LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemd geluid Remeha CV ketel

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door marc1766 »

Enkele maanden geleden hebben we offertes opgevraagd voor een nieuwe CV ketel, uiteindelijk is het een monteur geworden die we al vaker hebben gehad, prettige communicatie en netjes werk geleverd. Tot zover als goed.
Totdat er na een maand een raar geluid werd waargenomen, voor de meesten geen reden om aan de bel te trekken aangezien de meesten de cv ketel op zolder hebben staan, wij overigens hebben deze in de berging beneden staan welke in dericect contact met de leefruimte staat, en dan is het geluid erg hinderlijk te noemen.

Hebben contact gezocht met de monteur en die heeft vervolgens een monteur van Remeha langs laten komen, ze hebben toen een klein onderdeel vervangen, maar het rare geluid bleef bestaan, enkele weken opnieuw langs gekomen en opnieuw hetzelfde onderdeel vervangen, u raad het al nog steeds geen verbetering, dus na enkele weken opnieuw monteur Remeha langs gekomen, en nu had hij het hele onderdeel incl blok ( vraag me niet wat het is ) vervangen echter is het resultaat nog steeds wat het van het begin was.

Een erg hinderlijk tikkend ratelend geluid.

Ik weet dat je volgens de Wet de fabrikant de gelegenheid moet geven om het te repareren, maar vraag is dan ook, hoe vaak moet je deze Fabrikant de gelegenheid geven?

De monteur stelde in het 3e bezoek dat het misschien aan de waterdruk zou liggen, volgens die man werkte de cv ketel op een druk van 2,5 bar, het rare is dat nergens in de product specificatie een water werkdruk wordt vernoemd, de cv monteur vond het ook een broodje aap verhaal.

Vraag die ik heb:

Hoe vaak moet ik iemand de gelegenheid geven om een mankement te repareren ?
Dien ik de cv monteur waar ik de cv heb besteld en laten aansluiten ter verantwoording te roepen?
Of moet ik nu een serieuze klacht aangetekend voorleggen aan Remeha?
Mag en kunt je als consument nu eisen/verlangen dat ze een andere cv ketel komen plaatsen?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens de wet moet je de verkoper de gelegenheid geven het probleem op te lossen. Ik zie hier alleen dat er een monteur van de fabrikant is langsgekomen. Ik zou dit probleem direct bij de verkoper leggen. Als de verkoper het probleem niet op kan of wil lossen kun je inderdaad andere, mogelijk juridische, stappen ondernemen.

Met remeha heb je in principe niets te maken, tenzij zij de ketel direct aan jou verkocht hebben.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Broodje aap.

“Afbeeldingsresultaat voor hoeveel bar in cv ketel
Een CV-ketel werkt alleen als de cv-ketel druk hoog genoeg is. De werkdruk van iedere CV-ketel ligt tussen de 1,2 en 2,0 bar. Is de druk lager dan 1,0 bar, dan zal de cv-ketel uitschakelen of niet goed meer werken. Een te hoge druk veroorzaakt onnodige slijtage aan het expansievat.“

Maar heeft natuurlijk niets met rare geluiden van doen.

Uw leverancier is het aanspreekpunt, niet Remeha.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door BL2 »

Een Remeha werkt op een druk van 1,8 bar. Onze oude Remeha rammelde ook wel eens, hij is 12 jaartjes oud geworden. Hing inderdaad op zolder, dus je hoorde het als je in de buurt was. Heeft het jaren gedaan...
De nieuwe doet het tot nu toe niet.
De leverancier moet het oplossen, niet de fabrikant.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar is het wel een mankement? De ketel werkt schijnbaar wel naar behoren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gas regelblok heeft schroef en die afstellen is vaak de oplossing.
Ook niet monteur meer vragen maar geluid opnemen met Smartphone en toesturen, dan hogen ze op Hoofdkantoor wat het is
en wat er moet gebeuren, ik heb tekort Remeha ervaring maar ook mijn Vailliant moest vaak na in gebruik name op juiste gas soort bij geregeld worden met testkast en draaien schroefje... 5 minuten werk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door berndv »

Nijogeth schreef:
05 jan 2020 16:04
Maar is het wel een mankement? De ketel werkt schijnbaar wel naar behoren.
Dat vraag ik mij dus ook af. Het geluid is hinderlijk, maar is dit wellicht het geluid dat hoort bij deze ketel? Een producteigenschap dus?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Omdat we na sluiten Groningen niet overal precies hetzelfde gas hebben helaas....
Een fabriek maakt op gemiddelde een afstelling.

