LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
marcelm
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 19:04

was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door marcelm »

Hallo,

In november 2004 kochten wij bij BCC een was/droog combinate, de Indesit Wi-142. Wij zijn naar de winkel gegaan met het verhaal dat we een nieuw huis hadden en een voordelige maar goede was/droger zochten, deze werd ons aangeraden. We hebben het apparaat vervolgens met 5 jaar extra garantie aangekocht. In december zou het apparaat bezorgd worden.

Het apparaat werd inderdaad netjes bezorgd en vanaf ongeveer begin januari zijn we het apparaat gaan gebruiken. Al snel bleek dat zich problemen voordeden bij het drogen van de was. Wassen ging prima, drogen leek niet goed te gaan. We gingen er in eerste instantie van uit dat het aan ons lag dus hebben we van alles geprobeerd enz., maar niets wilde lukken.

Uiteindelijk hebben wij BCC gebeld en volgens hen moesten wij indesit zelf bellen want we hadden gewoon fabrieksgarantie. Dus wij Indesit bellen, komt er een monteur langs, die zei dus dat de slang niet goed in de afvoer zat. Hij heeft de slang er wat dieper ingestoken en is vervolgens weggegaan. Dit bleek toch geen oplossing; de was werd nog steeds niet droog. Wij weer van alles geprobeerd, indesit gebeld voor tips/adviezen etc. en maanden, maanden gesukkeld en aangekeken, ervan uit gaande dat het aan ons lag omdat indesit had geconstateerd dat er niets met het ding aan de hand was en dat het puur aan de slang lag.

Uiteindelijk geloofden we er niet meer in en hebben we na een half jaar weer BCC gebeld met het verhaal dat er maar weer iemand moest komen. Wederom moesten wij indesit bellen. Dit gedaan, verhaal uitgelegd, zou weer een monteur komen. Die zou dan ook gelijk wel even uitleggen hoe het apparaat werkt.

Monteur komt langs, doet wat testjes, drukt wat knopjes in, en zegt; "Apparaat is in orde, hij is zoals hij moet zijn maar het is gewoon een onding. Voor studenten werkt het prima, die wast 1 of 2 kilo, wat sokken en tshirts en dan komt het vast wel droog. Maar voor jullie is dit gewoon geen doen, ik vervloek het apparaat!". Wel legt hij het een en ander uit en geeft als advies om minder te drogen (terwijl het apparaat 5kg moet kunnen wassen EN drogen), hij gaf als advies 2kg drogen. Indesit monteur gaat weer weg. Ik was natuurlijk totaal niet blij met het belachelijke 2kg-advies en al helemaal niet met de opmerking dat hij het apparaat vervloekte.

Goed, wij de adviezen van de indesit monteur opvolgen. Een kleine was draaien, 2kg. Precies volgens de instructies van de monteur. Maar weer hetzelfde probleem; was wordt niet droog. Dus wij weer bellen naar BCC. Die zegt; bel indesit maar weer. Ik gezegd; nee, lossen jullie t maar s een keer op, we hebben het bij jullie gekocht en ik wil een oplossing van jullie kant. Dame van BCC werd erg boos en beweerde dat ik haar commandeerde, ik was onbeleefd. Als je het mij vraagt is het juist onbeleefd om zo te reageren op een doodnormale eis die ik als klant best mag stellen. Anyway, na een hoop discussie gingen zij akkoord indesit voor ons te bellen, ze zouden ons terugbellen. Ik had voorgesteld dat iemand van indesit ZELF een wasje zou komen draaien om het mankement vervolgens ZELF te kunnen constateren.

Telefoontje van BCC; "meneer, uw wasdroger is prima in orde dus wij kunnen verder niets doen en Indesit ook niet. Als indesit een monteur stuurt brengen ze kosten rekening want in feite is het niet nodig een monteur te sturen.".. Echt te gek voor woorden natuurlijk. Ook over mijn voorstel om indesit zelf een wasje te laten draaien hadden ze niet veel te melden Weer een half uur met deze dame in discussie gezeten maar dit leidde tot niets. Ook wees ze mij er nog even op dat ik in de winkel het boekje door had moeten lezen om zeker te weten dat ik de juiste keuze had gemaakt (huh? jullie verkopers lichten toch zo prima voor? staat op jullie website!) en het mooiste wat deze dame me vertelde is dat ik me moest beseffen dat ik me moest beseffen dat ik niet iets kwalitatief goeds kon krijgen voor het geld wat ik ervoor had betaalt, ze meldde mij dat als ik een Miele had gekocht de kwaliteit zeker hoger zou zijn geweest en ik daar meer plezier van zou hebben. Waarop ik reageerde; dus u vertelt mij nu dat u niet achter uw eigen assortiment staat? Nee, zo moest ik dat niet zien, ik verdraaide haar worden zei ze (onzin)

