LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasmachine Brandt WFH1472D

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vandaag weer 2 brandtjes geblust :lol: .
Beiden met een knipperend lampje.
Beiden koolborstels versleten.

En door dit simpel te verhelpen probleem gaan er dagelijks wasmachines op de afval berg :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door D1RK »

vermoedelijk heeft toolboy gelijk, maar ze kunnen na de vakantie door lang stilstaan ook vast zitten en geven dan zelfde probleem, dus vervangen want die zijn langer dus meer veerdruk, een tikje en ze werken weer een tijdje maar gezien de prijzen, niet zo duur als je het zelf kan! max E10,- maar meestal minder als E5,- aan onderdelen!

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMM D1rk

Een setje koolborstels voor een brandtje kost al gauw 39 euro.
Maar er zijn 2 verschilende motoren bij brandt gebruikt.
Aeg ,en selini de laatste zijn ook de duurste.

En vervang gewoon de koolborstels ,een tikje zorgt er alleen maar voor dat de lamellen gaan loslaten als de borstels echt versleten zijn.

Groet T

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door D1RK »

Ook E39 is betaalbaarder dan een nieuwe machine, maar heb je wel de juiste merkloze vervangers?

Ik koop ze vaker ,en alleen orginele zijn vaak erg duur!

Voor AEG zijn de orginele en immitatie alleen de verpakking anders!
Die andere motoren weet ik niet.

Orginele komen vaak uit dezelfde fabrieken!

tantevangrouwel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:26

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door tantevangrouwel »

ik heb een miele, ik heb hem nu zo'n jaar of twee. Ik heb er niets dan ellende mee gehad. En zelf te herstellen(zoals wel eens beweerd wordt) is hij al helemaal niet.
we hebben het gisteren nog geprobeerd.
Enkel de bovenkant gaat open, en we kunnen niet bij de onderdelen.

Ik had vroeger een bauknecht, spotgoedkoop gekocht omdat ik toen ook geen geld voor een dure machine had. Ik had een gezin met vier kinderen en er werd vaak meer dan een wasmachine per dag gedaan.

Hij is zo'n twaalf jaar meegegaan zonder de minste problemen. Toen ik hem voor de eerste keer moest laten herstellen heb ik mij een Miele laten aansmeren, die ongeveer 4X zoveel kostte, waar stond mijn hoofd? Dacht ik soms dat die Miele 48 jaar zou mee gaan?

De verhalen over zijn superieure kwaliteit katalogeer ik vanaf nu bij de hardnekkige stadsverhalen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door D1RK »

U heeft een Bovenlader, en die komen bij diverse merken uit een fabriek vaak, niet Uw miele maar ik heb tekort ervaring, liever een deurtje aan de voorkant!

Dus Uw vorige kan onder heel ver merken verkocht zijn!
90% kiest dus een andere aan voorkant!

Vraag of U eventueel met iets bijbetalen een nieuwe kunt krijgen aan Miele? soms doen ze het.

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

@tante .
Zie andere reactie en reageer .

groet t

eltim
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2007 00:17

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door eltim »

Goededag Profs,
ik had voor mijn vakantie al vraag gesteld over een brandt bovenlader ws 6351. Toen de tip gekregen om koolborstels na te kijken en indien nodig te vervangen
Ik heb nu pas tijd dus zojuist de achterkant en zijkanten van de wasmachine losgehaald.
Ik zie onderaan soort stekkerblokjes, 2 stuks, rode draad, lilapaars draad en groene draad zit er aan bevestigd. Er komen drie slangen op de behuizing bij elkaar waarin deze 2 stekkerblokjes in zitten. Zijn dit de koolborstels? Krijg ze niet los tot op heden.
Of zit ik helemaal verkeerd?

groetjes
Eltim

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door bot321 »

:shock:
Laatst gewijzigd door bot321 op 05 aug 2007 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door gozik »

Uw desknuddige....

De draden kunnen meerder kleuren hebben, maar Koolborstels zijn meestal rechthoekige staven, die met een plat veertje op de motoras gedrukt worden, en een draadje met stekkertje, voor dit gelukkig niet meer bestaande merk, bij vervanging kan ook de kleur veranderen, maar een koolborstel zelf is met veertje, en anders zit je meestal verkeerd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

@tantevangrouwel, nee de miele heeft een service deur. De bovenkap is om eventueel de droger op te zetten. Met vijf schroeven kunt u de voorkant helemaal toegankelijk maken. Alle aan slijtage onderhevige onderdelen kunnen door een handige kleuter zo vervangen worden.

Ronald.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door gozik »

Miele?

Ik weet niet meer welk merk welke construktie meer heeft, er zijn er meerdere, dus ook Miele wil wel eens iets anders doen!

Verstopte schroeven achter plastic dopjes of via onderkant, het is niet altijd gelijk duidelijk welke schoef waar voor is, maar goed kijken en vaak gaat de gehele achterkant er in een keer af!
Er blijft een frame met alle onderdelen over, dus als een soort motorkap, in een keer alles goed berijkbaar, maar ze werken het soms zo netjes af, dat een ondeskundige moet zoeken!

