LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] warmtepompdroger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
f.weele
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:58

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door f.weele »


CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

f.weele:
Ik heb het ook over gemiddelden.
Ik zal niet zeggen dat er met door mij eerder genoemde fabrikanten/merken nooit wat aan de hand is. Ook zij hebben helaas weleens een minder model in hun assortiment. En ik weet dat Bosch en Siemens een hiaat hadden in de eerste warmtepompdrogers die op de markt kwamen. Erg slordig, echter opgelost door modificatie.
Maar nogmaals. Wie weet heb je geluk en houdt de Beko het lang uit. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door plumber »

vogels schreef:
Een warmtpompdroger met A5+
Weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft, maar is een A+++.
Beko dpu 8380 is A5+
oftewel A+++++

Specificaties BEKO DPU 8380 X
Uitvoering
Uitvoering
Er zijn vier typen wasdrogers: condensdrogers, luchtafvoerdrogers, warmtepompdrogers en gasdrogers. Ook kun je hier losse centrifuges en droogkasten vinden. warmtepompdroger
Energieklasse
Energieklasse
De energieklasse is een indicatie van het energieverbruik, uitgedrukt in een letter van A t/m G. Bijna alle wasdrogers zijn tegenwoordig voorzien van een A-, B- of C-energielabel. Een plusje achter de energieklasse A betekent dat deze 10% zuiniger is dan A, twee plusjes 20%, enzovoort. A+++++
Vulgewicht
Vulgewicht
Het vulgewicht geeft aan hoeveel kilo wasgoed maximaal tegelijkertijd gedroogd kan worden. 8 kg
Plaatsing
Plaatsing
Wanneer je een wasdroger zoekt die geschikt is voor inbouw en te integreren is onder het (aanrecht)blad dan kun je dit hier aangeven. vrijstaand
Geschikt voor onderbouw

Nederlands bedieningspaneel
Nederlands bedieningspaneel
Wasdrogers met een Nederlands bedieningspaneel zorgen voor een makkelijkere en begrijpelijkere bediening van de droogprogramma's voor de Nederlandse consument. Modellen met symbolen rekenen we hier ook onder.
Energieverbruik katoen kastdroog
Energieverbruik katoen kastdroog
Het energieverbruik voor het programma Katoen kastdroog waarbij het wasgoed met het maximale toerental per minuut gecentrifugeerd is (restvocht 50%). Het
energieverbruik staat vermeld in kWh. Met dit programma is het wasgoed na het drogen droog genoeg om in de kast te leggen. 1,92 kWh
Energiebesparing

Energievergelijking
energievergelijker
Anti-kreuk fase

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door plumber »

vogels schreef:@plumber: idd A*****; had bij 8360X gekeken.
kangebeuren :wink:

Maar er staat toch duidelijk dat hij de Beko DPU 8380 heeft besteld.
Bovendien is Beko best wel een goed merk hoor.
Ook nog een advies.Meestal staat de droger bij de wasmachine die heeft
dus een afvoer op het riool.Sluit de condensdroger of de warmtepompdroger
ook aan op deze afvoer.Hoeft dan geen waterbak meer leeg te gooien.
Aansluiten-fluitje van een cent.
Alhoewel dat ook met meer dan 100% is verhoogd.
Vroeger was een cent een cent nu is dat 2,222ennogwatcent. :lol:

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

Beko best een goed merk? Ja prima merk voor witgoedmonteurs...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door plumber »

CorR69 schreef:Beko best een goed merk? Ja prima merk voor witgoedmonteurs...
Nou geef je al in verschillende topics aan dat je Beko maar niks vind.
Maar onderbouw dat nu eens.Geef eens wat klachten aan.
Is wel een van de grootste leverancier hoor.
Heb zelf nog geen problemen gehad met Beko net zo min als met
Bosch/Siemens-AEG-Miele-Asko en noem maar op.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

Het gaat mij wat ver om Beko te vergelijken met Miele, Asko of BSH.
Maar ervaringen die ik heb, vanuit mijn verleden in verkoop witgoed leert dat ik nog nooit iemand op de winkelvloer ben tegengekomen die een Beko had en er weer één wilde hebben. Veelal module's (electronica) dat veel te snel kapot ging, schokbrekers, lagers. En met té snel bedoel ik na 2 a 3 jaar.
Deze consumenten kozen er bijna altijd voor om hun Beko te vervangen voor een duurzamer product.
Ik moet toegeven, de prijs van een Beko ligt véél lager. En ik heb dan ook de mening dat een goede wasmachine minimaal zo'n euro 650,- moet kosten in een fysieke winkel.
Maar nogmaal, dit schrijf ik puur uit ervaring die ik heb t.o.v. Beko, echter ook Indesit en o.a. de 5 series AEG, WAA serie Bosch.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

