LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasmachine Brandt WFH1472D

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Afra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:42

wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Afra »

Ook ik heb 2 jaar terug bij BCC de Brandt gekocht en te horen gekregen dat deze bij Miele gemaakt zou zijn. Ondertussen weten we wel beter, komt uit een oud gebouw van Miele maar heeft er niets mee te maken.

De Brandt WFH1472D is nu stuk, garantie vervallen en geeft de err06 code. Volgens het forum met soda op 95 graden wassen en anders het drukslangetje schoonmaken er is te veel zeep gebruikt. Alles geprobeert maar niets helpt.

Via een witgoedhandel op het dorp heb ik de foutcodes van deze machine bemachtigt en err06 betekend een probleem met de aandrijfmotor of tacho. De motor er onder vandaan gehaald en inderdaad zijn de koolborstels versleten. Wel snel na 2 jaar met 1 wasje per dag.

standaardconsument
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2005 21:44

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door standaardconsument »

Mevrouw/ meneer,

Brandt heeft in het verleden wel degelijk gebruik gemaakt van onderdelen van Miele. Brandt heeft zichzelf om zeep geholpen door zich voor te doen als de zelfde kwaliteit.
Bij één was per dag is er eigenlijk maar één merk MIELE.
Wij hebben sinds een tijdje de W2515 (BCC, 1079 euro) met 10 jaar MIELE garantie, TOPMACHINE !!!!

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door marcimarc »

in een brandt zit geen enkel onderdeel van miele
en is er ook nooit voor gebruikt

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Het is een omgebouwde BlomBerg.


Duitse machine die tegenwoordig onder de Fagor Group valt. Dit is een Italiaanse onderneming.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door @tje »

Brandt maakt gebruik van de oude mallen van Miele, Liebherr e.d. wat dus wil zeggen: Lijkt erop maar is het niet. Het is wel redelijke kwaliteit. Maar vergeet niet dat ook een Miele te snel stuk kan gaan.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoge marge`s

Dat hadden wij als blomberg/brandt dealers.
En een mooi verhaal erbij.
Ook ik was daar ingestonken ,voordat ik ooit zo`n machine van binnen had gezien.
Binnen 4 jaar gingen de blombergjes/brandtjes defekt die ik verkocht had.




Tim

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

nxsnl
BerichtGeplaatst op: 28 Jan 2006 19:38 Onderwerp:

Hoge marge`s

Dat hadden wij als blomberg/brandt dealers.
En een mooi verhaal erbij.
Ook ik was daar ingestonken ,voordat ik ooit zo`n machine van binnen had gezien.
Binnen 4 jaar gingen de blombergjes/brandtjes defekt die ik verkocht had.
Heb ik mijn wasmachine en droger niet bij jou gekocht............... die draaien al ruim 6 jaar probleemloos.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door @tje »

Ik snap dat blomberg/brandt niet helemaal....

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door bot321 »

Nee Fritz die had je toch bij de
Harense Smid gekocht.Zie topic
garantie.

sos
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 12:59

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door sos »

HEREN DOE JE HUISWERK GOED EN ROEP NIET ZOMAAR WAT!

BRANDT is een frans/ duits/ italiaans Fagor Group (klein beetje invloed turks ARCELIK) bedrijf in een overkoepelende organistaie waar het hoofdkantoor in Frankrijk zit een mengelmoesje dus!

Enige tijd terug zijn een serie Brandt wasmachines in Duitsland geproduceerd op deze machines werd het kenmerk Made in Germany gezet. Dit was idd. zo dat het in het oude Miele fabriek was. Brandt heeft helemaal niks met Miele te maken geen een van de kleinste tot te grootste onderdeel komt van de Miele fabriek af. Het zijn de reincarnatie van de oude Blomberg machines. Het zijn prijstechnisch leuke machines alleen je moet er wel geluk mee hebben! Het is wel zo dat de Nederlandse importeur van Brandt failliet is en is overgenomen door een derden bedrijf.

Het is dus geen MIELE! MIELE ER IS GEEN BETERE!

mstarr
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2006 04:29

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door mstarr »

(diepe zucht)

Miele maakt Miele wasmachines. Alle claims van merken of hun verkoopkanalen wanneer zij zeggen hier onderdelen van te hebben zijn fictief. Miele is een financieel onafhankelijk familiebedrijf die alleen met hun koelkasten een ander productiekanaal hebben (nl BSH-groep en Liebherr) De andere kant op is nooit het geval. Een ander merk heeft NOOIT Miele onderdelen in zich zitten. (geloof me, ik ben in de fabrieken geweest) Miele leent zich hier niet voor en zal dat ook nooit doen. De essentie van het merk zit in zijn degelijkheid en dat kan een ander merk nooit evenaren. Ook is het voor een ander merk niet interessant om dit te doen want Miele zou veel te duur moeten zijn door zijn perfectionistische inslag om op een relatief goedkoop apparaat te dure onderdelen te leveren. Brandt is competatief geweest in het segment van Bauknecht, Whirlpool en Zanussi. Niets meer, niets minder. Gaat er geen belletje rinkelen als je een vermeend Miele apparaat zou kunnen kopen voor de helft van het geld?