De volgende dag een aangetekende brief naar het BCC servicekantoor verstuurd in Schiphol-Rijk. Hier werd ca. anderhalve week later telefonisch op gereageerd. In feite met hetzelfde verhaal; wij kunnen niets voor u betekenen. Het apparaat is in orde. Waarop ik antwoordde; en waar baseert u dat op? De monteur van indesit zei zelfs dat het een onding is! Maar de dame van BCC beweerde dat Indesit dat nooit had gezegd en wilde nogmaals benadrukken dat ze niets meer konden of wilden doen. Ik heb vervolgens voorgesteld dat een van de BCC medewerkers langs kon komen om een klein wasje te draaien (hetzelfde voorstal wat ik aan indesit heb voorgelegd dus), maar ook hier wilde ze niets van weten. Ze bleef erop hameren dat het apparaat in orde was en dat discussie verder zinloos was. In feite heeft BCC dus nooit iets voor ons gedaan (zelfs indesit moesten we elke keer zelf bellen..) en ook deze ene keer wilden ze niet even komen kijken om het probleem zelf te kunnen constateren. Ik heb haar zelfs nog gezegd; u en indesit maken ons voor leugenaars uit terwijl indesit hier zelf heeft verklaard dat het een onding is! Vind u het niet de moeite waard EEN UURTJE van uw tijd te investeren in wat mogelijk een gigantisch structureel probleem binnen uw organisatie is? Want als BCC hier zelf zou komen en zou constateren dat wij inderdaad gelijk hebben betekent dit simpelweg dat indesit tegen hen gelogen heeft en ga er dan maar rustig vanuit dat dit structureel door indesit gebeurt. Daar wilde zij verder geen commentaar op geven (begrijpelijk)

Ik vroeg de dame vervolgens wat nu verder? Waarop zij antwoordde; "U kunt bijvoorbeeld een geschillencommissie inschakelen, afhankelijk van wie er wint kijken we vervolgens verder", schandalig overigens dat ze het over winnen en verliezen heeft. Dit zou 3,4 of misschien wel 5 maandne kunnen duren. Ondertussen moeten wij dus alles maar met de hand drogen met wasrekjes en knijpers etc. maar dat boeide haar niet zo heel erg veel. We hadden elkaar niet zoveel meer te zeggen dus uiteindelijk hebben we op een vriendelijke manier het gesprek beeindigd.

We zitten nu dus met een wasdroog-combinatie van indesit waar we alleen mee kunnen wassen. We moeten nog steeds alles met de hand drogen en zowel BCC als indesit vind dat het apparaat goed werkt. BCC doet helemaal niets voor ons en heeft nooit iets voor ons gedaan. Mijn telefoonrekeningen zijn gigantisch (je staat minimaal 15 minuten en soms gewoon 30 minuten in de wacht tegen 30 eurocent per minuut op hun 0900 nummer, ze zijn ernstig onderbemand en hebben veel klachten, dit vertelde een servicemedewerkster mij), de frustratie is gigantisch, mijn vriendin heeft het er erg moeilijk mee dat zowel indesit als bcc ons voor leugenaars uitmaakt terwijl als indesit hier is ze poeslief zijn en ons gelijk erkennen.Om de frustraties allemaal nog wat te beinvloeden belde BCC bijna nooit terug wanneer afgesproken, ze hebben het zelfs 1 keer geflikt om te zeggen dat mijn telefoon was afgesloten en dat ze mij wel degelijk hadden proberen te bellen, de grootste onzin want ik heb al jaren hetzelfde abonnement en dat is altijd in orde en toevallig als zij bellen zou mijn telefoon zijn afgesloten voor 1 dag? Vast, ja. Ik heb ze overigens een gsm nr en een vast nummer gegeven dus ze hadden ook het andere nummer kunnen proberen.