En dat Beko één van de grootste is... Vind ik een argument van niks.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door plumber »

CorR69 schreef:En dat Beko één van de grootste is... Vind ik een argument van niks.
Daarmee bedoel ik echt niet dat ze goed zijn hoor.Ze zijn alleen groter
dan wie dan ook.Alleen jouw ervaring met Beko kan ik niet delen en
mijn gewezen collega's ook niet.En ik heb er wat jaartjes op zitten hoor.
Ook vergelijk ik Beko niet met duurdere merken.Beko is gewoon niet
beter of slechter dan andere merken in die prijsklasse.
Kijk eens in de topic garantie.Staan een hoop opmerkingen over bekende merken en weinig over Beko.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

Kan gebeuren, ervaringen die in dit geval haaks op elkaar staan... De waarheid zal zich wel ergens in het midden bevinden.
Maar goed, het is te hopen dat TS veel plezier van zijn droger heeft. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn.

f.weele
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:58

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door f.weele »

ik zou nog even terugkomen op de wasdroger. Het apparaat is afgelopen woensdag geleverd. Ik heb hem nu voor het eerst gebruikt. In ieder geval nu geen problemen ondervonden. Katoenen wasgoed (geen grote hoeveelheid-eerst 1200 toeren gecentrifugeerd in wasmachine) was in ca. 90 minuten klaar op programma kastdroog , (dus NIET extra droog). In de gebruiksaanwijzing stond ca. 145 minuten. Maar dit ligt dan waarschijnlijk aan de hoeveelheid. Geluidsniveau is redelijk.
Geeft wel aardig wat warmte af. Wasgoed was heel zacht en droog. Ik vraag me af of ik nu nog wasverzachter moet gebruiken. Ik zal het eens proberen zonder.
Verder kan ik natuurlijk niets zeggen over de duurzaamheid, maar dat zal de toekomst leren.
m.vr.gr.

CorR69
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2012 16:06

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door CorR69 »

En dat is een verschil met een warmtepompdroger van bijv. Bosch. Deze geeft weinig warmte af en ook de luchtvochtigheid in de ruimte rondom de droger wordt nauwelijks hoger.

Pipke
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2012 16:52

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door Pipke »

Hallo,
Zou u mij willen informeren over de ervaring die u nu heeft met uw warmtepompdroger van Beko, nu u het al een tijdje gebruikt? Wordt de was goed droog? Weet u toevallig ook wat het nieuwste model is, die u gekregen heeft of die u wilde hebben (83.. of 73..)? Als ik nu ga zoeken zijn ze óf beide dezelfde prijs of de 83.. enkele tientjes goedkoper dan de 73.. . Weet u toevallig ook of de trommel is van rvs?
Alvast bedankt voor uw reactie.

f.weele
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2010 17:58

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door f.weele »

hallo Pipke, het model wat ik heb is de DPU 8380X, het allerlaatste type. Verschil met de 73 is de capaciteit of vulgewicht; 83 = 8 kg, 73 = 7 kg. Ik had de 73 besteld, maar deze was niet op korte termijn leverbaar, zodoende kreeg ik de 83 voor de prijs van de 73. Gekocht bij Internetwitgoed. Bestelling is goed afgehandeld zonder klachten. De trommel is van roestvrijstaal. Tot nu toe goede ervaring zonder problemen of klachten. Droogt goed. In het begin wel last van het feit dat het wasgoed geurde naar de nieuwigheid van de machine, maar dat is na een aantal weken verdwenen. Afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed die je erin stopt kan het programma korter duren dan staat aangegeven.
Dit heeft geen invloed op het droogresultaat. B.v. 4 kg i.p.v. 8 kg is natuurlijk sneller droog.
Het verbruik aan elektriciteit (globaal) wat ik heb gemeten is vrij laag en ook dit is afhankelijk van het programma en de hoeveelheid wasgoed. Maar het doet wel recht aan de A5+ energieklasse. Vochtafvoer heb ik via de bijgeleverde slang in de afvoer van de wasmachine gedaan.Zit er permanent in middels een Y-stuk op de afvoerbuis. Dus zowel wasmachine als droger. Dit werkt prima. Geen last van luchtvochtigheid, wel geeft de machine wat warmte af, maar omdat deze in de badkamer staat kan dat soms wel prettig zijn als je daarna gaat douchen. Je hoeft dan niet de verwarming aan te zetten.
Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Dat zal de toekomst moeten uitmaken. Al met al ben ik tevreden over deze wasdroger.
Wat de prijzen betreft kun je naar www.kieskeurig .nl gaan en daar vergelijken.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
m.vr.gr.


Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nou ik zou een was droger/machine niet kopen puur op specificaties of door aanbevelen uit de witgoedsector. Zou eerst eigen droger meten wat is echt verbruik en dan kijken wie heeft een energiezuinige en dan ook meten en kijken wat het echte verschil is.

Ik heb ook een oude wasmachine is veel zuiniger dan ik dacht, en was eerst van plan een energiezuiniger model te kopen maar was helemaal niet nodig mijn oude Miele is zeer zuinig in gebruik.

hendrik123456
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2014 13:38

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door hendrik123456 »

Beste forumleden:
Wij moeten kiezen tussen een warmtepompdroger en een droger met een gewone afvoer.
Nu bekeek ik het gemiddeld energieverbruik van kieskeurig en daar kwam het volgende uit:
Warmtepompdroger: € 59,34 per jaar, 258 Kw uren
Afvoerdroger: € 60,51 per jaar, 263,1 Kw uren
Dit begrijp ik niet. Een warmtepompdroger zou toch veel energiezuiniger moeten zijn? Wel zou het energieverbruik per trommel verschillen, aldus info op de site van kieskeurig.
Wie weet hoe dit zit?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan denk ik dat ofwel je verkeerd hebt gekeken, ofwel dat die droger in de verkeerde categorie is ingedeeld. Een redelijk zuinige afvoerdroger verbruikt per keer zo'n 4 kwh, dug ong 90 ct. Per jaar zit je dan op ong 110 euro. Een warmtepompdroger verbruikt de helft daarvan en sommige zuinige types doen het met 1,4 kwh. Dus ong 30 ct per keer of 40 euro per jaar.

Wat je in werkelijkheid verbruikt hangt natuurlijk ook af van je wasmachine, aantal wassen en soort was, maar met een warmtepompdroger zul je iha een veel lager verbruik hebben. Gebruik je de droger twee keer per jaar, dan zul je de meerkosten van een zuinige niet terugverdienen. Maar gebruik je hem dagelijks, dan is een zuinige warmtepomp aan te raden.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door hawkwind »

hendrik123456 schreef:Beste forumleden:
Wij moeten kiezen tussen een warmtepompdroger en een droger met een gewone afvoer.
Nu bekeek ik het gemiddeld energieverbruik van kieskeurig en daar kwam het volgende uit:
Warmtepompdroger: € 59,34 per jaar, 258 Kw uren
Afvoerdroger: € 60,51 per jaar, 263,1 Kw uren
Dit begrijp ik niet. Een warmtepompdroger zou toch veel energiezuiniger moeten zijn? Wel zou het energieverbruik per trommel verschillen, aldus info op de site van kieskeurig.
Wie weet hoe dit zit?
Lees eens wat Slobberbone te vertellen heeft.
Daar is geen woord van gelogen.
Mijn WM van 18 jaar oud gebruikt op een 40 graden was zo,n 0,4 kwh.
Onze wasdroger(luchtafvoer) verbruikt bij een droogbeurt van zo,n 4-4,5 kg ongeveer 1,1 kwh (gecentrifugeerd bij 1350 toeren).
Veel succes met die warmtepompdroger die een godsvermogen kost............
Mijn maat heeft btw een een Miele warmtepompdroger van 1599 euro en die verbruikt ongeveer hetzelfde als mijn Miele afvoerdroger van 18 jaar oud.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: warmtepompdroger

Ongelezen bericht door hawkwind »

kweenie schreef: . Een redelijk zuinige afvoerdroger verbruikt per keer zo'n 4 kwh, dug ong 90 ct. Per jaar zit je dan op ong 110 euro. Een warmtepompdroger verbruikt de helft daarvan en sommige zuinige types doen het met 1,4 kwh. Dus ong 30 ct per keer of 40 euro per jaar.

.
Hier moet ik erg om lachen.
Ik nodig jouw bij deze uit om te controleren hoe energiezuinig mijn bejaarde wasdroger is!.
Koffie en eventueel een biertje is inbegrepen!!.
Ik durf te wedden dat mijn bejaarde wasdroger net zo zuinig is als een Miele warmtepompdroger van 1599!!
2 kratjes Amstel op zetten???

Gesloten