Het openen is vaak zo makkelijk, maar waar welke schroef los? Dat is het probleem, en als je eens blijft kijken wat een ervaren monteur doet, dus meer als koffie geven is vaak leerzaam!

Verder is het erbij blijven ook ter voorkoming van oplichters die dingen rekenen die niet vervangen zijn, als je een nieuwe motor monteer terwijl de koolborsteld voldoende was, zo verdien je op dit kleine onderdeel veel meer, en de meeste klanten betalen!
Alleen was het voor deze jammer dat ik toevallig voor mijn zieke collega langskwam en zag dat dit geen juiste motor was, dus die paste niet eens, een Duitse motor in Zanussi?

Ook zijn er helaas mensen die zich monteur noemen die zeggen dat het heel erg duur word, maar als je een nieuwe koopt hoef je geen voorrij kosten en onderzoek te betalen....
En een week later staat deze gerepareerd als goede gebruikte te koop?

Neem dus een vertrouwd adres, misschien iets duurder maar er lopen monteurs rond....?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

@Gozik, ik heb in mijn vak als monteur. gepoogd indesit en zanker te repareren. Indesit en zanker komen uit een italiaanse fabriek. Waar men nooit te vroeg begint maar zeker nooit te laat thuis komt, in de tussentijd knutselen ze maar wat aan. Voor een reparatie aan een indesit had ik altijd voldoende pleisters bij me, voor een zanker altijd een collega want als de twee helften van elkaar waren, pleurde het hele ding in elkaar, en dat voor een simpel waterslot.
Ergo de wet van Murfey, alles wat kapot kan gaan zal ook kapot gaan, de vraag is wanneer.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door gozik »

IndeSHIT, ik weigerde deze toekomstige huisvuil te repareren!

Er was binnen een week al een inkoop verbod!
Zanker is meestal een Zanussi die ook als Bauknecht, Electrolux, of Marijnen verkocht werd!

Zelfs een Frigidaire, geen koelkast maar wasmachine!
Ik kreeg de blikken plaat altijd makkelijk erom, dus met 2 linkse handen is het ook mogelijk, een truk want dat doen ze in de fabriek ook, maar eerst de ene kant losjes vast draaien, zodat de bout erin zit, en dan de andere kant, bij muurvast een kant paste de andere zijde niet meer, en dit soort dingen leer je als je slim bent!

Een gepensioneerde die zijn winkels na 10 jaar met vette winst verkocht!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

Heb jij geluk want ik heb die troep nog jaren moeten repareren. Was geen ramp de prijsopgaaf zo hoog maken ging het toch niet door. Er zullen best wel andere goede merken zijn. Whirlpool was er zo een maar daar lees ik ook geen beste berichten over. Miele blijft dus de beste van de slechtste.

felix123
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2007 20:16

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door felix123 »

LS,

Dank aan dit forum. Na reeds onze Brandt afgelopen weekend bij de voordeur te hebben gezet na 06 defect (en alle slechte recensies te hebben gelezen) en reeds via internet een Bosch had besteld besloot ik toch na het lezen van (toevallig) dit forum onze brandt uit elkaar te halen en zelf de koolborstels te vervangen.

en ja hoor, hij doet het weer prima. Blijkbaar hebben wij een goed exemplaar want dit was na 6 jaar intensief gebruik de eerste maal dat hij er mee ophield, gelukkig slechts reguliere slijtage en de borstels bij het onderdelenhuis gehaald voor EUR 39.90

een stuk goedkoper dan de bosch van EUR 599,= welke wij nog net konden afbestellen.

Vriendelijke groet,

Felix

------
Met onze hartelijke dank aan de heer Toolby:

Toolboy

Geplaatst op 16 Jul 2007 19:19 door Toolboy

--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag weer 2 brandtjes geblust .
Beiden met een knipperend lampje.
Beiden koolborstels versleten.

En door dit simpel te verhelpen probleem gaan er dagelijks wasmachines op de afvalberg

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

Een happy end daat hou ik van, hebben we toch een forumlid goed kunnen helpen. Zoals Rob Geus zegt, hier wordt ik vrolijk van. Veel was plezier.

Ronald.

maritlean
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2007 20:05

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door maritlean »

Vandaag is de behuizing van de motor van mijn Brandt WFH1475D gebroken. Zowel de behuizing als een van de bouten waarmee hij aan de trommel bevestigd was is gebroken.
Weet iemand of dit nog te repareren is? Of moet ik dan een hele nieuwe motor hebben? :?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door ronald g »

Einde oefening. Een motorsteun danwel op de motor zelf, of aan de trommel gaat niet zomaar kapot.

Elshout
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2007 13:13

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Elshout »

Brandt wasmachine WFH1375.
Ik heb de aanwijzingen van dit forum mijn koolborstels vervangen en het doorzichtige witte buisje schoongemaakt achter de wastrommel.
Nu draait mijn wasmachine bij inschakelen van een normaal wasprogamma 1 maal linksom en 1 maal rechtsom. Daarna geeft deze weer ero6.

Gesloten