Direkte quotes van de website van BCC en commentaar:

"BCC garandeert u de laagste prijs en de beste service, elke dag opnieuw!" -- sorry? ten eerste waren jullie niet de goedkoopste maar had uw bedrijf bij ons een indruk achter gelaten dat het wel goed zou zijn, maar laat je nooit verleiden door de mooie look van de winkel en de voorlichting die goed klinkt! BCC heeft geen eigen technische dienst, alleen voor televisies en die technische dienst is waardeloos lees ik overal op internet (oa op dit forum). Dus wat voor service hadden we het ook alweer over? Dat de pinautomaat het altijd goed doet en dat uw medewerkers ons heel aardig een goededag wensen als we net 600euro in uw winkel hebben uitgegeven? Ik heb namelijk geen enkele vorm van service bij uw bedrijf kunnen constateren.

"Kopen zonder risico -- De eigen BCC Technische Dienst zorgt voor een optimale afhandeling van een eventuele reparatie." -- LEUGENS!!! jullie hebben dus geen technishce dienst (lees ook boven). Pure misleiding van de consument. Strafbaar zelfs!

"Deskundig advies -- Onze verkoopadviseurs worden doorlopend getrained en helpen u de beste keuze maken" -- alweer onzin, de dame van het 0900 nummer maakte mij heel duidelijk dat ik in de winkel het BOEKJE van het apparaat had moeten lezen, dit terwijl wij ons hadden voorlichten door een verkoopadviseur door hem onze eisen en wensen voor te leggen waarna hij voor ons deze indesit wi 142 heeft uitgekozen.

"BCC garandeert de laagste prijs" -- Onzin, BCC heeft hiervoor erg strakke regels -- er mag geen vergelijking gemaakt worden met bv. internetwinkels, semigroothandels zoals de makro, "pallet"-shops (winkels waar de dozen van de produkten in de winkel te vinden zijn, bijvoorbeeld mediamarkt), enz enz. met andere woorden; je mag de prijzen alleen vergelijken met ketens waar de prijzen zoiezo al niet zo goedkoop zijn. Daarnaast MOET het produkt op voorraad zijn, m.a.w. hebben ze bij een winkel de machine in de winkel staan maar op dat moment niet op voorraad heb je al pech. Laat je niet voor de gek houden door wat ze in de winkel zeggen, daar zullen ze in eerste instantie namelijk zeggen dat mediamarkt etc. wel in aanmerking komen voor een prijsvergelijking, maar als je dan uiteindelijk met een produkt aan komt zetten zeggen ze altijd "Ja, maar bij mediamarkt is dat produkt in de aanbieding dus dat telt niet", maar dat zeggen ze dus bij elk produkt omdat zij "vinden" dat bij mediamarkt altijd alles in de aanbieding is (ik heb dit zelf geprobeerd)

Goed, ik hoop dat ik mensen heb kunnen overtuigen NIET bij BCC te kopen, een waardeloze winkel met een waardeloze servicedienst en een hoop leugens als slogans en actieteksten!

Groeten,

Marcel

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Je zit nu dus indeshit! Laat het er niet bij zitten, want BCC moet dit oplossen. Ze verkopen dit soort rommelmerken om snel weer een nieuwe aankoop te laten doen. Merken als Miele, AEG, Bosch laten ze vaak links liggen omdat deze merken langer meegaan als 5 jaar en dus minder snel vervangen moeten worden. Dit geldt tevens voor Mediamarkten, Itsen en dergelijke ketens. Koop gewoon bij een vakzaak, die adviseren sneller Miele, AEG, Bosch etc. Ben je uiteindelijk beter af. Conclusie, de gladde verkoper verliest uiteindelijk. De vakzaak blijft bestaan.

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door ilseb »

Dat is onzin dat ze die merken verkopen om weer snel een nieuw artikel te kunnen verkopen... Ze verkopen die merken omdat mensen soms niet in de gelegenheid zijn een duurder merk artikel te kopen. Moet de winkel dan zeggen, nee hoor klant u kunt hier alleen terecht als u een vette beurs hebt? En wat heeft een winkel eraan als een klant een goedkoper artikel koopt na twee jaar stuk gaat en vervolgens boos op de stoep staat, niets! Ze zijn blijer als ze een duurder merk verkopen, de klant tevreden is en de klant vervolgens 15 jaar niet ziet voor een zelfde artikel.

Het is heel sneu dat het zo loopt bij u, maar vervloek niet gelijk de hele wereld. Het zijn niet allemaal boeven of gladde verkopers. Indesit heeft indeze weiging van doen, u heeft de machine bij BCC gekocht en daar zit een jaar WINKEL garantie op en u heeft nog 5 jaar FABRIEKS garantie gekocht ( overigens nooit meer doen, kost veel geld en die garantie stelt niet zoveel voor, zo krijgt u geen garantie op slijtende onderdelen, zeg nou zelf als je een machine gebruikt slijt hij en de dingen die niet slijten gaan ook zelden of nooit stuk) dus binnen een jaar moet BCC moet dit voor u oplossen, geen twijfel, dit krijgt geen schoonheidsprijs, maar met deze actie lost u helemaal niets op en als BCC dit leest zal er helemaal geen communicatie meer mogelijk zijn!

