zeker niet om reklame te maken,Maar de merken die u schrijft vallen zeker af.
Deze hebben geen van allen een certificaat die door zorgverzekeraars worden geacepteerd

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door D1RK »

Dyson, verschillende types, geen zak nodig en werken goed, ook voor allergie patiënten maar ze geven geen garantie voor hooikoorts en zo, en daarom voor zover ik weet niet vergoed, maar vanaf E298 gezien, dus valt mee!

Zelf voor de plavuizen en laminaat geen dure stofzuiger nodig, maar allegie, dan geen tapijt, want daar blijft alles in zitten.

Vochtige dwijl is ook goed voor plavuizen en die wissers die soms een beetje vochtig het laminaat doen, dus ook geen snoer, en werken op gladde vloeren goedkoper en sneller, en nog stiller ook zo zonder motor.

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

@ Toolboy : Ik weet niet wat zo,n certificaat inhoud van de zorgverzekeraars zegt mij niets en dat zegt ook niets over de degelijkheid of de schoonste stofzuiger . Ik ben nog geen Numatic standaard tegengekomen die uitgevoerd is met hepafilter . Ik lees op de site van Numatic stofopvang van 98 % (Henry) maar dat is achterhaald en haald iedere koreaan tegenwoordig ook met gemak.Google maar eens op vacuumcleaner en dan kijken naar de schoonste stofzuiger kijk wat daar naar voren komt en dan met BAF certificering waar ik meer waarde aan hecht dan een certificaat van zorgverzekering . Wilt men de schoonste stofzuiger dan moet men op zoek gaan naar een met H14 hepa filter en dan kan men bij meerdere merken terecht, helaas naar mijn weten niet bij Numatic en ook niet bij Dyson @D1RK (laat ik de duurzaamheid hier nog achterwege )

Vriendelijke groeten Nadasurf

Toolboy

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door Toolboy »

Als er een certificaat wordt afgegeven door de engelse gezondheidszorg dan is dat toch okay.
Alhier in Nederland wordt dit merk door zorgverzekeraars vergoed en anders wel via bijzondere bijstand.

En ik hoef niet te googhelen het is m`n werk.

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

@Toolboy > BAF cetrificering is in orde maar wat nou direct de link naar is naar zorgverzekering of bijzonder bijstand snap ik niet .

Wat betreft uw werk , ik vaker onnozel praatjes want het is juist hun werk waar ze over praten .

Ik hoop dat u nog onafhankelijk bent en niet allen maar Numatic verkoopt .

Groeten Nada Surf

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de prijs en tot nu toe levensduur, is de Dyson misschien niet de schoonste, maar prijs/kwaliteit vind is ook erg goed!

De meeste stofzak loze presteren slechter, en blazen meer vuil uit, en zuigen slechter, de papieren zakken zijn nog steeds beter, maar mijn Samsung wil het papier van de goedkope merkloze zak regelmatig scheuren als ik telaat wissel!

Ik kan wegens verkrijgbaarheid en enorme prijsverschil, dus niet echt zeggen of het aan de goedkope zak of stofzuiger licht dat deze wel regelmatig scheurde... maar ik ben vermoedelijk te zuinig,...
dus geeft ik liever mij zelf de schuld, volle zak zuigt ook slechter...

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Vortech Force Stofzuiger

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

@ Dirk > Dyson is in mijn ogen ook mooi marketing verhaal en prijs kwaliteit deugt ook voor geen meter ik denk dat gemiddelde siemens aeg van rond de 100 euro veel langer mee gaat en beter zuigkracht heeft en schonere uitblaaslucht heeft .

Dat concecpt van stofzakloze stofzuigers geloof ik nog niet in , anders had miele of bijvoorbeeld nilfisk ze ook wel in het hoogsegment .

Voor stofzuigen is nu eenmaal een stofzuigerzak nodig net als banden om een auto .

Ach en dat de stofzuiger met volle stofzak minder gaat zuigen is in mijn geval niet erg , hij zuigt dan nog beter dan een lege Dyson en dat is een feit !!!

Groeten Nadasurf

Gesloten