Dan moet/mag de monteur na installatie die beetje bij regelen met Gas regelblok.
Vele ketels kunnen zelfs op puur Russisch gas branden na bij geregeld te zijn.

Omdat de fabriek niet weet welke regio deze komt is wegens bijgeluiden bij stellen een simpel klusje op gehoor,
wel binnen marge fabriek blijven, maar vaak is dat draaien enkele minuten werk en niets vervangen.

Maak een opname geluid en ze sturen iemand met lucht/uitlaat meter die het bij gaat stellen.
Vele merken hebben hier last van, dus Remeha ook.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Erthanax »

De samenstelling van geïmporteerd hoog-calorisch gas wordt aangepast aan "ons" laag-calorisch gas en dat is al jaren zo.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door marc1766 »

Heb al meerdere opnames van het geluid gemaakt, en de service monteur er ook naar laten luisteren, hij herkende het geluid en ook het probleem niet.

IK heb een loodgieter de ketel laten plaatsen, ik vond het ook vreemd dat een service monteur van Remeha langs kwam om het probleem op te lossen, maar dat zal wel een service zijn, voor zover ik weet heeft de monteur Remeha gebeld en gezegd dat zij het maar moesten oplossen

Loodgieter is intussen ook niet blij dat het na de 3e keer nog steeds niet opgelost is.

Ketel werkt idd zoals eerder geschreven gewoon goed, het is alleen niet fijn dat wanneer je in de keuken zit, de ketel slechts 3 meter van je is verwijderd iedere keer dat ding een pokke herrie maakt wanneer er warm water wordt getapt. Bedoel voorheen hadden we een Nefit en Atag, en die hoorde je nooit, het is dat de cv monteur zei dat de service van Remeha zo goed was dat we voor dit merk hebben gekozen.
Laatst gewijzigd door marc1766 op 07 jan 2020 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Laat die loodgieter bellen, of vraag of ze de kosten van ander merk betalen, of laat Remeha even hier op forum hun kant van
't verhaal vertellen, zo moeilijk is geruisloos maken niet, maar in garantie mag ik niets doen!

Dopje eraf, meter apparaat in schoorsteen en schroefje draaien is bij 99% van alle ketels voldoende!

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door marc1766 »

zojuist monteur gebeld, deze wordt vandaag door vertegenwoordiger gebeld, en hopelijk wordt het dan eens opgelost!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Remeha link sturen voor reactie, bloemetje en ze mogen ook hun kant vertellen.....
Ik vind vreemd verhaal en denk aan matig opgeleide storing monteur met beperkte ervaring.

Nu lijkt het of Remeha rommel leverde maar ik vermoed een onervaren monteur de oorzaak was.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Wij hebben dat ook ooit gehad bij een Remeha ketel. Welliswaar was deze al wat ouder. Iedere keer als we warm water tapten een enorm " geratel".
In onze ketel zit een grijs " doosje" die omgaat van CV naar watergebruik. Dat kan je zien als de voorkant van de ketel is verwijderd. Als je dan de warme kraan aanzet gaat er een palletje, op dat doosje, van de ene naar de andere kant en omgekeerd als de warme kraan dichtgaat. Dat ding was versleten. Onze vaste installateur had die niet bij zich. Heeft deze opgestuurd en in een paar minuten kon ik deze zelf vervangen. Uiteraard noesten wij wel betalen, viel buiten de garantieperiode. Maar volgens onze installateur is dit een wat zwakker onderdeel van een Remeha ketel. Als je de voorkant verwijderd en warm water tapt zou u dat palletje moeten zien bewegen. Dat hoort soepel tegaan. Die van ons ging tijdens de herrie heel stroef. Wie weet is dit een oplossing. En misschien klets ik onzin in uw geval. Succes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door berndv »