Gast

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Gast »

Bcc Low pricing High service. Toch?
Wat een s h i t zaak is dat.
Pool tot Pool failliet, Bcc ook maar failliet.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door edmoor »

marcelm:

Stomme vraag misschien maar maak je wel na iedere droogbeurt het stoffilter van de droger schoon?
Dat is in ieder geval belangrijk.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Lahan »

goedkoop is duurkoop, het woord service kennen ze idem niet bij bcc...

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik lees het een beetje met gemengde gevoelens, enerzijds stelt BCC zich erg kinderachtig op, maar aan de andere kant sta ik er niet van te kijken dat die Indesit niet voldoet voor een gezin. Voor gezinnen mag je nooit iets anders kopen dan AEG, Miele of hooguit Bauknecht, want anders heb je om de paar maanden gezeik met je machine. Er zit niet voor niets iets van 800 euro verschil tussen de goedkoopste en duurste machines.

Feit blijft dat BCC had moeten aanbieden het ding om te ruilen voor een echt merk, met een bijbetaling. Maar aangezien hij al maanden in gebruik is (ik kan me voorstellen dat je denkt: het ligt vast aan mij), willen ze hem niet meer terug.

En over het afschieten van BCC over hun voorwaarden die ze niet nakomen: het gaat momenteel enorm slecht met de bruin- en witgoedketens, het is erg moeilijk om te concurreren. Maar als je op deze manier met je klanten omgaat maak je het jezelf ook niet makkelijk.

martijn12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2005 13:25

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door martijn12345 »

Ik vind het erg vervelend maar het is algemeen bekend dat indesit een wta minder merk is. BCC verkoopt indesit omdat hier blijkbaar vraag naar is (vooral mensen met een wat krap budget). Technische defecten aan grote huishoudelijke producten worden door de storingsdienst van de fabrikant opgelost. Dit is gewoon zo geregeld omdat die alle expertise in huis heeft (onderdelen, schema's, specifieke kennis). Het probleem dat u heeft is dat u een defect aangeeft dat indesit (of de storingsafdeling) niet kan constaterren. blijkbaar valleen uw klachten (5kg drogen behoort bijna nooit tot de mogelijkheden voor dit soort apparaten) gewoon onder de productspecificaties. Lees het boekje daarvoor even goed door. Het is juist dat BCC zelf geen stroringsdienst heeft voor grote huishoudelijke apparaten, maar dat heeft vrijwel geen enkele grote winkelketen! zo zijn elektronische componenten voor wasmachines niet los verkerijgbaar!

Een mogelijkheid om u op te beroepen, is dat u in de winkel iets is toegezegt dat het apparaat niet kan waarmaken. Op deze basis kunt u een ander apparaat wensen. Dit zijn wel lastige dingen. Uw verwachtingen moeten namelijk wel ergens op gebaseerd zijn. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat u de winkel bent ingekomen en hebt gevraagd om een goede was- droogcombinatie, die teven opgewassen moet zijn tegen dagelijks enkele wassen van 5 kg. Ik kan me niet voorstellen dat BCC u dan deze indesit aanbeveelt. Allereerst zin indesit modellen spotgoedkoop, vergeleken met A-merken als Bosch, Whirpool en Miele (A+). BCC zou u natuurlijk veel liever een van deze merken aanbevelen. Verder zijn wasdroogcombi's veel gevoeliger voor storingen en gaan ze korter mee dan 2 losse apparaten. Ik kan me nit voorstellen dat dit model u echt aangeraden is en dat er niets is verteld over kortere levensduur, minder droogcapaciteit, laag toerental, aard van het merk indesit. U heeft al consument ook de plicht inde winkel te informeren hierover. Mocht u echter fout zijn voorgelicht, door de fabrikant of de winkel, kunt u de winkel hierop aanspreken.