Plantronics
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2003 20:16

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Plantronics »

Ook wij hebben (nog) een Brandt wasmachine, nog 2 dagen. Er is volgens mij helemaal niets concurerends aan een Brandt. Het is een groot drama, een peperdure machine (volgens mij nog duurder als de Miele die we nu gekocht hebben) en gelijk aan het begin al niet in orde. Eigenlijk nooit helemaal goed geweest. Een kabaal alsof het oorlog is en als hij in het donker staat te centrifugeren is het een lichtorgel.
Hij is een jaar of 4 oud en hij gaat er fijn uit en nooit meer een Brandt erin.
Ik hoop dat ook voor ons gaat gelden, eens een Miele, altijd een Miele.

karo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:39

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door karo »

ook ik heb een brandt wasmachine. en schrik van de vele zeer negetieve verhalen. jammer genoeg kan ik daar ook over meer praten.
ook mijn machine geeft na 4 jaar een ero6 code. had ik nu maar de zanussi gekocht, mijn oude draaide al jaren zonder problemen en koste bijna niets. de brandt is vanaf dag 1 problemen. er is in de garantietijd al een monteur geweest omdat de was er met vieze strepen eruit komt.
te veel zeep volgens hem, maar zelfs zonder zeep wast hij niet schoon.
nu draait hij helemaal niet meer. ergens hoop ik dat hij niet te repareren is dan is mijn was met een volgende machine mischien wel schoon en lekker fris.
en bij BCC zal ik zeker nooit meer een machine halen, ze leiden je om de tuin met mooie verhalen. je krijgt geen objectief verhaal.

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gisteren had ik nog een klant aan de telefoon in het bezit van een Miele deze waste ook niet schoon en had zwarte strepen op het wasgoed.
Ik gaf haar het advies trek de zeepbak er eens uit en kijk in dat gat.
Door de telefoon vernam ik een schreeuw ,tjeemig het is helemaal zwart.
Tja mevrouw dat komt ervan als u niet 1maal per 2 weken op 90c wast

karo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:39

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door karo »

bedankt voor de tip maar is al meerdere malen 1x per week sinds ik hem heb gebeurt. hij is dus niet vies. ook was ik 1x per week op 95 gr. met soda. ook dat helpt niet. daarnaast kan ik nu dus helemaal niet meer wassen want na 4 jaar vindt deze brandt het wel welletjes. de trommel wil niet meer draaien en hij geeft code err06 aan. heb je daar nog tips voor? want alleen zwarte strepen overleef ik nog wel maar als ik een dure machine koop die het maar 4 jaar volhoud en als HET alternatief voor de miele wordt verkocht. dat gaat de mens financieel niet in de koude kleren zitten. Bent u zo'n verkoper van BCC?

Toolboy

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nope ik werk niet bij bcc ik werk voor mijzelf.(in de reparatie sector)
Err 6 is meestal een motorstoring maar als je lagers eruit liggen en de trommel zit vast krijg je ook err 6

karo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:39

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door karo »

bedankt voor de info. maar ik neem aan dat ook u niet anders kan zeggen dat dit wel erg vroeg is voor een machine van 4 jaar oud.
dat verwacht je niet als je een goed alternatief voor de miele verwacht te kopen. in ieder geval zal er gekeken worden of de kosten niet te hoog worden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door bot321 »

Na vier jaar wassen is het best mogelijk dat
de koolborstels aan vernieuwing toe zijn.
Beetje handig en zelf doen hooguit 35 euro.

karo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:39

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door karo »

ja tuurlijk voor een brandt zal dat wel normaal zijn.
dat mag natuurlijk wel in die prijsklasse.
maar mijn oude zanussi die niet werd verkocht als HET super merk die waste 13 jaar probleemloos. en daar had ik er 2 van kunnen kopen tegenover 1 brandt, had ik 26 jaar probleemloos kunnen wassen tegen over die 4. het is maar wat je normaal vindt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: wasmachine Brandt WFH1472D

Ongelezen bericht door bot321 »

Het probleem tegenwoordig met die wasmachines
is het centrifugeren.Konden ze vroeger niet had je meestal
een aparte cetrif.Hoe hoger de vrouwen het aantal toeren
willen hoe eerder ze versleten zijn en meestal willen
ze zo hoog mogelijk hebben.

Gesloten