Ellen1953 schreef:
07 jan 2020 14:21
Als je dan de warme kraan aanzet gaat er een palletje, op dat doosje, van de ene naar de andere kant en omgekeerd als de warme kraan dichtgaat. Dat ding was versleten.
Dat is de 3-weg-klep. Dat is inderdaad een onderdeel dat wel een slijtage onderhevig is, maar ts heeft een nieuwe ketel, daar zou dit normaliter nog niet aan de orde horen te zijn. Maar wie weet.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door marc1766 »

er is inmiddels voor de 4e keer een Remeha service monteur geweest, die heeft na 3 uur aanwezigheid niks vervangen, alleen veel geluisterd naar verschillende onderdelen in de cv ketel door met een schroevendraaier aan zijn oor te luisteren zoals een dokter een stethoscoop heeft. Gisteren is de inlaatcombinatie op advies en in overleg met de Remeha service monteur vervangen door de installateur omdat Remeha eerst al het andere misschien mogelijk gevende ratel geluid wilden uitsluiten.
Nu wordt het dus weer afwachten of het opnieuw gebeurt, want het is niet zo dat wanneer de warme kraan open gezet wordt ik een ratelend geluid heb, het is heel onregelmatig.

Op de vraag naar Remeha wanneer het opgelost is kreeg ik geen bevredigend antwoord.
Ik zei jullie zijn nu al 4x hier geweest, de monteur al 3x, en ik heb geen zin om straks 10x thuis te moeten blijven voor een probleem waarvan jullie niet de oplossing van weten.

Ja maar zegt de service monteur, als ik zeker wist dat het van de ketel komt kan ik regelen dat er een nieuwe ketel komt, maar zolang ik dat niet kan wordt het lastig, ook speelt geld een rol.

Op mijn reactie dat ze zelf al 4x zijn langs geweest met tijden van 1,5 tot 3 uur de laatste keer, zei ik, dat is toch ook allemaal geld, of werken jullie voor niks allemaal. Waarom niet ketel vervangen, en dan kan Remeha in hun eigen testruimte met mijn ketel het geluid proberen te reproduceren, en dan heb ik gewoon een nieuwe ( hopelijk ) stille cv ketel!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door berndv »

marc1766 schreef:
11 jan 2020 09:54
Waarom niet ketel vervangen, en dan kan Remeha in hun eigen testruimte met mijn ketel het geluid proberen te reproduceren, en dan heb ik gewoon een nieuwe ( hopelijk ) stille cv ketel!!
Dat moet u dan voorstellen bij de installateur, hij is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijke installatie. Hij moet dit vervolgens maar met remeha afhandelen, maar in beginsel is hij degene waarmee u een overeenkomst heeft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een ketel ruilen is goedkoper dan de vele uren + voorrij kosten en afspraken maken.
Dit is een fout geleverde ketel, en meer dan schroefje op gas regel blok waar ik aan dacht.

Aftappen en wisselen, alles past gelijk zou ik zur zelf doen.
Ook is onderzoek naar probleem bij hun handiger, ergens een productie fout opzoeken en leerzaam als ze les gaan geven.
Het kan vaker voorkomen en een foute demo is voor monteurs goed om te weten.

en vraag of zij hier als Remeha ook hun kant van 't verhaal willen plaatsen.
Ze willen geen jarenlange negatieve berichten en netjes opgelost is beter.
Stuur ze een Email met link naar deze.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: vreemd geluid Remeha CV ketel

Ongelezen bericht door marc1766 »

Komkommertijd schreef:
13 jan 2020 13:30
Een ketel ruilen is goedkoper dan de vele uren + voorrij kosten en afspraken maken.
Dit is een fout geleverde ketel, en meer dan schroefje op gas regel blok waar ik aan dacht.

Aftappen en wisselen, alles past gelijk zou ik zur zelf doen.
Ook is onderzoek naar probleem bij hun handiger, ergens een productie fout opzoeken en leerzaam als ze les gaan geven.
Het kan vaker voorkomen en een foute demo is voor monteurs goed om te weten.

en vraag of zij hier als Remeha ook hun kant van 't verhaal willen plaatsen.
Ze willen geen jarenlange negatieve berichten en netjes opgelost is beter.
Stuur ze een Email met link naar deze.
Bij deze gedaan, ben benieuwd of er een reactie komt!

Gesloten