BCC krijgt via feedback van indesit te horen dat zij meerdere malen bij u thuis geen klacht hebben geconstateerd. BCC is overtuigd van zijn gelijk en stelt u voorgebruik t emaken van de geschillencomissie van UNETO-VNI. Het is netjes dat zij u hierop wijzen als het duidelijk is dat u er onderling niet uitkomt. UNETO-VNI zal een erkende monteur vragen uw apparaat te onderzoeken. Deze monteur is expert en onafhankelijk. Kosten voor dit bezoek komen toe aan de "verliezer" Mocht BCC in het ongelijk staan is de uitspraak van UNETO-VNI bindend.

Ik geef toe, het had allemaal mooier gekund. In de ideale wereld komt BCC gelijk na het eerste belletje uw wasdroogcomobi omruilen. Maar dat kost een hoop geld. Verder is het apparaat blijkbaar in orde, dus zal indesit dit model nooit crediteren aan BCC.

Verder dat hele gezeik over BCC dat daaronder komt ontkracht je verhaal een beetje. Het staat namelijk bol van de onzin.

Laagste prijs garantie voorwaarde over dozen in de winkel is onzin. BCC is gegarandeerd goedkoper dan de mediamarkt. Er is geen voorwaarde die dit uitsluit. Dat bcc niet goedkoper wil zijn dan internt is logisch. EEn internetwinkel levert regelmatig modellen uit de grijze import --> buitenlandse modellen. Verder hebben ze geen dure winkels met personeel en shomodellen.

Verder heeft BCC wel een eigen technische dienst die o.a. de volgende apparaten kan repareren in eigen beheer: televisies, versterkers, enkele merken DVD-spelers en recorders, huistelefoons. KLeine defecten (zoals defecten van de voeding van apparaten, kabelbreuk, vervangen van lasers, diskmechanismen) worden snel verholpen tegen tarieven die lager liggen dan van de fabrikanten.

Ondanks dat iedereen hier altijd beweert dat de winkel het probleem voor je moet oplosssn, zou ik in dit geval toch echt overleggen met de storingsafdeling van indesit om uw apparaat te onderzoeken. Vermeldt gewoon dat het drooggedeelte NIET werkt. Mocht alles niet baten lijkt me de geschilencommissie de aangewezen persoon hier uitspraak over teo doen.

Moos66
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2005 10:36

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Moos66 »

Wij hebben dezelfde ervaringen met BCC, maar dan met een televisie.
Na 4 weken kapot, en dan GEEN service ipv HIGH SERVICE!
Als je minder budget hebt (zoals wij) ga je op de adviezen van de verkoper af. Als je dus komt en je zegt dat je apparaat voor een gezin is, ga je ervan uit dat iemand je ook advies geeft voor een gezins-apparaat!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Mensen hebben altijd wensen die niet overeenkomen met hun budget. Dan is het kiezen of delen.

Moos66
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2005 10:36

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Moos66 »

Dus als ik niet zoveel te besteden heb, kan ik geen service verwachten.
De maatschappij is dus (weer eens) alleen gericht op onze rijkere medemens. We hebben namelijk minder te besteden, omdat we zoveel moet betalen aan vaste lasten en verzekeringen. Daar heb ik zélf niet voor gekozen hoor!
Maar dan nog, je maakt mij niet wijs dat de service beter is als je meer geld uitgeeft! Ik denk eerder dat het een kwestie van beleid en winst is!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nee, de service moet overal op elk product gelijk zijn. Merkloos of niet. Maar ik doel hier niet op service, maar over de manier waarom een klant met een krappe beurs iets aanschaft.

Een klant komt je winkel binnen en zegt: doe mij het beste wat je hebt, maar ik wil er 100 euro voor betalen, wat doe je dan? Zeg je dan: meneer, het beste is te duur voor u, tot ziens, ga maar even doorsparen? Of laat je dan een apparaat zien van 100 euro die misschien ook voldoet? Je kan een winkelier niet kwalijk nemen dat hij spullen wil verkopen. Het is hier de Sovjetunie niet.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

dit is door de bank genomen een dozen schuiver bedrijf.

kortom waardeloos.

slechte voorlichting,ongeinteresseerd personeel .

wij hebben daar een keer iets gekocht maar nooit meer!

wij vinden en vonden de harense smid een stukken beter bedrijf.

wij hebben daar goede ervaringen mee,zelfs als een artikel duurder is kopen we toch bij de harense smid.



daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door daika »

bcc een waardeloos bedrijf qua service, heb er jaren geleden een video-camara gekocht. toen we het apparaat gekocht hadden viel me al op dat de telefoon nooit werd opgenomen. Helaas had ik later zelf hen nodig om te vragen naar een gebruiksaanwijziging, maar ook toen werd de telefoon niet opgenomen. Dan maar in de auto stappen en persoonlijk vragen naar een gebruiksaanwijziging. Kreeg ik te horen dat er bij zo een apparaat nooit een gebruiksaanwijging zit ;-((((

Horseman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:27

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Horseman »

Het probleem was Indesit heeft met de was/droogcombinatie hadden zijn 6 a 7 jaar geleden precies het zelfde.
Het probleem van het niet goed drogen zit hem in het fijt dat de trommel van een was/droogcombinatie te klein is om goed te kunnen drogen.
Ik heb zelf 20 jaar ervaring in het bruin/witgoed en dit is zeker in de vakzaken algemeen bekend.
Een grote kans de u bij de geschillencommissie u gelijk gaat halen, maar het zal als u zowel de leverancier als de fabrikant tegen u heeft wel een zware dobber worden.
Nog een tip!
Zoek eens op het internet onder was/droogcombinaties, onder het merk of onder het type nummer.
Grote kans dat u veel meer mensen tegen komt met de zelfde problemen.
U kunt dit dan als extra bewijs inbrengen tijdens de zitting van de geschillencommissie.
WEL NAAR DE ZITTING TOEGAAN, ANDERS VERLIEST U ZEKER!!

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 20:17

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb zelf net een koelvriescombinatie gekocht bij BCC. Omdat het type kast dat ik hebben wilde niet in de winkel stond heb ik hem vanaf een computerscherm gekocht. Over afhandeling in de winkel geen klachten, heb juist prima zaken kunnen doen.
Vanochtend werd de kast afgeleverd. Allereerst was de bezorger duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. De deuren bleken naar de verkeerde kant open te gaan en ik vroeg de man vriendelijk de deuren voor mij om te zetten. Dit werd bot geweigerd. Dit moest op de bon staan, hij wilde het wel doen maar dat kostte 40 euro!!!
Lang leve de service van BCC :evil: [/i]

w-tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 23:07

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door w-tje »

Ik lees zo eens alle commentaren door en kom zelf ook tot een reactie
BCC voldoet niet aan de regels en voorwaarden die ze zelf stellen dat is wel duidelijk

Nu ben ik zelf verkoper bij een grote postorder en ook wij verkopen indisit
Ik las dat mensen die binnenkomen met ik heb maar 100 euro en wil het beste apparaat een indisit worden aangesmeerd maar dat is absoluut geen goed verkoopgesprek en al helemaal geen service

Het is de bedoeling dat je serieus met een klant praat om te zien wat de daadwerkelijke behoeftes zijn, hoe de gezinszamenstelling is en wat men verwacht van een machine
Dan kun je samen op zoek gaan naar een degelijke machine...heel goed mogelijk is dat het een goedkoop apparaat is maar ook een duurdere zou tot de mogelijkheden behoren
Wil men kwaliteit en ligt het boven het budget dan zijn er allerlei mogelijkheden voor een klant om toch de duurdere machine te kopen

Daarbij lees ik dat deze klant 5 jaar garantie heeft gekocht
Dat betekend 5 jaar garantie op materiaalkosten reparatiekosten en voorrijdkosten gedurende die 5 jaar

BCC heeft geen eigen service team dus dat is misleiding van hun kant
Dat je rechtstreeks indisit moet bellen klopt wel dat is de snelste manier een goede monteur in huis te krijgen

Laat je dus niet afschepen...je hebt recht op een goede service daar heb je voor betaald en het apparaat hoort te functioneren zoals in de beschrijving
Voldoet hij niet aan de beschrijving ga dan inderdaad naar de geschillencommissie je zult zien dat je je gelijk haalt

succes!!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door honda98 »

een was/droog kombinatie heeft altijd nadelen ! ! jemoet tweekeer apart drogen voor een was want als de machiene 5 kilo is moet er 2.5 kilo er uit halen ! en de 2e keer drogen ! met losse aparaten heb je daar geen last van ! ! ik heb zelf ook een losse wasdroger van erres uit 1984 daar kan ik alles in drogen ! !

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zoiets dacht ik ook.


Als je nou voortaan 1 wasje droogt in 2x is er niks aan de hand. Iets meer moeite dan bij losse apparaten, maar je hebt wel een cheapass machine. Dat is ook wat waard.

sylvesther
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2005 08:47

Re: was/droog combinatie bij BCC. Schandalige behandeling !

Ongelezen bericht door sylvesther »

ik denk dat de slogan veranderd moet worden in every day high prices en low services

Gesloten